• mjfast16
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-12-2025
hallo medetweakers

ik heb een 4 way SLI GTX 680 setup met een 4930K die het al een tijdje aardig doet aan men triple monitor setup.
ik heb hem helaas de afgelopen weken niet meer gebruikt. zonde van zo'n pc dan
maar afgelopen weekend ben ik weer gaan gamen met de machine, hier bij viel me op dat ik lichte groene strepen over men beeld zag flikkeren ( vooral bij zwarte en donkere gedeelten)
eerst kijken of het aan de monitoren lag dus allemaal afzonderlijk getest (weer groene strepen)
nieuwe drivers maar geinstaleerdt ook met geen verbetering
met driversweeper alle grafische drivers verwijderd en opnieuw een voor een verschillende drivers geprobeerd. zonder succes.
toe ben ik maar alle kaarten afzonderlijk gaan testen en afzonderlijk worden er geen groene strepen weergegeven.alles werkte weer tot ik de andere 3 kaarten weer installeerde. nu kwamen de strepen weer direct terug.
verder heb nog geprobeert

2 way SLI : geen problemen
3 way SLI : geen problemen

alleen met 4 Way sli treedt het probleem op
en het rare is dat hij het een aantal weken geleden niet had.
hebben jullie nog wat tips waar het aan kan liggen

Verwijderd

Hoe warm worden je kaarten? Misschien is het zo dat je met 4 kaarten geen goede airflow krijgt, waardoor de kaarten overhit raken?

Verder, wat is je voeding? Misschien is er een kans dat je voeding het niet hebben kan?

Heb je je gpu's ook overclocked? Een onstabiele overclock kan ervoor zorgen dat er artifacts op het scherm komen.

Ondersteunt je moederbord 4-way SLI? Er zijn moederborden die er wel de slots voor hebben, maar die het niet ondersteunen. Dit is ook goed om te onderzoeken.

Gebruik je beta drivers? Zo ja, dan zou ik de laatste goede driver eens proberen. Beta drivers werken niet altijd even goed. Vooral niet wanneer je 4 kaarten hebt.

• mjfast16
antwoorden op Nesty1998 vragen

vraag 1

had ik al een gedacht. ik daarvoor 2 x een 140mm fan toegevoegd aan de zijkant van de GPU ( waar de intakes zitten).voor beter airflow vanuit de front intake
en ik heb 2 x 120mm fans op de deur van de cosmos 2 geinstaleerd voor nog meer frisse lucht
omgevingstemperaturen zij ongeveer 20-23C ;)
Temps van gpu uit het hoofd bij unigine heaven 4.0 benchmark
GPU1 : 87C
GPU2 : 85C
GPU3 : 83C
GPU4 : 82C
ik heb al een agressievere fan curve ingesteld dat de warmste GPU niet boven de 80C komt.
GPU1 : 78C
en de rest natuurlijk allemaal lager. ik moet wel met GPU fans op 65% zetten voor dit te halen
OPGELET!! alle bovenstaalde gegevens zijn met overklok gedaan zonder overklok komt GPU1 niet boven de 80C zonder agressievere fan curve

vraag 2

dit is de Corsair AX1200i als deze niet zwaar genoeg is dan weet ik het ook niet meer 8)7
ik heb tevens een powermeter op mijn contact doos en ben nog nooit over de 1100 watt gegaan.

vraag 3

ik had inderdaad een lichte overklok ( + 25 Mhz op de klok en + 75Mhz op het geheugen) maar deze direct er afgehaald voor te testen. het rare is wel dat als ik EVGA presision bekijk er 1 GPU telkens verder is overklokt als de rest ook met alles weer op Default. en elke keer als ik EVGA Presision opnieuw opstart is het ook telkens een anders GPU die zo raar doet. :?

vraag 4

ja dit is namelijk de ASUS Rampage IV extreme ik heb redelijk ver verdiept in dat de componenten bij elkaar passen. :)

vraag 5

nee gebruik de 335.23 drivers ik heb me nog niet gewaagd aan de BETA drivers. (337.50) ;w

[ Voor 17% gewijzigd door mjfast16 op 28-04-2014 14:30 ]

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-02 09:48
Zal aardig wat warmte en geluid produceren, althans dat deed mijn 3-Way GTX680 wel.

Bij mij loste een BIOS update van mijn Maximus V Extreme een hoop problemen op.
Het laatste probleem bij mij zat hem uiteindelijk in EVGA Precision.
Kijk eens of er een nieuwere versie beschikbaar is of deinstaleer Precission.

Ben wel benieuwd hoeveel ruimte je tussen de GPU's hebt zitten, bij mij er op maat gemaakt balsa hout tussen de kaarten gezet.
Kaarten bleven een stuk koeler.

OT:
Waarom verkoop je niet een van de GTX680's? Tijdje twee GTX690's in SLI gedraaid en schaling boven de 3 kaarten is minimaal.

[ Voor 17% gewijzigd door Zanac-ex op 28-04-2014 16:05 ]

• mjfast16
ja dat klopt maar ik heb het geluk om de PC net om het hoekje in de veranda te kunnen zetten en dan hoor ik er zo goed als niks meer van.
kwam net thuis en draaide nog eens een benchmark waren de groene strepen weg met 4 Way sli.
alleen had ik maar de performance van een 3 way sli en zeer veel stutter

dit zijn de results van unigine heaven 4.0 benchmark EXTREME
single GTX 680
gemiddelde FPS: 34.4
score 867

2 way sli GTX 680
gemiddelde FPS: 65.9
score 1660

3 way sli GTX 680
gemiddelde FPS: 87.5
score 2205

4 way sli GTX 680
gemiddelde FPS: 106.9
score 2692
de 4 way sli was met groene strepen

dit zijn de resultaten zonder groene strepen maar met veel stutter

4 way sli GTX 680
gemiddelde FPS: 88.8
score 2237

• Zanac-ex
Er zijn 27 Bios versies uitgebracht voor de ASUS Rampage IV Extreme! (Een record?)
Versie 0803 tot 4804, draai je die laatste versie?

• mjfast16
nee ik draai de 4701 ik zal een kijken of en dan verandering in komt
ik heb net even met afterburner een log bijgehouden en 1 GPU springt constant 20 tot 25 procent op en neer in clock speed

• mjfast16
ik de bios geupdate maar er veranderd niks qua prestaties of stutter

• Zanac-ex
Reset BIOS naar Default Settings.

Check je BIOS settings en kijk op welke waarde je PCIe Gen staat, indien deze op Gen3 staat verander de waarde naar Gen2.

Andere SLI brug geprobeerd?

Extra Molex connector op moederbord aangesloten?

Ik maak uit de post op dat het eerder wel werkte, System Restore naar een eerdere datum gedaan?

Check je SLI settings in control panel! Indien je de monitoren aan de verkeerde poorten hebt aangesloten kan je vreemd gedrag krijgen! (3-Way SLI met 1 physics kaart bv.)

Maar wordt nVidia Surround wel ondersteund op Quad SLI met GTX680's?
Op de officiele nVidia site wordt slechts tot 3-Way aangegeven.
http://www.geforce.com/ha...round/system-requirements

*Mijn advies is om gewoon 3-Way SLI te gebruiken, de 4e kaart geeft geen voordeel (en vaak performance verlies/stuttering omdat er niets word gedaan aan driver optimalisatie)

[ Voor 4% gewijzigd door Zanac-ex op 29-04-2014 11:42 ]

Pagina: 1