Toon posts:

amd fx-4100 3.8 of amd phenom 2 x6 3.3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb hier al redelijk wat gelezen en veel nuttige info vandaan gehaalt.
Momenteel ben ik een game pc'tje aan het bouwen van nieuwe en gebruikte onderdelen.

Nieuwe onderdelen;

MSI gtx760 4g GPU
8g corsair RAM 1600
ASUS M5A97 LE R2.0 moederbord
Intel SSD 180GB
cooler master 750W voeding

Gebruikte onderdelen
Kast
Fans
oude moederbord die ik eerst ging gebruiken maar was onbruikbaar na bios flash...
harde schijf
CD/DVD reader

En dus de processor. Ik kan kiezen uit de 2 processors uit de topictitel. Beide zijn de black editions.
Wat is de beste keuze voor een game pc'tje?
Die phenom is een six core, ik heb begrepen dat lang niet alle games 6 cores ondersteunen. Aan de andere kant was die fx-4100 wel een redelijk budget model toen ie nieuw was volgens mij.

Het geld is nu een beetje op dus een nieuwe processor zit er even niet in :+ . Met deze setup kan ik in de toekomst altijd nog upgraden.

Groeten!
Splitza

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-02 11:54
Ik zou eigenlijk voor alle2 niet kiezen voor een game-build, maar als de keuze dan toch uit die 2 moet gaan dan is de Phenom II de betere keuze voor dit doeleinde volgens mij.

iRacing Profiel

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Hmm, de FX-4100 is een niet al te best cpu'uutje, prestatie per clock is waardeloos, maar hij kan wel best leuk overklokken,

De Hexa doet het volgens mij beter met prestatie per clocktik, maar heeft minder hertz per core en is minder zuinig, maar klokt op een goed bordje ook nog leuk over.

Maar, een korte blik op dat bordje zegt al genoeg: daar zou ik zelf geen hexa opzetten die 140w kan verstoken als ie wilt, dat gaan die paar ongekoelde fases niet heel leuk vinden, en overklokken kun je al helemaal vergeten.

Dus, de zuinigere FX-4100, overigens zou ik zelf hooguit een FX-6300 erop plaatsen, gezien het verbruik + het gebrek aan fases en koeling. Een FX-8320 kun je vergeten.

People as things, that’s where it starts.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:57
Ik zou voor de phenom x6 kiezen, die is toch wel wat sterker.
Singlethreaded zijn ze ongeveer even snel, dus de 4100 zal in geen enkele situatie sneller zijn.
Zeker nu de nieuwere games gebruik maken van de 6 cores is het verschil best aanzienlijk.
http://gamegpu.ru/images/...eld_4-test-bf4_proz_2.jpg

Verwijderd

Topicstarter
kroegtijger schreef op maandag 28 april 2014 @ 17:22:
Ik zou eigenlijk voor alle2 niet kiezen voor een game-build, maar als de keuze dan toch uit die 2 moet gaan dan is de Phenom II de betere keuze voor dit doeleinde volgens mij.
Ik kan deze voor bijna nop overnemen van een vriend, een betere komt later miscchien.Het leek me beter om mijn geld in een goede GPU te steken dan er ook nog een processor bij te moeten kopen.
VasZaitsev schreef op maandag 28 april 2014 @ 17:23:
Hmm, de FX-4100 is een niet al te best cpu'uutje, prestatie per clock is waardeloos, maar hij kan wel best leuk overklokken,

De Hexa doet het volgens mij beter met prestatie per clocktik, maar heeft minder hertz per core en is minder zuinig, maar klokt op een goed bordje ook nog leuk over.

Maar, een korte blik op dat bordje zegt al genoeg: daar zou ik zelf geen hexa opzetten die 140w kan verstoken als ie wilt, dat gaan die paar ongekoelde fases niet heel leuk vinden, en overklokken kun je al helemaal vergeten.

Dus, de zuinigere FX-4100, overigens zou ik zelf hooguit een FX-6300 erop plaatsen, gezien het verbruik + het gebrek aan fases en koeling. Een FX-8320 kun je vergeten.
Ik krijg er wel een CPU koeler bij trouwens, en wat bedoel je precies met fases? Er zitten wel koelribben op het moederbord.
Minder zuinig is niet echt een probleem aangezien ik nog thuis woon ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2014 22:40 ]