Mp3 beter maken!

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26274

Topicstarter
Hoe kan ik mijn mp3tjes beter laten klinken??? Ik heb gehoord dat je ze dan verder moet uitpakken of zoiets! Please help moi.......

Robzilla *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22100

Het is niet mogelijk om je MP3tjes beter te laten klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26274

Topicstarter
Nee???? Ik dacht dat je de kwaliteit beter kon maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23081

Op zaterdag 09 juni 2001 19:37 schreef 208 het volgende:
De kwaliteit kan je niet verbeteren.

Maar je kan wel je mp3 verbeteren, bv een equalizer tussen je geluidskaart en versterkers zetten en veel BASSS toevoegen, BONK, BONK, BOENK, twuuieeetatutu police is coming...

edit:

Een mengpaneel is ook prachtig om mp3 beetje te remixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syserr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 15:08

syserr

kangoeroe

Op zaterdag 09 juni 2001 19:37 schreef 208 het volgende:
vroeger kwam je nog wel eens progjes tegen die je dan onder DOS moest draaien om de tikken etc uit je mp3's te halen... misschien dat ie zoiets bedoelt???

"Nee," zei de man "hij is onze goeroe die alles kan" en ik was lekker op dreef dus ik zeg: "Nou, dat zal dan wel een kangoeroe zijn"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22100

Je kan de kwaliteit een klein beetje verbeteren door de bass en de treble van het liedje wat beter af te stellen, bijvoorbeeld met behulp van CoolEdit, maar echt veel beter gaat dit niet klinken.

En over dat programmaatje in DOS: soms had je wel eens dat een MP3 helemaal fucked up klonk, omdat de MP3 dan was geopend in Wordpad ofzo, en dan daarmee opnieuw opgeslagen was, waardoor er allemaal codes tussendoor kwamen. Die kon je er dan weer uithalen met behulp van zo'n programmaatje, genaamd Uncook.

Verder kan je de MP3 'uitpakken' naar WAV en met SoundForge er een filter overheen gooien om bijvoorbeeld tikjes van platen eruit te filteren, hoewel dit niet echt super werkt. Ook hiermee kan je de kwaliteit een klein beetje verbeteren. Maar kutkwaliteit blijft kutkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking_Deejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-02 12:42

Tweaking_Deejay

www.dj-erik.nl

Probeer eens OkUncooker. Dit programma helpt wel als je mp3's klinken alsof je ze onderwater afspeelt...
Hoe het precies werkt weet ik ook niet, heeft iets met je modem te maken als je download geloof ik.... :?

suc6

Edit: hmmmm, had ik maar alle berichten helemaal moeten lezen....

"...We tell people who come to our concerts that they can tape the shows if they want. I think it is cool that people are so passionate about our music." -- Bono

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26806

Als je de kwaliteit wil verbeteren (tiks, ruis etc eruit halen) zat dit inderdaad lukken met CoolEdit ofzo.
Maar écht de kwaliteit terugbrengen naar cd-kwaliteit lukt volgens mij niet. Aangezien bij de compressie informatie overboord gegooit is. Deze kan je nooit terughalen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15305

Op zondag 10 juni 2001 01:47 schreef Tweaking_Deejay het volgende:
Probeer eens OkUncooker. Dit programma helpt wel als je mp3's klinken alsof je ze onderwater afspeelt...
Hoe het precies werkt weet ik ook niet, heeft iets met je modem te maken als je download geloof ik.... :?

suc6

Edit: hmmmm, had ik maar alle berichten helemaal moeten lezen....
Heb ik weleens geprobeerd, alleen zelfs mijn geoefende oren (mag ik van mijzelf hopelijk wel zeggen) hoorden geen verschil.

Waardeloos (ComputeIdee CD-rom ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26786

je zou hem in 192kbit kunnen encode en stereo inplaats joint-stereo dat de meeste doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 21:24
Met lame encoden dat scheelt veel!
Pagina: 1