Goedkope RJ-45 feed-through keystones of alternatieven

Pagina: 1
Acties:

• Chocola
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 14:51
Onder het mom van niet geschoten is altijd mis, toch nog kijken of hier iemand kan helpen :-). Mijn eerste topic hier en volgens mij helemaal conform richtlijnen/policy. Als ik toch nog iets kan verbeteren/verduidelijken: let me know! Dan edit ik het en neem ik het mee voor de volgende keer.

Ik zoek naar een (mooie) manier om flexibel de bekabeling in mijn thuis-serverrack aan de voorkant naar achterkant te veranderen. Mijn gewenste oplossing is een 19" keystone panel:
Afbeeldingslocatie: http://images.monoprice.com/productlargeimages/72601.jpg

In combinatie met feed-through RJ-45 keystones:
Afbeeldingslocatie: http://www.computercablestore.com/images/products/Networx/KJ-C6CPL-BK.jpg

Samen:
Afbeeldingslocatie: http://www.cablingsys.com/images/C2(01E).jpg

Nu is dit een erg mooie oplossing, want ik kan er naast RJ-45 ook USB-keystones instoppen en dat is handig voor bootsticks (geen USB-sticks aan voorkant 19" serverbehuizingen). Daarnaast wil ik dat alles er netjes uitziet en dat wordt het met een dergelijk panel.

Eén probleem: ik schrok van de prijs toen ik alles ging narekenen. Een panel kost vaak rond de 6-8 euro en dat is het probleem niet, maar die feed-through keystones zijn erg duur. Dit vind ik ergens wel gek: gewone cat5e/6 verbindstukjes zijn vaak goedkoper dan één euro p/s, terwijl die feed-through-exemplaren 2.50+ zijn (en zich volgens mij enkel onderscheiden met een clipje om vast te zetten in het paneel). Ik heb grote delen van het internet inmiddels overal al afgezocht naar betaalbare modules/keystones, maar helaas nog niet kunnen vinden.

Qua alternatieven heb ik patchpanels (met punchtool) overwogen, maar die zijn niet flexibel qua kabels veranderen aan de achterkant (wat bij mij wel noodzakelijk is). Daarnaast heb ik 19" kabelsleuven (die brievenbussen :X ) overwogen, maar dat vind ik eigenlijk geen porum en is minder overzichtelijk aan achterkant.

Weet iemand toevallig waar die feed-through-keystones goedkoper te krijgen zijn (het gaat meteen om 20+ stuks...) of kent iemand een alternatief voor wat ik wil? Ook creatieve oplossingen zijn prima, zolang het maar stevig/stabiel is en er netjes en geordend uitziet.

Dan tot slot: alles vanaf cat 5e is prima. Het staat er vaak expliciet bij (cat5, 6, 7 etc) bij die keystones, en ik heb geen idee of het echt uitmaakt bij keystones, maar voor de zekerheid vermeldt ik het nog even.

Verwijderd

Goeie post hoor, volgens mij niets mis mee!

Ik erger me er ook altijd aan, een onderdeel wat echt voor 10 cent per 100 in China wordt gemaakt maar omdat het op een zakelijke doelgroep gericht is waarbij de prijs toch niet direct een issue is (onder het motto, als je het nodig hebt dan heb je toch geen keuze) wordt het direct 2,50 of meer voor een enkeltje. Ik ben alleen bang dat je daar niet zo snel onderuit komt tenzij je zelf in China gaat bestellen, dan is er vaak nog wel een redelijk prijs op te krijgen maar moet je ook weer wat meer bestellen voor een echt goede prijs.

Wat mij niet helemaal duidelijk is: Waarom is het nodig om de kabels aan de andere kant flexibel te hebben? Waarom zou je niet gewoon aan beide kanten een flinke lus aan extra kabel hangen zodat je altijd de stekkers kunt inpluggen waar je maar wil terwijl het aan de kant van het patchpanel gewoon fixed is? De stekkers kun je dan labelen naar de nummers van het patchpaneel.

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:30

InFamous

excommunicado

Formerly known as Ragdoll

• Chocola
Hoewel dit een leuke optie is, is het slechts een beetje goedkoper dan in Nederland kopen. Je bracht me echter wel op een idee! 8)

2 keer http://www.aliexpress.com...el/118935_1376628240.html

+

1 keer 19"plaatje van 6 euro in NL is +/- € 30. Ik denk dat dit hem dan wordt. Bedankt voor je onbewuste suggestie :-). Verschil zit hem overigens in shielded (in jouw suggestie) vs. unshielded (in mijn linkje) keystones.

Wat zeggen jullie: een paar extra bestellen voor de zekerheid of zijn die dingen niet snel kapot?

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:30

InFamous

excommunicado

Ja die losse was ik ook tegengekomen. Maar ik ging er vanuit dat je een complete nodig had.

Formerly known as Ragdoll

• Chocola
InFamous schreef op maandag 28 april 2014 @ 23:31:
Ja die losse was ik ook tegengekomen. Maar ik ging er vanuit dat je een complete nodig had.
Ik vind het geen probleem om ze er zelf in te stoppen :-).
Pagina: 1