Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Geen DHCP over WiFi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een apart probleem waar misschien iemand het antwoord op weet.
ik krijg soms geen DHCP op wifi apparaten gewone bekabelde apparaten hebben nergens last van, als ik de ARP tabel op mijn router leeg haal is het probleem voor bij maar dit is geen oplossing voor lange duur.

Mijn netwerk is als volgt ingericht:

draytek 2925 als router hier worden het netwerk verdeeld in 3 verschillende subnets vervolgens worden 2 subnets door middel van een Wifi bridge (2x ENH500) gedeeld met andere locaties waarna het weer verder verdeeld word onder de gebruikers door middel van bekabeling en wifi. Op dit wifi netwerk krijg ik soms geen DHCP.

Ik heb verder de operation mode van de APs al aangepast naar beide bridge wat volgens Engenius beter is.
Heb contact gehad met draytek over dat het probleem bij hun bekent is, was niet het geval.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 20:50
Hoeveel apparaten verbinden maximaal tegelijk met het netwerk. Hoe groot is de DHCP pool?

Verwijderd

Topicstarter
Per subnet gaat het maximaal over 20 apparaten de dhcp Pool is voor 100 adressen lease tijd is een dag