Pc loopt vast, incl BSOD's

Pagina: 1
Acties:

• Fudge91
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 31-01 08:02
Hallo Tweakers,

Ik heb de laatste paar jaren prima kunnen gamen op mijn “twinfrozr 560ti” kaartje. Alleen ben ik bang dat hij nu toch echt overleden is. Ik had wel vaker eens last gehad van BSOD’s alleen kon ik dit simpelweg oplossen met het installeren van nieuwe drivers. Helaas kreeg ik vorige week opeens last van wat kleine artifacten, na de meest recente stabiele drivers te hebben geinstalleerd ( WHQL, geen beta trouwens) leken de artifacten weer weg te zijn. Omdat de temperatuur van de CPU, GPU enz, er allemaal prima uit zag, dacht ik dat de artifacten gewoon lag aan de drivers. Dus heb ik mij er verder niet zo veel van aangetrokken.

Alleen waren ze vandaag weer terug.. en hoe.. terwijl ik midden in een spel zat bevroor het beeld compleet, en kwam het scherm vol met artifacten. En was ik gedwongen om een reset te doen. De pc startte nog wel op, alleen kreeg ik er continu een BSOD ervoor. Waarna hij vervolgens weer opnieuw opstarte, en ik er weer een BSOD ervoor kreeg. Het lukte mij wel om in safe mode op te starten, eenmaal in safe mode viel het mij op dat het scherm wederom vol zat met artifacts. Dus besloot ik om de drivers van de GPU te verwijderen. De kaart zelf heb ik er ook uitgehaald en vervongen met een back-up AMD kaart.

En wat bleek alle artifacten waren weg en alles leek het weer goed te doen. Nadat ik de pc een paar uren intensief had gebruikt (beetje gamen, filmpjes kijken en browsen) liep de pc tijdens het browsen opeens weer vast :'( Ditmaal kreeg ik er een zwart scherm voor en verloor mijn scherm zomaar het signaal. Nadat ik de pc had gereset, en ik in de windows logboek had gekeken kwam ik de volgende error tegen “ID 41” met als descriptie:

“Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te worden afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen”

Waar zit het probleem nou? Ik weet in ieder geval zeker dat het niet de GPU is. Is het misschien de PSU? Of is er iets defect op het moederbord?

Ik hoor graag suggesties, want zelf ben ik de weg een beetje kwijt...

BVD :)

Verwijderd

Begin maar eens met duidelijk te maken uit welke onderdelen die PC bestaat.

EDIT plaatje doet het niet.

Met dat plaatje is het nog steeds onduidelijk welke voeding in die PC zit.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2014 20:55 ]

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:26
Ik zou sowieso bij dit soort vreemde problemen een memtest86 een nachtje laten draaien ;-). Weet je daarna alvast of het aan het geheugen ligt of niet.

• Fudge91
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 20:29:
Begin maar eens met duidelijk te maken uit welke onderdelen die PC bestaat.
Excuus dit mijn spec's temps zijn idle

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/RHXS9BS

• Fudge91
jorikc schreef op maandag 28 april 2014 @ 20:34:
Ik zou sowieso bij dit soort vreemde problemen een memtest86 een nachtje laten draaien ;-). Weet je daarna alvast of het aan het geheugen ligt of niet.
Dat zal ik vanavond proberen bedankt voor de tip :)

EDIT
@fridgeman
Deze PSU heb ik.. http://tweakers.net/price...ec-earthwatts-ea-650.html

[ Voor 15% gewijzigd door Fudge91 op 28-04-2014 21:16 ]