Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

laptop voor ict opleiding max. €1000,-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga ik er mee doen: Ik wil er de komende 4 jaar mijn ICT opleiding mee gaan doen. Specifieke programma's wat ik er mee moet draaien weet ik niet.

Wat mag de laptop kosten: max. €1000,- als het kan niet veel meer want ik moet het als 16 jarige zelf kunnen bekostigen.

Voorkeuren: 8gb werkgeheugen, i7, grafische kaart met minimaal 1gb videogeheugen, 1080p resolutie, CD/DVD-speler en minimaal 15inch beeldscherm

Het moet en Windows laptop zijn en verder heb ik niet veel bijzonders nodig

alvast bedankt voor de hulp

• Bartallstar
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:57
Ik gebruik voor mijn mbo ict beheer opleiding nu de volgende laptop:

pricewatch: HP Pavilion g7-2003sd

Voor 400 euro o marktplaats gekocht, 4gb extra geheugen bijgezet en windows 8 erop. werkt echt supergoed samen met de virtualisatie software die jij zeker gaat gebruiken!!!!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03:04
Ik gebruik voor mijn studie de Dell Inspiron 14z. Ik studeer zelf technische informatica en deze is meer dan krachtig genoeg. De java apps die we maken draaien sneller op i5 dan i7's en als ik je echt een tip mag geven. Koop een ultrabook of een variant daarvan. Je moet dat ding elke dag meenemen en sinds ik van de Dell L702x(17") ben overgestapt op die 14" wil ik niets anders meer.

Als ik het over Dell blijf houden is de 14" die betaalbaar is de Inpsiron 14. Deze heeft helaas geen full hd scherm en dedicated videokaart(wel 1.5cm dik)
Maar de dell Insprion 15 blijft in je budget over. Full HD scherm en GT750M. Dus kan je degelijk spelletje meespelen als extra heeft die touchscreen en de laptop zelf is 2.1cm dik met iets meer dan 2 kg dacht ik.
Dat is een optie en zit in je budget. Ik zelf ben nu aan het overwegen om de 15" variant over een paar maandjes te kopen.

Hoe het bij de andere merken zit moet je ff de pricewatch gebruiken maar zo heb je een idee.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:26
ShittyNL schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:49:
Ik gebruik voor mijn studie de Dell Inspiron 14z. Ik studeer zelf technische informatica en deze is meer dan krachtig genoeg. De java apps die we maken draaien sneller op i5 dan i7's en als ik je echt een tip mag geven. Koop een ultrabook of een variant daarvan. Je moet dat ding elke dag meenemen en sinds ik van de Dell L702x(17") ben overgestapt op die 14" wil ik niets anders meer.

Als ik het over Dell blijf houden is de 14" die betaalbaar is de Inpsiron 14. Deze heeft helaas geen full hd scherm en dedicated videokaart(wel 1.5cm dik)
Maar de dell Insprion 15 blijft in je budget over. Full HD scherm en GT750M. Dus kan je degelijk spelletje meespelen als extra heeft die touchscreen en de laptop zelf is 2.1cm dik met iets meer dan 2 kg dacht ik.
Dat is een optie en zit in je budget. Ik zelf ben nu aan het overwegen om de 15" variant over een paar maandjes te kopen.

Hoe het bij de andere merken zit moet je ff de pricewatch gebruiken maar zo heb je een idee.
Nu we het toch over Dell hebben, de Latitude E6440 14,1" (SM006LE64408NL) is momenteel in de aanbieding.

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Topicstarter
@Bartallstar: bedankt voor de tip maar ik heb nog niet veel verstand van sleutelen aan en laptop o.i.d. maar voor de rest lijkt het me wel en geschikte laptop (met die 4gb erbij).

@ShittyNL: die Dell Inspiron 14z is te laag met resolutie ze raden me op het mbo minimaal 1600pixels in de breedte aan en ik zit er liever precies op net erboven bij. die Dell Inspiron 15 welke uitvoering is het want ik heb even zitten zoeken en ik heb er en paar verschillende gevonden maar kweet niet welke jij bedoeld.

@ChicaneBT: als jij dan even en goede laptop eruit zoekt bedankt. want daarom heb ik dit topic aangemaakt om hulp want ik weet nou niet precies wat nou geschikt is.

