[Postfix] 2 verschillende content filters op smtp ingang

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Ik heb op een werkende postfix installatie een spamassasin content filter in master.cf toegepast, dit werkt allemaal prima, maar ik wil nu bij bepaalde e-mail adressen een koppeling naar een php script maken.

Ik weet nu even niet hoe ik te werk moet gaan omdat de howto in kwestie mij een regel doet laten vervangen waarbij je in mijn optiek het hele spamassasin verhaal gaat bypassen.

http://blog.thecodingmach...tfix-server-receives-mail

Huidig:

code:
1
2
smtp       inet  n       -       -       -       -       smtpd
        -o content_filter=spamassassin

Zou moeten vervangen naar:

code:
1
2
smtp      inet  n       -       -       -       -       smtpd
        -o content_filter=myhook:dummy

Nu is het zo dat je het met access wel kunt zeggen, dit email adres wel of koppelen met "myhook", maar dan nog zal waarschijnlijk spamassassin niet meer gevoed worden met nieuwe mails.

Waar ik denk ik op zoek naar ben is dus een soort fallback:

SMTP ----> access-hash-database raadplegen ----> komt email adres in voor? Zoja dan "myhook" zonee dan spamassasin.

Ik heb hiervoor zitten zoeken naar dubbele content_filters maar dan kom ik niet erg verder, ben niet bepaald thuis verder ook in de Postfix terminologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb je het onderste stuk van het artikel wat je linkt ook gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4RTiN
Ja zekers, maar dan moet je alsnog spamassasin wijzigen in je eigen scriptnaam neem ik aan ? Of zou dat met het access script sowieso niet meer nodig zijn bedoel je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Je kan meerdere filters niet rechtstreeks laten uitvoeren. Beste wat je kan doen is, bv eerst alles door spamassassin laten lopen. Dan terug de Mail Queue op andere poort en dan in die mail queue je 2e content filter...

Je kan wss ook pipen, maar dan moet ik zelf even zoeken. Postfix is ff geleden. Maar bovenstaande werkt in ieder geval.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-10 16:13

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
De eenvoudigste manier om je mail door een php script te jassen is via je aliases
code:
1
2
#blaat@domein.nl
blaat: "|/usr/bin/php /path/to/script.php"

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4RTiN
Dank voor de reacties, uiteindelijk ben ik ook voor een oplossing zoals Kees ongeveer aangeeft gegaan, via procmail.
Pagina: 1