Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tober-NL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-12-2024
Hey,

Het viel me op dat er zo een groot verschil zit in applicaties en hun vormgeving ervan. Neem bijvoorbeeld de Spoitfy app en de Marktplaats app. Spotify ziet er op ieder apparaat compleet verschillend uit, terwijl marktplaats juist één en het zelfde design heeft op ieder apparaat.

Ik ben hier een onderzoek naar gestart om te kijken wat mensen nu prefereren. Zouden jullie *knip* een korte vragenlijst van ongeveer 5 minuten in willen vullen?

Mocht er vraag naar zijn, stuur me dan een bericht voor de uitslag van het onderzoek.

Uiteraard kunnen we er hier ook gelijk over discussiëren!
Bij de plaatjes in de enquête gaat het bij spotify op ieder apparaat om het startscherm.
Afbeeldingslocatie: http://onderzoek.bytommy.nl/marktplaats.png
Afbeeldingslocatie: http://onderzoek.bytommy.nl/spotify.png

[ Voor 2% gewijzigd door gambieter op 28-04-2014 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-06 23:27
Ik denk dat het op zich logisch is dat het design verschilt per OS. Android heeft andere uiterlijke kenmerken dan iOS, voor WP geldt hetzelfde. Aangezien Android een fysieke/on-screen terug- en menuknoppen hebben, hoeven die er in de app niet bij te zitten. iOS heeft dit niet, dus die zal toch op een of andere manier (linksboven) in het design moeten.
Wat betreft schermgroottes vind ik het ook logisch dat de apps er anders uit zien, een groter scherm past natuurlijk ook meer op :p zolang dit maar niet ten koste gaat van de functionaliteit.

Edit: je onderzoek heb ik ingevuld.

[ Voor 8% gewijzigd door ChokingHazard op 28-04-2014 12:27 ]

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zo werkt het hier niet, voor enquetes is eerst toestemming nodig. Ik stap zo een vliegtuig in hou het dus kort, je krijgt vanavond een email :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Dit topic is gesloten.