Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Excel tabbladen koppelen

Pagina: 1
Acties:

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:49
Hallo,

Probleempje. Ik probeer gegevens uit 2 excel sheets te koppelen.

Laat ik even de situatie uitleggen.
Op tabblad 1 staat een overzicht met bedrijven en openstaande uren die gefactureerd moeten worden.
Daarnaast heb ik voor elk bedrijf een tabblad met het overzicht van de uren. Nu wil ik graag dat deze gekoppeld worden. Dus als ik bij het aparte tabblad voor een bedrijf de uren wijzig, het ook automatisch gewijzigd word in het overzicht van alle bedrijven.

Voorbeeld: bedrijf x heeft 50 uur open staan in het overzicht menu, en in het tabblad voor bedrijf x pas ik de uren aan naar 30. Op de een of andere manier zou dan in het overzicht (tabblad 1) de uren automatisch aangepast moeten worden. Is dit mogelijk? Volgens mij wel. Ik ben alleen even vergeten hoe dit precies zat.
Hopelijk is de omschrijving niet al te onduidelijk.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:18

Eagle Creek

Breathing security

In je celverwijzing beginnen met de bladnaam.

=Blad2!A1

[ Voor 73% gewijzigd door Eagle Creek op 28-04-2014 14:46 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:34
Eagle Creek schreef op maandag 28 april 2014 @ 14:46:
In je celverwijzing beginnen met de bladnaam.

=Blad2!A1
Die zet je dus in blad 1, op de plaats waar de inhoud van cell A1 uit blad 2 moet staan.

En daarna de cell waar deze formule in staat beveiligen tegen overschrijven. Want als je de waarde op blad 1 aanpast verandert blad 2 niet mee!

TheS4ndm4n#1919

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:49
Is helemaal opgelost! Thanks voor de hulp.