@Puch-Maxi: dat is inderdaad en mooi laptopje. ik moet alleen nog even wachten tot ik mijn examens gehad heb en geslaagd ben :) als ik nou zak staat die laptop er weer en jaar en tegen die tijd zullen er wel nieuwere dingen op de markt zijn. maar toch bedankt voor het meedenken

edit: ik heb ook nog is gekeken in de pricewatch en heb er 1 tussen uit geplukt wel aan de dure kant maar dan moet ik nog maar even doorwerken ;)

1. pricewatch: Asus N550JV-CM068H

deze heeft full-HD, 8gb, i7, gt750m en nog Touch screen dus dat lijkt me wel en hele goede laptop waar ik aankomende 4 jaar me vooruit kan.

misschien iemand ervaring met deze laptop?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2014 18:09 . Reden: aanvulling van inhoud ]

• Fruitschaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-10 09:56
Ik heb twee maanden terug de Asus N56VV-S4069H aangeschaft. Ik heb hier zelf de dvd-drive uitgehaald en vervangen met een Samsung evo 840- 250gb (met behulp van een hdd-caddy). Nu draait Windows vanaf de SSD, start heerlijk snel en loopt allemaal vlotjes. Aanrader!

Kosten:
pricewatch: Asus N56VV-S4069H: €817.05
pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB: €126,-
Caddy: +/- €25,-
Totaal: €968.04
€31.96 over voor je nieuwe muis :+

Er zit 6gb ram in, maar kan natuurlijk op termijn altijd vervangen worden. Ik vind het een bijzonder fijne laptop en werkt allemaal vlotjes. Bijkomstigheidje: er zit een klein subwoofertje bij waardoor geluidservaring ook prima is. Hij wordt overigens totaal niet warm, ook niet bij zwaardere programma's/games.

En het ombouwen van de SSD/HDD is natuurlijk ook een leuk projectje.

ps: SSD vind ik persoonlijk wel noodzakelijk, de standaard HDD (500 gb, 5200 rpm) is anders te langzaam/klein. Je hebt bij je vereisten een cd/dvd-speler maar ik betwijfel of je die echt nodig hebt? Ondertussen in 2014 kun je vrijwel alles digitaal verkrijgen, ergste geval op usb. Ik heb hem in ieder geval nooit nodig gehad.

[ Voor 19% gewijzigd door Fruitschaal op 30-04-2014 09:50 ]

PSN: Fruitschaaltje

Verwijderd

Wil je echt wel touchscreen? Is echt niet nodig op een laptop en gewoon geldverspilling volgens mij...

Verwijderd

Topicstarter
@Fruitschaal: als eerste bedankt voor de tip maar wat ik al in een eerdere reactie vermeld heb ik heb nog geen verstand van sleutelen aan en laptop. maar iedereen heeft het over en ssd is dat nou echt stukken sneller en is dat het kopen waard? ik zou t wel willen proberen zo'n ssd maar ik doe t liever als ik er meer verstand van heb. want op de opendagen van de school hadden ze het erover dat je vrij vroeg begint met het openmaken en het aanpassen van en laptop/pc

@FuzzyGreenBalls: Touch screen is niet noodzakelijk maar t lijkt mij en leuke toevoeging en ze zeggen ook eventueel Touch screen

hier nog even de link van de eisen die ik minimaal nodig heb: http://www.a12.nl/mbo%20o...%20applicatieontwikkelaar

• Fruitschaal
Ik vond het kopen van een SSD het 110% waard! Om verschillen aan te geven: een overzichtje van HDD/SSD: Ik vind het zeker een verschil. Opstarten gaat binnen no-time.
HDD Only ,SSD Only, SSD vs. HDD

