Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit erover te denken om een NUC DC3217BY te kopen en met openElec/XBMC te gaan gebruiken. Deze NUC heeft geen RJ45 netwerkaansluiting maar wel een Thunderbolt aansluiting.

Zou het mogelijk zijn om (gegeven de hardware en te gebruiken OS) een Apple Thunderbolt-->RJ45 kabel te gebruiken? Met name: werkt dit out-of-the-box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:42

Kek

3flix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Waarom niet de DN2820FYK?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja, een van de problemen is dat er eigenlijk teveel keus op dit gebied is. Wellicht moet ik inderdaad voor de DN2820FYK gaan want Thunderbolt heb ik verder niets aan. Op zich sprak mij de i3 meer aan dan de Celeron maar kan ik niet kwantificeren.

Enige gebruik gaat worden met OpenElec/Xbmc. Ik heb vrijwel elke mediaplayer hier in huis gehad en werd van de een na zieker dan de ander. De GUI (en die vind ik belangrijk want afspelen doen ze allemaal wel) is vaak een ramp (geJBde Apple TV vind ik nog het beste). Xbmc op een Android (spelletjes interesseren niet) of RPI was ook niet overtuigend. Dus kom je uiteindelijk op iets als een NUC.

Maar daar is de keuze lastig. Temeer daar je nog aardig wat nodig hebt en dat werkt prijsverhogend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 16:37

Isniedood

nee, echt niet!

Ik heb dezelfde set-up + een CEC module voor de bediening met afstandsbediening. Wel heb ik het idee dat ik een overkill aan power heb maar dat is niet echt meetbaar. Groot nadeel van deze NUC is dat Wake on Lan niet werkt via de thunderbolt. Mij is het nog niet gelukt tenminste. Met de CEC module kan ik hem wel wakker maken uit standby.

Ik zou zelf voor een alternatief kiezen die WOL ondersteund.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjust
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:11

jjust

Het leven is een strijd

Sinds twee weken heb ik de DN2820FYK in combinatie met OpenElec en ik moet zeggen dat het prima werkt. Mijn mediafiles staan op een aparte server die via een bedraad netwerk is verbonden met de Intel Nuc. Tot nu toe wordt alles feilloos afgespeeld ook blu-ray files. Ook mijn Harmony remote werkt out of the box.

Ik vond de onderstaande review wel nuttig.
Product review on Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding bovenstaand & review neig ik nu toch naar de DN2820FYKH. Moet nu noodgedwongen even wachten met bestellen want hij schijnt nu met de 2830 te worden uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Wikipedia: Silvermont
Zit bijna geen verschil in.
De nuc n2820 was lang slecht leverbaar en nog steeds niet echt goed te krijgen.
Ik zou gewoon bestellen wanneer hij leverbaar is.
De nuc heeft trouwens wel echt de beste package met een wifikaartje,2,5" HD en standaard ir aan boord.

Hou er trouwens rekening mee dat je ddr3l nodig hebt.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb een rondje langs een aantal leveranciers gedaan en ze verkopen nog steeds alleen de 2820 en zeggen niet te weten wanneer de 2830 geleverd gaat worden.
Pagina: 1