Hallo, ik was gewoon even in een spel bezig en opeens bevriest mijn beeld, met wat subtiele groene artifacts (was meer verkleuring dan echt blokken en zo), vervolgens start mijn computer opnieuw op en krijgt gelijk een blauw scherm na het Windows 7 opstart logo. Veilige modus werkt wel en de driver voor de videokaart deïnstalleren stelt de computer weer in staat in normale modus op te starten. Echter, de nieuwste of daarvoor uitgebrachte driver installeren werkt niet en leidt weer tot een blauw scherm. (Nieuwste op het moment van schrijven is 335.23) Ik heb vervolgens de stappen in dit artikel uitgeprobeerd, wat uiteindelijk tot iets veel gekkers leidde, nu wil de driver niet eens meer installeren. De driver setup is merkbaar trager en stopt bij het installeren van de Display Driver, waar vervolgens dit overzicht (oudere versie, maar komt op hetzelfde neer) te zien is... Nou ga ik straks nog wat meer dingen proberen, het vervelende is alleen dat ik midden in een verhuizing zit en mijn aanvraag voor Internet nog een paar dagen duurt, normaal zou ik Windows opnieuw installeren omdat ik vermoed dat er iets in de software niet goed meer zit (Windows installatie is al erg oud) maar dat gaat wat moeilijker zonder internet voor de nodige updates. Wat ik sowieso wil weten is of er een kans is dat het aan de hardware kan liggen, of of dat het vrijwel zeker iets softwarematig is, het zou best balen zijn als het dat eerste is...
Anyway, nog even de specificaties.
CPU: Intel i5 2500K.
RAM: 8GB.
Mobo: Asus P8H67 Rev. 3. (Versie volgt nog indien nodig, maar is wel regelmatig geupdatet.)
PSU: OCZ ModXStream 700 Watt.
GPU: MSI nVidia 580 GTX Twin Frozr II.
Drives: Drive 1 & 2; OCZ Vertex 3 128GB met Firmware v2.25, Drive 3; WD Caviar Blue 250GB.
Anyway, nog even de specificaties.
CPU: Intel i5 2500K.
RAM: 8GB.
Mobo: Asus P8H67 Rev. 3. (Versie volgt nog indien nodig, maar is wel regelmatig geupdatet.)
PSU: OCZ ModXStream 700 Watt.
GPU: MSI nVidia 580 GTX Twin Frozr II.
Drives: Drive 1 & 2; OCZ Vertex 3 128GB met Firmware v2.25, Drive 3; WD Caviar Blue 250GB.