Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLatuny
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-07 23:39
Beste Tweakers,

Ik vroeg mij af of iemand mij verder op weg zou kunnen helpen bij het uitzoeken van een nieuwe monitor. Ik heb de volgende 2 monitoren op het oog:

Asus VS247HR Zwart
BenQ RL2455HM Zwart

Nu wil ik het scherm voornamelijk gebruiken voor het gamen en films kijken. Nu zijn ze vrijwel identiek als je naar de specificaties kijkt, maar het volgende valt mij op:

Reactietijd is sneller van de BenQ
Contrastverhouding (dynamisch) is groter van de Asus

Ik weet nu wel waar ze voor zijn en waar het voor zorgt, maar wat ik niet weet is of de verschillen ook merkbaar zijn tijdens het gamen of film kijken?

Alvast bedankt.
Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLatuny
Please... anybody?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Imho is de grootste beperking van die monitoren dat het TNpanelen zijn. De rest van de specs ga je het verschil waarschijnlijk toch niet echt mee zien. Contrasten en dergelijke wordt vaak zat mee gegoocheld om er maar zo'n hoog mogelijke waardes uit te krijgen, maar echt heel boeiend is het imho niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLatuny
Dus als ik het goed begrijp maken de specs waar ik het over heb niet echt het verschil... In dat geval kan ik beter de keus maken aan de hand van design en prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die maken niet bijzonder veel verschil inderdaad. Pas als je naar high-endpanelen gaat kijken dan is het de moeite waard om daar rekening mee te houden. Met een eenvoudiger TNpaneel is dat imho niet de moeite, en zou ik gewoon naar prijs kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLatuny
Ok thnx voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviessubfora...

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1