Externe harde schijf niet herkend op pc... Wel op laptop

Pagina: 1
Acties:

• FolkertP
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-08-2025
Hallo tweakers,

Ik heb een harde schijf van freecom. Nu is het probleem dat de desktop deze harde schijf niet herkend en hem moet formatteren. De laptop daarentegen herkend de externe harde schijf wel en daar kan ik ook vrij door de bestanden browsen. Wat te doen?

Laptop is windows 8. Desktop windows 7.
Alvast bedankt voor jullie hulp.

Folkert

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:45
Windows 7 up to date? Wat voor een schijf gaat het om? Je mag wel wat meer info geven..

• wezzley
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:20
ik heb dit een keer gehad met een (esata) externe schijf. werkte wel op een notebook, maar niet op mijn desktop (zelfde verschijnsel:formatteren).

op kunnen lossen door het draaien van "error checking" en 'netjes' uitwerpen. error checking zit in verkenner, rechtsklikken op de schijfletter, properties, tools tabblad, 'check now' knop (engelse versie windows7).

[ Voor 3% gewijzigd door wezzley op 28-04-2014 21:28 ]

• FolkertP
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-08-2025
wezzley schreef op maandag 28 april 2014 @ 21:27:
ik heb dit een keer gehad met een (esata) externe schijf. werkte wel op een notebook, maar niet op mijn desktop (zelfde verschijnsel:formatteren).

op kunnen lossen door het draaien van "error checking" en 'netjes' uitwerpen. error checking zit in verkenner, rechtsklikken op de schijfletter, properties, tools tabblad, 'check now' knop (engelse versie windows7).
Bedankt voor je antwoord ik ga het proberen. Het je dit gedaan op het pc waar het werkte of op de pc waar het niet werkte???

Verwijderd

Hoi FolkertP,

Je geeft veels te weinig informatie. Ik verzoek je om je startpost aan te vullen met relevante informatie; in elk geval om welke schijf het gaat en de SMART gegevens. Een dergelijk magere topicstart wordt meestal voorzien van een slotje. Echter als je de gevraagde gegevens nog kunt aanleveren, hoef ik je topic niet te sluiten.

• wezzley
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:20
@folkertP: op de pc waar het werkte (notebook).
Pagina: 1