Opstarttijd Windows
26,0 sec. 9,0 sec. 2,9 x
Opstarten Photoshop CS4
5,0 sec. 1,8 sec. 2,7 x
Photoshop CS4 Benchmark
75,7 sec. 39,2 sec. 1,9 x
PowerDirector Benchmark
231,7 sec. 173,2 sec. 1,3 x
Opstarten Battlefield 3
82,7 sec. 46,8 sec. 1,8 x
Laden level Battlefield 3
39,7 sec. 15,2 sec. 2,6 x
Opstarten Skyrim
12,7 sec. 11,0 sec. 1,2 x
Laden level Skyrim
12,3 sec. 7,8 sec. 1,6 x
Opstarten Dirt 3
39,8 sec. 33,3 sec. 1,2 x
Laden level Dirt 3
12,0 sec. 12,0 sec. 1,0 x
Gemiddeld
1,8 x
Wat betreft het inbouwen: ik heb zelf ook geen ict-achtergrond en heb dit eenvoudig kunnen doen. Het is een kwestie van accu eruit halen, schroefje verwijderen, wisselen schijf, schroefjes op de goede plek. Idem voor caddy. Er zijn trouwens honderden how-to-filmpjes.
Daarna met software je 'oude' schijf klonen naar je SSD en klaar is kees. Er kan eigenlijk niet veel mis gaan. In het ergste geval plaats je de hdd terug op de oude plek. Zo kun je je opleiding wel al een stapje voorzijn ;)

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
Dit is ook een zeer mooie laptop, en goeie specificaties!
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y510p (00303NL)

Verwijderd

Topicstarter
pfoe dat is zeker stukken sneller. ik zal het overwegen of misschien kom ik nog wel en laptop tegen die er standard een ssd in heeft zitten. en hoe zit het met accu duur gaat het daar en stuk van naar beneden of valt dat mee?

edit: dat is zeker en mooie laptop en er zit en ssd in dus hoef ik dat niet zelf te doen en hij voldoet aan mijn eisen en valt binnen mijn budget. bedankt voor het meedenken

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2014 12:16 ]

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-11 20:22
Waarom geen BTO'tje? http://www.bto.eu/

Wanneer je veel gebruik gaat maken van virtuele omgevingen zou ik toch minimaal 8 GB ram en een sterke processor kiezen, SSD is tegenwoordig echt een must, ik kan echt niet meer zonder en je HDD is vrijwel altijd de bottleneck.

Ik heb zelf een laptop aangeschaft met een 160 GB SSD en heb in mijn CD tray een 750 GB HDD voor data zitten, je hebt ook gewoon externe CD/DVD spelers/branders voor een klein prijsje van 20/25 euro.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zelf nog niks gehoord over bto dus ik weet niet of het en goed merk is. maar ik zal me er even in verdiepen :) maar over die externe cd/dvd speler dat lijkt mij en handige optie hoef ik niet specifiek naar cd/dvd speler te kijken of dat erin zit dan koop ik gewoon zo'n ding erbij. over die 8gb ram was ik al over uit ik neem minimaal 8gb :) en over processor kies ik denk i7 47xx of hoger

iemand advies over en goede processor?

• Fruitschaal
Ik weet verder niet hoe het met accu-verbruik is. Je duwt er natuurlijk een extra schijf in, maar heeft weer geen constant-beweegbare onderdelen. Maar ik denk dat dit verwaarloosbaar is. Ik heb het verschil niet gemerkt omdat ik direct de SSD heb ingebouwd. Ik ben in ieder geval zeer tevreden met deze laptop en raad ook aan.

ps:
BTO heb ik van gehoord dat warmte-afvoer niet goed is bij deze laptops. Dit is mij althans op een van deze aankoopadvies-topics op Tweakers gezegd. Zelf geen ervaring. Je moet natuurlijk zelf kijken wat je ermee doet :).

• jochem4207
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Welk niveau/opleiding ga je exact doen?

Ik doe nu applicatieontwikkeling en straks informatica HBO maar daarvoor ga je programma's nodig hebben als:

- Notepad++/Sublime (super licht)
- Visual studio
- Photoshop (misc een enkele keer)

Hier heb je geen zware laptop voor nodig. Elke huidige laptop kan dit zo'n beetje aan (500-600 euro +)

Ik heb de ASUS N56VZ-4215H met SSD (840 samsung 250GB) en ben super te vreden over asus. Draait snel danzij de SSD. Direct herinstallatie W8 gedaan zodra ik hem uit de winkel had. (Deze gaat 2-4 uur mee afhankelijk van gebruik)

Ik heb geen desktop daarom heb ik vorig jaar voor een 'zwaardere' laptop gekozen. Rekening houden met budget.

