D-Link of TP-Link 24p switch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grindal81
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-05 21:01
Welke switch zouden jullie opteren ?
Keuze tussen één van deze.

Momenteel gaat mijn voorkeur naar de D-Link gezien op hun web-site er wat meer technische info beschikbaar is ( elektrisch verbruik bv) ...

Hebben jullie goede / slechte ervaring met deze toestellen ?

D-link DGS-1024D

TP-Link TL-SG1024D

[ Voor 85% gewijzigd door grindal81 op 28-04-2014 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb er de PW links maar even bijgepakt voor je:)
pricewatch: D-Link DGS-1024D
pricewatch: TP-Link TL-SG1024D

Geen ervaringen met die apparaten. Maar vertel even waar en hoe je het voor wiltt gebruiken, wat je budget is, of je managed switches nodig hebt of niet, etc.

Een 24 poorts switch is leuk voor thuis in de meterkast of als je heel veel apparaten nodig hebt op 1 plek. Maar over het algemeen volstaat in de meterkast thuis ook een 8 poorts unmanaged switch die iedere kamer van een verbinding voorziet, en dan op evt kamers een los switchje indien nodig. Je wilt in huis meestal zo min mogelijk kabels trekken ;)

En als het voor een bedrijf is, ga je toch meestal naar HP of Cisco apparatuur toe die door je vaste leverancier geleverd wordt...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:37
Denk dat het verschil minimaal is. Grote kans dat het vanbinnen exact dezelfde switches zijn, waarbij er alleen verschil zit in de behuizing, evt voeding en het gebruik van ventilatoren.

Wat betreft "ga voor HP of Cisco": zorg dan wel dat je het echte Cisco spul neemt, niet het linksys small business meuk spul waarbij je alleen betaalt voor de naam. RMA support van Cisco is supergoed, daar niet van, maar na 2x je accesspoint omruilen heb je liever dat ze de firmware eens fixen, en dat doen ze dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:04

Cyphax

Moderator LNX
Linksys is niet meer van Cisco maar van Belkin. :)

Verder lijken beide switches redelijk op elkaar qua specs. Bij de TP-Link zie je nog wel dat je kans hebt er eentje met een ventilator te pakken te krijgen. Ik weet niet of de D-Link actief gekoeld is of niet, maar ik zou waarschijnlijk voor de goedkoopste gaan in dit geval.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Dat Linksys nu van Belkin is wil niet zeggen dat Belkin alle rotzooi overgenomen heeft... het enige wat Belkin heeft overgenomen is de Home Network lijn, wat niks zegt over de Small Business netwerklijn van Linksys die onder Cisco merknaam wordt verkocht.

De Cisco WAP4410N is bijvoorbeeld een linksys product dat later is omgekat naar Cisco en nu dus nog steeds van Cisco is. Het is een verschrikkelijk wanproduct dat de naam Cisco niet waardig is, maar wordt nog steeds door Cisco verkocht.

Bij HP moet je ook goed opletten wat je koopt. Tegenwoordig wordt 3COM ook verkocht onder HP Procurve. Of je een rebadged 3COM switch koopt of een echte Procurve kan je over het algemeen opmaken uit de garantie: lifetime is echt procurve spul, 3 jaar is meestal 3COM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voordat die discussie over pro spul uit de klauwen loopt, laat TS eerst maar eens even aangeven waar ie het voor wil gebruiken en in welke setting. Anders wordt het een oeverloze discussie die mogelijk niet eens relevant is voor het probleem :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:04

Cyphax

Moderator LNX
_JGC_ schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:41:
Dat Linksys nu van Belkin is wil niet zeggen dat Belkin alle rotzooi overgenomen heeft... het enige wat Belkin heeft overgenomen is de Home Network lijn, wat niks zegt over de Small Business netwerklijn van Linksys die onder Cisco merknaam wordt verkocht.
Weer wat geleerd. Evenwel gaat het hier denk ik om die Home Network-lijn? :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grindal81
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-05 21:01
Bedoeling is voor een thuis-netwerkje eenvoudig te voorzien van aansluitingen.
( nu sukkel ik met 1 wifi router & 4 Lan aansluitingen voor een 10-tal toestellen... , dit werkt dus niet echt handig om steeds aansluitingen te versteken)

Momenteel is er in elke kamer een dubbele cat6 aansluiting voorzien.
Dus kom ik al uit > 24 aansluitingen, niet dat alles gebruikt zal worden.

ivm toestellen kom ik nu aan een 10-tal toestellen ( PC's, laptop, nas, @tv, audio,...) de meeste zelfs nog met een 10/100 Poort.
The Eagle schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:15:
Heb er de PW links maar even bijgepakt voor je:)
pricewatch: D-Link DGS-1024D
pricewatch: TP-Link TL-SG1024D

Geen ervaringen met die apparaten. Maar vertel even waar en hoe je het voor wiltt gebruiken, wat je budget is, of je managed switches nodig hebt of niet, etc.

Een 24 poorts switch is leuk voor thuis in de meterkast of als je heel veel apparaten nodig hebt op 1 plek. Maar over het algemeen volstaat in de meterkast thuis ook een 8 poorts unmanaged switch die iedere kamer van een verbinding voorziet, en dan op evt kamers een los switchje indien nodig. Je wilt in huis meestal zo min mogelijk kabels trekken ;)

En als het voor een bedrijf is, ga je toch meestal naar HP of Cisco apparatuur toe die door je vaste leverancier geleverd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Cyphax schreef op maandag 28 april 2014 @ 14:47:
[...]

Weer wat geleerd. Evenwel gaat het hier denk ik om die Home Network-lijn? :)
Voorbeeldje: Cisco SF300-24. Lijkt op het eerste oog een leuke managed switch met Cisco merknaampje. Je betaalt 65 euro meer tov een D-Link of TP-Link managed switch. Vervolgens klik je naar de specs, en krijg je de vendorcode: SRW224G4. Ga je die googlen, kom je bij Linksys uit. Dat is de Small Business lijn die Belkin dus niet heeft overgenomen. Enige voordeel van Cisco tov andere merken is de makkelijke RMA service en de garanties die op die producten gelden (meestal lifetime ipv 1-3 jaar), maar kwaliteit van het product zelf ontloopt die van TP-Link of D-Link niet.

Voor thuissituaties waarbij het gewoon gaat om "meer poorten" en verder geen gekke poespas, zou ik gewoon een unmanaged switch ophangen. Bespaart je stroom, instellingen zoals VLANs ga je toch niet gebruiken en voor de werking maakt het niet veel uit welke je neemt.
Pagina: 1