Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik loop hier tegen iets vreemds aan. Mogelijks kan er hier iemand me wel even helpen. Een zoektocht op google e.d. heeft me ook niet veel wijzer gemaakt (buiten de doorverwijzingen naar halfwerkende, te betalen oplossingen).

Op m'n iPhone 5 staan verschillende contacten. Contacten van google, contacten van outlook, contacten op mijn gsm-toestel zelf, ... en een paar contacten in iCloud. Nu had ik graag alle contacten in iCloud gehad. Als ik dus inlog op http://www.icloud.com dat ik al de contacten uit mijn iPhone eveneens kan zien.

Onder instellingen/iCloud heb ik hetzelfde emailadres staan als waar ik op icloud inlog. Onder dezelfde pagina staat contacten en nog een aantal opties aangevinkt.

Ook heb ik reeds getracht om op de webapplicatie van iCloud mijn account te resetten. Zonder resultaat. Sinds kort heb ik ook iCloud aangeduid als standaard plaats waar nieuwe contacten moeten opgeslagen worden. Dit werkt uiteraard. Iedereen nieuw die ik toevoeg komt mooi in iCloud te staan.

Maar hoe krijg ik al de vorige, op een redelijk normale manier (dus niet één voor één de contacten als vcf gaan mailen) in iCloud geimporteerd vanuit alle andere accounts?

Greets,

Beuckeleers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen, ondertussen zelf een oplossing gevonden. In de AppStore heb ik de volgde app gevonden: MCBackup. Volledig gratis te gebruiken, zonder restricties. Je start het ding op, geeft het toegang tot je adresboek en klikt op Backup. Hij zal dan vragen naar welk formaat je wil exporteren. Hier heb ik VCF geselecteerd. En dan dien je het emailadres in te geven waar hij het naar mag versturen. Zo kreeg ik +600 contacten in 1 file in m'n mailbox toe.
Dan in de instellingen van m'n iPhone onder Email, contacten, agenda's enkel nog de iCloud geselecteerd laten staan als medium voor mijn contacten. Eveneens volledig onderaan dit scherm aanduiden dat standaard de nieuwe contacten in iCloud worden opgeslagen.
Hierna ingelogd op icloud.com en het VCF-bestand geimporteerd... iedereen zit nu in m'n iCloud.

Grtz,

Beuckeleers