Een vriend heeft me gevraagd om een all-round desktop PC samen te stellen waarop af en toe eens wat gegamed kan worden, maar niet superintensief. Ik ben aan het werk gegaan om wat samen te stellen en kwam dan met het volgende op de proppen:
Alternatieven/bedenkingen:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? Office, web browsen, sporadisch eens gamen
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke? Tussen de 600 en 700 euro heeft hij me verteld, maar over assemblage is niets gezegd. Ik ga er vanuit dat hij dit systeem zelf in elkaar zet, maar zal het nog eens navragen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model. Nvt
Wat denk je allemaal nodig te hebben? Alleen de PC-behuizing met onderdelen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom? Neen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.) Neen
Ga je overklokken? Neen
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4440 Boxed | € 154,94 | € 154,94 |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 52,90 | € 52,90 |
| 1 | MSI R9 270 2GB GAMING | € 155,- | € 155,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,86 | € 46,86 |
| 1 | Corsair Carbide 200R Closed | € 48,95 | € 48,95 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,95 | € 22,95 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 54,99 | € 54,99 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 13,31 | € 13,31 |
| 1 | Seasonic G-Serie 360Watt | € 51,- | € 51,- |
| 1 | Crucial M500 2,5" 240GB | € 93,- | € 93,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 693,90 | |
Alternatieven/bedenkingen:
- CPU: eventueel voor een i3 of Celeron gaan, aangezien die tegenwoordig ook zeer capabel zijn. Mogelijk is AMD ook een optie, al ben ik in dat kamp minder bekend... Maar zeker met de huidige interesse van nVidia, AMD en Microsoft (DirectX) om CPU-overhead te verminderen, lijkt me de nood aan de rauwe CPU-kracht van vb. een i5 nog meer af te nemen...
- GPU: te zwaar? te licht? Eventueel de Maxwell-generatie als alternatief met vb. de 750Ti?
- Overige componenten spreken denk ik voor zich, maar feedback daarop is natuurlijk ook altijd welkom
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? Office, web browsen, sporadisch eens gamen
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke? Tussen de 600 en 700 euro heeft hij me verteld, maar over assemblage is niets gezegd. Ik ga er vanuit dat hij dit systeem zelf in elkaar zet, maar zal het nog eens navragen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model. Nvt
Wat denk je allemaal nodig te hebben? Alleen de PC-behuizing met onderdelen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom? Neen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.) Neen
Ga je overklokken? Neen
Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)