Toon posts:

Gaming PC Samenstellen 1ste keer hulp nodig!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik ben de laatste paar weken druk bezig met het samenstellen van een Gaming PC van +- 1500,-

Dit is mijn eerste keer dat ik dit ga doen en heb dus wat hulp nodig aangezien er zoveel verschillende mogelijkheden zijn.

Ik speel Counter-Strike Global Offensive en wil dit gaan streamen via twitch.tv vandaar dat ik 2 monitoren nodig heb.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 279,50€ 279,50
1MSI Z87-GD65 Gaming€ 152,-€ 152,-
1MSI GeForce GTX 770 Gaming€ 274,90€ 274,90
1WD Black SATA 6 Gb/s WD2002FAEX, 2TB€ 126,19€ 126,19
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 78,-€ 78,-
1BenQ GL2450E Zwart€ 114,99€ 114,99
1BenQ XL2411Z Zwart€ 271,-€ 271,-
1Steelseries Apex (Qwerty)€ 85,99€ 85,99
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 58,95€ 58,95
1Cooler Master VS V550S€ 77,90€ 77,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.519,42

Zo ziet het er nu uit. De Cooler Master behuizing heb ik al in huis.

Ik had nog wel een vraag! Kan ik ook de MSI Z87 Gaming moederbord nemen in plaats van de Z87-GD65 en wat is hier het verschil in. De prijs scheelt 30euro.

Alle tips en adviezen zijn welkom!

Met vriendelijke groet,

Glenn

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:10
Lees eerst maar even het DAA beleid door, dan kunnen we je misschien helpen. Daarnaast stel ik voor dat je ook even wat andere topics door leest en dat je even onderbouwt waarom je die componenten uit je lijstje hebt gekozen.

Volgens mij heb je je huiswerk namelijk niet gedaan (afgezien van het lezen van het DAA beleid) want een i7 in een game bak wordt altijd afgeraden: de meerprijs weegt niet op tegen de minimiem/niet betere prestaties.

Daarnaast heb je een hele dure HDD, waarom? Ik zou gewoon een Seagate nemen.
Je GPU zou ik upgraden als je een budget als dit hebt en ik zou sowieso een SSD nemen.

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04
Ee staat hier op dit forum al een €1500 Gaming pc build. Hier zijn ze toen uitgekomen op een van €1100. Voor de resterende €400 kan je je randapperatuur kopen. Die was overigens wel goed.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• Pataar
@WWAS je hebt een i7 nodig om goed te kunnen streamen.

Verwijderd

Topicstarter
@WWAS Ik heb genoeg gelezen op dit forum vandaar dat ik hier nu een topic plaats!

Als je hier alles wilt lezen weet je helemaal niet meer wat je moet doen als je begrijpt wat ik bedoel.
Er staan zoveel verschillende dingen op en iedereen zegt wat anders. Bijvoorbeeld de voeding is de V550S de een zegt dat het een goede voeding is de ander niet.

Verschillende mensen geven aan om voor een WD Black van 1tb of 2tb te gaan ivm gamen. Zou zelf ook niet weten waarom, vandaar dat ik advies vraag van andere mensen.

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Wat je misschien beter kan doen is een Seagate Barracuda i.c.m. een caching SSD kopen. De WD Blacks trillen nogal en dit kan als vervelend ervaren worden (vind ik persoonlijk ook). Als ik uit eigen ervaring mag spreken heb je geen Core i7 nodig om live te streamen. Bovendien heb je deze ook niet nodig voor games, dus zou je hierop kunnen besparen door een Core i5 k-versie te nemen. Als laatste zou ik nog controleren of die Crucial reepjes compatibel zijn met je uitgekozen mobo. Verder ziet het er netjes uit :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rob Krauts op 28-04-2014 17:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ Rob Krauts

Bedankt voor het advies! Ik zal dit zeker meenemen in mijn besluit.
Wat is dan het verschil tussen de i7 en i5? Als ik dus een i5 neem gaat alles net zo snel?

Groetjes!!

