Windows over de zeik na annuleren Windows 8.1 update

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVincythe2nd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-02-2021
Beste Tweakers,

Ik zit met een computerprobleem waar ik zelf niet uit kom. Na twee weken de computer niet gebruikt te hebben zet ik hem weer eens aan. Hij vond twee updates: Een grote Office update, een bijna 100MB grote Windows Defender Update en een ruim 850 MB grote Windows 8.1 update. Wat is dit toch allemaal dacht ik. Ik heb de computer de hele dag aan laten staan en kwam 's avonds terug.

Ik dacht: Laat ik de updates eens installeren. Nou, blijkbaar was de Office update al klaar. Mooi dacht ik. Nu de 8.1 update. Deze wilde echter niet installeren omdat hij de PC nog bezig was met andere updates. Het zal wel, dacht ik en ik herstarte de PC. Vervolgens bleef hij op het afsluitscherm drie kwartier hangen op "Keep you PC on until this is done". De computer leek geen enkele activiteit te vertonen. Ik zette de PC maar uit. Tijdens het opstarten liet hij weten dat de update geannuleerd was en bezig was met "undoing changes".
Na drie seconden was hij al klaar. Ik geloofde er helemaal niks van en voerde systeemherstel uit met als punt vanochtend vroeg. Dit faalde door een onbekende fout. Nog maar een keer systeemherstel starten dus, en dit keer naar 11-04-2014. Dit lukte wel. Alleen nu:

- De Windows Update service is gedeactiveerd en ik moet de computer mogelijk opnieuw opstarten. Dit werkt niet. Even Googlen laat weten dat het wijzigen van de Windows Update instellingen naar "nooit zoeken" en dan terugzetten wel kan werken. Dit wil mijn computer niet doen en laat weten dat ik moet inloggen als administrator. Maar ik bén administrator...
- Toch maar even naar configuratiescherm>accounttype wijzigen gaan. Alleen deze link is niet klikbaar, er gebeurt niets als ik erop klik.
- Naar het startscherm gaan en typen "systeemherstel" gaat niet. Hij staat er niet meer in.
- Dit geldt ook voor het onderhoudscentrum. Rechtsonderin is een wit vlaggetje maar ook zo kom ik er niet in, de link is niet klikbaar.
- Het onderhoudscentrum is wel in bepaalde mate actief, er staat een rood bord met een kruisje bij het vlaggetje rechtsonderin en laat weten dat de Spywarebeveiliging moet worden ingeschakeld (belangrijk), Als ik hierop klikt opent Windows random de map "C:\WINDOWS\system32" en vreet verder niks uit.

Wat is er in hemelsnaam aan de hand en hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Gewoon herinstalleren zit niets anders op de update naar 8.1 duurt gewoon lang, hier duurde het hele verhaal bijna 4,5 uur.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVincythe2nd
prutser001 schreef op maandag 28 april 2014 @ 19:46:
Gewoon herinstalleren zit niets anders op de update naar 8.1 duurt gewoon lang, hier duurde het hele verhaal bijna 4,5 uur.
Het was een update bovenop 8.1. Ik had 8.1 al. Waarom heeft system restore niet gewoon alles ongedaan gemaakt?

[ Voor 10% gewijzigd door DaVincythe2nd op 28-04-2014 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Dan als nog, je installatie is gewoon beschadigd.
Ik had een identiek probleem met een laptop hier die ik voor iemand anders moest repareren.
Elke link die ik aanklikte eindigde met het openen van de windows\system32 map.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVincythe2nd
prutser001 schreef op maandag 28 april 2014 @ 19:51:
Dan als nog, je installatie is gewoon beschadigd.
Ik had een identiek probleem met een laptop hier die ik voor iemand anders moest repareren.
Elke link die ik aanklikte eindigde met het openen van de windows\system32 map.
Oké... :'( Ik heb geen CD meer en weet mijn huidige key niet meer. Wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-10 20:44
Er zijn verschillende tools om je W8 key te recoveren, dus dat is met een google opdracht vast te vinden. Wat betreft installatiemedia, ik meen dat je vanuit W8 die kan laten genereren, dus misschien dat je daar wat mee kan?

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Heb je een key gekocht, of is het een pre installed versie?

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaVincythe2nd
albino71 schreef op maandag 28 april 2014 @ 19:58:
Heb je een key gekocht, of is het een pre installed versie?
Ik heb er een gekocht en heb hem telefonisch geactiveerd. Hetzelfde geldt voor de Media Center upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je kan je systeem refreshen. Ga naar boot options.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Dan heb je je key vast ergens in je mail staan

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DaVincythe2nd schreef op maandag 28 april 2014 @ 19:59:
[...]
Ik heb er een gekocht en heb hem telefonisch geactiveerd. Hetzelfde geldt voor de Media Center upgrade.
Dus per e-mail.

Of heb je die e-mails van Microsoft ook weggegooid?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2014 20:00 . Reden: Self inflicted drama much. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:14
Key nergens voor nodig. Refresh je systeem, hiervoor kun je gewoon een originele .iso downloaden van windows 8, die je met behulp van windows 7 dvd/download tool op een stick zet. Met refresh wordt alles gefixt, maar blijven je bestanden behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVincythe2nd
Jesserr schreef op maandag 28 april 2014 @ 20:00:
Key nergens voor nodig. Refresh je systeem, hiervoor kun je gewoon een originele .iso downloaden van windows 8, die je met behulp van windows 7 dvd/download tool op een stick zet. Met refresh wordt alles gefixt, maar blijven je bestanden behouden.
Ik heb hier de afgelopen paar uur mee geklooid maar dit gaat hem ook niet worden. Ik heb Windows 8 dus vorig jaar naar 8.1 geüpgrade en nu vraagt hij dus om de iso. Deze staat op usb stick, maar hij zegt dat de media niet geldig is. Ik heb een 8.1 iso geprobeerd en een 8.1 update 1 iso. Een gewone Windows 8 iso proberen lijkt me zinloos.

Ik denk dat het enige wat ik kan proberen is om Windows geheel opnieuw te installeren, beginnend vanaf 8. Maar ik vraag me af of ik mijn key opnieuw kan gebruiken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Waarschijnlijk een hele nieuwe install dus...

8.1.1 kun je met een generic key installeren en daarna kun je je eigen key gebruiken om te activeren.

[ Voor 20% gewijzigd door albino71 op 28-04-2014 23:50 ]

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Gelukt?

Te koop....

Pagina: 1