en aans löpt wa vast
Is niet nodig, (access-)switches zijn Layer 2 devices en werken op basis van MAC adres.
(Ervan uitgaande dat er geen spannende dingen (lees: layer 3) activiteiten over de switch heen moeten).
(Ervan uitgaande dat er geen spannende dingen (lees: layer 3) activiteiten over de switch heen moeten).
[ Voor 38% gewijzigd door MisteRMeesteR op 28-04-2014 19:38 ]
www.google.nl
Verwijderd
Heeft hij een switch nodig of een router?
Een switch heb je nodig om spullen binnen een netwerk met elkaar te verbinden, een router heb je nodig om de netwerken zelf met elkaar te verbinden.
Als je deze vraag stelt denk ik dat het vooral verstandig is om niet voor die kennis dat netwerk te installeren.
Een switch heb je nodig om spullen binnen een netwerk met elkaar te verbinden, een router heb je nodig om de netwerken zelf met elkaar te verbinden.
Als je deze vraag stelt denk ik dat het vooral verstandig is om niet voor die kennis dat netwerk te installeren.
Dit verklaart een boel.MisteRMeesteR schreef op maandag 28 april 2014 @ 19:36:
Is niet nodig, (access-)switches zijn Layer 2 devices en werken op basis van MAC adres.
Hij heeft een kpn experiabox maar deze zit vol, hij heeft dus meer aansluitingen nodig, ik heb wel vaker netwerken geinstalleerd en kwam er altijd wel uit. Ik zag bij de pricewatch alleen staan ipv6 en vond dit eigenlijk een beetje raar gezien je switch normaal toch alleen verdeelt en je router de ip adressen uitdeeltVerwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 19:42:
Heeft hij een switch nodig of een router?
[ Voor 97% gewijzigd door filthy rich op 28-04-2014 20:07 ]
en aans löpt wa vast
Mja, wat gaat die switch doen? Gewoon extra poorten erbij en verder geen functie, dan hoef je nergens over in te zitten, gewoon een unmanaged ding en klaar. Wil je met VLANs aan de slag en dergelijke? Dan neem je een managed switch, maar dan nog hoef je niet in te zitten over ipv6.
Pas als je switches met layer 3 routing gaat aanschaffen en dit ook wilt gebruiken komt ipv6 om de hoek.
Pas als je switches met layer 3 routing gaat aanschaffen en dit ook wilt gebruiken komt ipv6 om de hoek.
Zo te zien gaat het puur om meer poorten te creeren. Dan kan het gewoon met een simpele unmanaged switch.
Ik weet niet om hoeveel poorten het gaat, maar een simpele 5 poorts gigabit switch lijkt dan voldoende:
pricewatch: TP-Link TL-SG1005D
Ik weet niet om hoeveel poorten het gaat, maar een simpele 5 poorts gigabit switch lijkt dan voldoende:
@TS: Gewoon lekker een switch kopen en de boel met elkaar verbinden en niet letten op opmerkingen als "Als je deze vraag stelt denk ik dat het vooral verstandig is om niet voor die kennis dat netwerk te installeren."
Het klinkt niet als een ingewikkeld bedrijfsnetwerk en dus gaat dat vast goedkomen.
Zo niet, dan vraag je hier gewoon weer en leer je weer wat bij.
Als we niets zouden ondernemen, dan leren we ook niets, niet waar?
Succes!
Het klinkt niet als een ingewikkeld bedrijfsnetwerk en dus gaat dat vast goedkomen.
Zo niet, dan vraag je hier gewoon weer en leer je weer wat bij.
Als we niets zouden ondernemen, dan leren we ook niets, niet waar?
Succes!
Yes, ik raakte dus een beetje in de war van de ipv6 optie in de pricewatch, maar ik denk dat ik snap. Hij heeft overigens wel 10 poorten extra nodigtimberleek schreef op maandag 28 april 2014 @ 20:04:
Zo te zien gaat het puur om meer poorten te creeren. Dan kan het gewoon met een simpele unmanaged switch.
en aans löpt wa vast
Dankje, daar kwam ik zelf ook op uitalbino71 schreef op maandag 28 april 2014 @ 20:11:
pricewatch: TP-Link TL-SG1016D
of de cheapass oplossing: 2x pricewatch: TP-Link TL-SG1008D
en aans löpt wa vast
Maar ach, je bent filthy rich, dus maken de centen niets uit 
Succes!
Succes!
Pagina: 1