Verwijderd

Hangt ervan af, de meeste games ondersteunen het potentieel niet echt van de i7 (hypertreading) of de gpu bottleneckt, dan merk je praktisch geen verschil. (Soms is de i5 zelfs lichtjes beter)

Bij heel zware cpu gebaseerde programmas (video software) merk je dat verschil wel goed en is de i7 gewoon beter.

Eigenlijk heb je bij een game pc pas een i7 nodig als je meerdere high-end kaarten draait in crossfire/sli, dan neem je de gpu bottleneck weg en dan pas schijnt de i7. Met de 770 die jij voorstelt heb je dus absoluut geen voordeel aan de i7, ga dus voor de i5 en met het bespaarde geld kun je weer een trapje hoger gaan qua gpu. Als je bij nvidia wilt blijven is de 4gb 770 net ietsje beter: pricewatch: Gigabyte GV-N770OC-4GD bijvoorbeeld.

Ook dat moederbord kan gerust goedkoper, je kast heeft toch geen zijpaneel dus zo een flashy mobo hoeft niet :) Paar dingetjes die hun werk ook zeker gaan doen:
pricewatch: Asus Z87-A
pricewatch: Gigabyte GA-Z87X-D3H
pricewatch: MSI Z87-G45 Gaming (zelfde kleuren als oorspronkelijk)
pricewatch: Gigabyte G1.Sniper Z87
Kwestie van voorkeur, veel verschil zit daar niet echt op...

Qua opslag beter met een crucial m500 ssd en een aparte hdd, nog goedkoper ook...

En dat toetsenbord? Waarom geef je geen tientje meer uit voor een mechanisch? Wordt je echt wel blijer van ;)

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 20:52:

Als ik dus een i5 neem gaat alles net zo snel?
Op dit moment met je huidige videokaart, ja.
De vraag i5 vs. i7 voor gaming wordt veel gesteld en het antwoord is bijna altijd dat een i5 snel genoeg is. En een FX8350 ook.....
Maar een i7 kan geen kwaad en gezien je budget is een i7 ook wel passend. Als ik €1100 kan uitgeven aan een PC (exclusief de schermen) dan gaat er niet zo snel een sub €200 processor in want dan kan dat moederbord van €150 dus ook wel wat minder. Of ik doe dat juist wél en koop een GTX780 ipv een GTX770. Want als het om gaming gaat dan is het beter om het meeste van je geld in een videokaart te stoppen.

Het ligt er ook aan hoe lang dit systeem mee moet gaan. Als je met deze PC de komende 5 jaar gegarandeerd goed wil zitten en je hebt het budget dan zie ik geen reden om geen i7 te kopen. Verwennerij is niet verboden :). Voor een eventuele upgrade naar een snellere videokaart heb je dan voldoende power. Komt er daarentegen binnen 3 jaar toch iets totaal nieuws dan is de meerwaarde van de i7 minder en is het al een stuk meer luxe.

De setup die je voorstelt is geschikt voor overklokken. Ga je dat ook doen?
Wil je dat het systeem stil is dan is een WD black ook naar mijn mening niet de beste optie vanwege de genoemde trillingen/herrie. Ik heb 2 WD greens en wil niets anders meer omdat ze zo stil zijn. (tenzij 2TB SSD's opeens betaalbaar worden)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 16:22:
@WWAS Ik heb genoeg gelezen op dit forum vandaar dat ik hier nu een topic plaats!
En dan staat dit topic dus precies op het verkeerde forum.

Onderbouwing is ruk, en je setup ook want ssd vergeten. Met erg veel geld haal je dus wel veel fps, maar voor de rest zal je computer redelijk sloom aanvoelen.

• Pataar
Ik zou zeggen, hou de i7. Je hebt hem echt nodig om te streamen. Het miederbord kan wel goedkoper. En ik zou voor de 2TB barracuda gaan i.c.m een 120GB SSD van crucial.

• MEasterEgg
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-02 13:55
Neem de i5 iof een iets goedkoper moederbord en neem een SSD erbij..
Pagina: 1