Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Daadwerkelijk zo weinig waard?

Pagina: 1
Acties:
  • 380 views

• lamadingdong
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-11 08:40
Beste tweakers,

Ik heb het volgende systeem te koop staan:
- Moederbord: MSI H61M-E33 (B3)
- Processor: Core I7 2600K
- Videokaart (jaar geleden vervangen dus garantie): EVGA 1GBGTX650Ti
- SSD: 80 GB intel X-25m
- HDD: 1 TB Samsung F3 Spinpoint
- Geheugen: 8 GB (max 16 GB)
- Processor koeler: Scythe Katana 3 SCKTN-3000
- Voeding: Corsair CMPSU-600G600W
- Behuizing: Coolermaster Elite 331

Systeempje is zo'n 3 jaar oud. Ik dacht daar nog zo'n 350 euro voor te kunnen vangen, maar niets lijkt minder waar. €250,- lijkt het hoogst haalbare, maar dan vind ik het bijna niet de moeite om hem te verkopen. Wat denken jullie? Redelijke prijs of is hij inderdaad niks meer waard?

Bedankt alvast!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-11 15:03
Wat wil je horen? Je PC is waard wat een ander er voor geeft als je hem wil verkopen.
Of hij is zoveel waard als jij zelf vind als je hem wil houden...

2e hands hardware is meestal de huidige nieuwprijs gedeeld door 2. Nu zit er bij jou wel een i7 2600k in maar dat is verder het enige high end. Niet voldoende om de rest van het systeem omhoog te trekken.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• lamadingdong
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-11 08:40
Hmm, duidelijk! Ik wilde simpelweg even een taxatie van meerdere personen, maar je hebt mij al een beetje houvast gegeven. Bedankt!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:57

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, je SSD stelt weinig voor, je moederbord matched die CPU totaal niet (waarom een K op een niet-overclock moederbord?), en verder een vrij... average systeempje. Die videokaart, garantie of niet, is ook een vrij oude mid-end kaart ondertussen.

"Wat de gek er voor geeft" is inerdaad niet zo slecht. Ik zou zeggen, zet hem eens op V&A, en probeer er meer voor te krijgen. Maar ik snap die K-CPU echt niet op dat moederbord.

Overigens, is die CPU nog steeds verder gewoon relevant. Goeie videokaart er in, goeie SSD er in, 68-series moederbordje er bij, en je kan hem waarschijnlijk lekker overklokken en een nieuw leven geven. Wil je een upgrade ofzo? Ik vind die CPU nou niet de moeite waard om een upgrade voor te kopen...

Overigens: die machine, lever je er een OS bij? Kan de prijs ook verhogen (OEM licenties zijn toch niet verplaatsbaar)

[ Voor 33% gewijzigd door Umbrah op 28-04-2014 15:17 ]

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:00
300 lijkt mij persoonlijk een mooie prijs, al zou ik 350 ook niet direct slecht vinden. Dit systeem kan nog goed mee, lijkt me zo.

[ Voor 3% gewijzigd door XpanD op 28-04-2014 15:17 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-11 11:07

M2M

medicijnman

waardebepaling voor computerhardware is ook lastig. Maar vergeet niet dat er weinig dingen zijn die zo snel zoveel afschrijving hebben als computerhardware. Twee jaar verder en je high-end setup is mid-end geworden.

-_-

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:09

Bolletje

Moderator Harde Waren
Waardebepaling van onderdelen en systemen is niet toegestaan op het forum.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.