Toon posts:

Line!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een line ingang is toch bijv. gewwon een cd ingang?

Robzilla

Verwijderd

Meestal wel, maar phone en tape ingangen zijn geen line-ingangen. Ik ga er van uit dat je mic kent.

Verwijderd

Topicstarter
ja mic is microfoon toch?

Verwijderd

In die microfoon ingang moet je echt geen cd-speler op aansluiten.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
een line ingang heeft vaak dezelfde ingangsgevoeligheid als een CD-speler (vaak 1Vpp)
Wilde je de CD-in van je geluidskaart gaan gebruiken als extra line-ingang?
Ik heb d'r zelf ook al over lopen denken, maar ik weet niet of de line-in op de geluidskaart gebufferd is, want de interne waarschijnlijk niet (voor het geval je er een beroerd geaarde versterker aan hangt)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel een line ingaang op een mengpaneel, wat douwen jullie meestal in de line ingangen?????

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

Verwijderd

In een line ingang douw je je CD-speler, tape-speler, computer uitgang etc.

De phono ingang is voor platenspelers (andere ingangspanning) en de mic-ingang voor microfoons.

Alles wat niet microfoon of draaitafel is, mag in de line (bedoel ik wel cinch-stekkers natuurlijk 8-))

Verwijderd

Topicstarter
hebben platenspelers geen cinch dan? (de goede)? Ik heb bijv. een (oude) platenspeler die nog cinch stekkers heeft! :?

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
dan heb ik meteen de volgende vraag: kan ik op een of andere manier mijn phono ingang van m'n versterker ook als line-in gebruiken? :? :)

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja, dat kan. Er zit meteen achter je Phono ingang echter een filter met een bepaalde karakteristiek (RIAA geloof ik) en de gevoeligheid van die ingang is groter. Als je er bv. een CD speler op aansluit klinkt ie te hard (vervormd) en je hoge/lage tonen kloppen niet.
2 oplossingen:
- filtertje eruitslopen
- apart kastje ervoor dat het omgekeerde van
dat filtertje doet. Blijft je versterker intact.
Beide zijn eigenlijk prut oplossingen. Is een los kastje voor een van je 'normale' ingangen dat dit weer opsplitst in 2, 3 nieuwe ingangen geen idee ? Los mixertje ?

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 18:13 schreef _Robzilla_ het volgende:
hebben platenspelers geen cinch dan? (de goede)? Ik heb bijv. een (oude) platenspeler die nog cinch stekkers heeft! :?
Wel, maar ik bedoel dat je niet zomaar alles, zoals friet, een trompet, het hondje van de buren of een bril 8-) in die bus gaat stoppen.

Ik zal je voortaan die vage humor van mij sparen

Verwijderd

Topicstarter
Grappug toch!
Pagina: 1