Welke microfoon bij Sennheiser 380 Pro headset?

Pagina: 1
Acties:

• K1LL3RB33
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-11-2025
Ik heb een vraag welke ik bij de zoek resultaten ook een aantal keer ben tegen gekomen, namelijk welke microfoon ik het beste bij een losse koptelefoon zou kunnen aanschaffen.
Echter wordt er bij de gevonden zoek resultaten met name naar dure microfoon alternatieven gevraagd zoals bijv. van Snow.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een goedkope variant (< EUR 20,-) welke toch aardig werkt en dan met name bij het weglaten van achtergrond geluiden en dat de voice activation niet constant inschakelt wanneer er op de achtergrond geluid is.

Ik heb in de zoek resultaten bijv. deze gevonden maar vroeg me af of er nog meer van dit microfoons zijn want bij Pricewatch krijg ik die niet zo makkelijk gevonden.
Het zou bijv. ook zoiets mogen zijn.

Uiteindelijk is het de bedoeling om de microfoon te combineren met een Sennheiser HD 380 Pro (en mogelijk nog een Asus Xonar DGX).

• Vliango
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-11-2021
Ik kan je helaas niet helpen bij het vinden van een goede mic, maar ik vroeg mij af waarom jij voor gaming(neem ik aan) aangezien je naast je headphones op zoek bent naar een goede mic, hebt gekozen voor een dergelijke setup (goede stereo headphones + soundcard + mic) ik zelf ben namelijk op zoek naar een upgrade van mijn helaas overleden Logitech G35, waar ik overigens erg tevreden mee was. Nu ik op zoek ben naar een nieuwe headset kwam ik op internet het verhaal tegen dat geluid, ook surround, in games veel beter klinkt via een goede stereo headphone met een aardige geluidskaart. Is dat voor jou ook de reden geweest om voor een dergelijke setup te kiezen? En heb je ervaringen met een gamingheadset versus koptelefoon plus geluidskaart? Ook met betrekking tot directional awareness in bv shooters? Of zit je net zoals ik nog in de fase waarbij je het allemaal nog aan het uitzoeken bent?

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Niet echt binnen budget (na verzendkosten), maar een modmic is wat je zoekt.
De V4 ben ik van plan aan te schaffen.

Ik ben ook recent van een G35 naar een goede stereo headset gegaan. Wereld van verschil.
(Beyerdynamic DT770).

Helaas is de keus voor een losse mic zeer beperkt... Die zalman schijnt ook niet zo geweldig te zijn.
Een desktop mic pikt naar mijn idee teveel achtergrondgeluid op.

[ Voor 55% gewijzigd door defusion op 05-05-2014 00:10 ]