Als je de tijd hebt wacht nog een maandje (eind mei is er weer btw actie bij saturn). Scheelde mij ruim 170 euro (hiervan heb ik ook mijn ssd gekocht)

[ Voor 10% gewijzigd door jochem4207 op 30-04-2014 13:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Fruitschaal: het zal ook geen groot probleem zijn met die accu en anders doe ik hem gewoon aan de oplader op school tijdens de lessen. ik heb me even verder verdiept in die ssd en ik ben ervan overtuigt dat ik er 1 in m'n toekomstige laptop moet hebben.

@jochem4207: ik ga ICT-beheer niveau 4 doen en waarschijnlijk daarna ook het hbo doen. dat laatste is niet zeker moet het nog even bekijken. ze hebben mij wijsgemaakt dat ik rond de 800 tot 1000 euro kwijt ben voor en laptop voor deze opleiding. als het kon moest ik ook iets boven de minimale eisen zitten. ik heb zeker de tijd om en laptop te kopen moet tenslotte nog wachten tot de uitslag van mijn examens als ik die gedaan heb.

Verwijderd

Ik heb ook een MBO ICT opleiding gevolgd. Ik liep vooral aan tegen het langzame opstarten van alle software, en te weinig werkruimte op mn scherm. Een 1080P paneel en een SDD icm een i7 is dus echt wel een must vind ik. Ook een goed toetsenbord is iets waar ik goed naar zou kijken.

Ik ben zelf fan van ASUS en Lenovo. Asus om de N550 serie, en omdat ik in een reparatie centrum heb gewerkt van ASUS. Lenovo, omdat ik daar nu dagelijks mee werk.

De N550 is al toegelicht, maar ik zou ook eens kijken naar iets als een Lenovo Y510P.

Fijn toetsenbord. Quadcore i7, 16GB ram, 1080P, 1TB hdd. 2GB 755M, en je kunt de ODD er uit halen en een extra 755M toevoegen voor SLI als je wilt gamen, of een Caddy voor een SSD of een extra accu er voor in de plaats zetten.

En dat voor 950 euro. ;)

• Fruitschaal
Qua accu haal ik (tot) 5 uur met Word, dus dat is vrij netjes. Met kijken films/downloaden op achtergrond een kleine 2 uurtjes. SSD is echt een verademing en kunt ook bijna niet zonder. Ik zou in ieder geval niet meer zonder kunnen ;)

Ik denk overigens dat je opleiding het aanraadt omdat jij ( waarschijnlijk toch) 3 à 4 jaar met je laptop moet doen.. Je weet hoe snel hardware allemaal verouderd. Ik had voor mijn opleiding ook een 'duurdere' laptop aangeschaft ( +/- €1000,-). Maar aan het einde van die 4 jaar was hij hardware-matig ( qua snelheid in ieder geval) toch echt afgeschreven. Ik ben van mening dat je beter nu iets meer kan investeren voordat je over een paar jaar met brakke hardware zit en weer moet gaan kijken voor een nieuw apparaat.

En nogmaals, het zelf prutsen aan je laptop heeft ook wel iets. Just my 2 cents..

[ Voor 5% gewijzigd door Fruitschaal op 01-05-2014 13:44 ]

• Jomaikke
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:29
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 12:42:
Ik heb ook een MBO ICT opleiding gevolgd. Ik liep vooral aan tegen het langzame opstarten van alle software, en te weinig werkruimte op mn scherm. Een 1080P paneel en een SDD icm een i7 is dus echt wel een must vind ik. Ook een goed toetsenbord is iets waar ik goed naar zou kijken.

Ik ben zelf fan van ASUS en Lenovo. Asus om de N550 serie, en omdat ik in een reparatie centrum heb gewerkt van ASUS. Lenovo, omdat ik daar nu dagelijks mee werk.

De N550 is al toegelicht, maar ik zou ook eens kijken naar iets als een Lenovo Y510P.

Fijn toetsenbord. Quadcore i7, 16GB ram, 1080P, 1TB hdd. 2GB 755M, en je kunt de ODD er uit halen en een extra 755M toevoegen voor SLI als je wilt gamen, of een Caddy voor een SSD of een extra accu er voor in de plaats zetten.

En dat voor 950 euro. ;)
Kun jij misschien aangeven waar je dat hebt gevonden? Ik heb op internet namelijk gevonden dat dat juist niet werkt...
Pagina: 1