Tweakers zegt dat mijn belgisch IP in de categorie ZZ valt?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weumel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 13:03
Ok, geen flauw idee of dit het juiste forum is om dit in te posten, maar ik heb ECHT geen flauw idee waar het dan wel moet...

Bij het browsen deze morgen naar tweakers kreeg ik de melding dat mijn IP geblokkeerd werd.
(gewoon via de ipad vanop mijn thuisnetwerk, dat via de telenet router verbonden is met de buitenwereld - geen speciale instellingen)

Iets over een spammaatregel, en dat bepaalde landen default geblokkeerd werden.
mijn IP zou geklasseerd zijn als een type ZZ. :?

Indien ik zou inloggen, zou dit vast verholpen zijn, maar mijn vraag is:
hoe komt het dat mijn normaal gezien toch op en top belgisch IP als een klasse ZZ wordt ingedeeld?
--> foutje van de tweakers-server?
--> gehackte telenet modem?
--> iets anders?

Ik kan nu even de exacte foutmelding niet bijvoegen aangezien ik ondertussen op het werk zit, en iCloud niet wil meewerken om mijn ipad screenshot door te sturen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Toevallig een ipv6 adres?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weumel
Ja, het was inderdaad een ipv6 adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

offtopic:
Tweakers doet toch nog niet wat met IPv6? Hoe kan dat dan dwarsliggen? :S

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Raven schreef op maandag 28 april 2014 @ 17:26:
offtopic:
Tweakers doet toch nog niet wat met IPv6? Hoe kan dat dan dwarsliggen? :S
Voor een groot deel al wel hoor ondertussen. Zeker in België is ipv6 ook al wat meer ingeburgerd dan hier in NL.

Landcode herkenning voor ipv6 adressen hadden we echter nog niet, maar daar komt bij de volgende release verandering in ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

:o , waarom laat ShowIP dan geen IPv6-adres zien? ;)

Hoe gaat die landcode herkenning trouwens om met HE-adressen? De meesten zijn in NL afhankelijk van tunnels. Wel raar dat BE met IPv6 voor lijkt te lopen, ze zijn daar nog maar net van de datalimieten af :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Raven schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 09:10:
:o , waarom laat ShowIP dan geen IPv6 zien? ;)
Hoe dat technisch precies zit allemaal kan kees waarschijnlijk wel vertellen, dat is niet helemaal mijn ding :P
Hoe gaat die landcode herkenning trouwens om met HE-adressen? De meesten zijn in NL afhankelijk van tunnels.
Wat zijn HE-adressen?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hurricane Electric, een IPv6-tunnel provider ;) Deze verdeeld 2001:470::/32 als ik mij niet vergis, zie bijv. Wikipedia: List of IPv6 tunnel brokers voor de tunnel-providers met prefixen.

[ Voor 75% gewijzigd door Raven op 29-04-2014 10:10 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weumel
Aha, maar het is dus niet meer dan normaal dat ik met mijn vooruitstrevend belgisch IPv6 adres geblokkeerd wordt door jullie archaïsche infrastructuur :+

Fijn om te horen dat we een keertje VOOR lopen op jullie ;)

En bedankt voor de hulp!
W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

:P

Maar dan vraag ik mij wel af waarom ik er geen last van heb, heb namelijk ook IPv6, alleen dan wel een tunnel omdat mijn ISP er niets mee doet... Ik krijg (zowel uit als ingelogd) geen melding van dat mijn IPv6 adres geblokkeerd wordt. Maar Tweakers opent dan ook niet via IPv6 maar via IPv4. Ik weet niet of jij even na kan kijken of jij Tweakers via IPv6 opent?

[ Voor 20% gewijzigd door Raven op 29-04-2014 10:15 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:57

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ik vermoed dat je je host file hebt aangepast om tweakers.net via ipv6 te bezoeken Weumel?

Dan kun je inderdaad meteen een van de redenen zien waarom ik nog geen AAAA record op tweakers.net heb staan ;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Raven schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 09:52:
Hurricane Electric, een IPv6-tunnel provider ;) Deze verdeeld 2001:470::/32 als ik mij niet vergis, zie bijv. Wikipedia: List of IPv6 tunnel brokers voor de tunnel-providers met prefixen.
Die IP-range zal voor zover ik kan zien US geven als landcode ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kees schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:24:
Ik vermoed dat je je host file hebt aangepast om tweakers.net via ipv6 te bezoeken Weumel?

Dan kun je inderdaad meteen een van de redenen zien waarom ik nog geen AAAA record op tweakers.net heb staan ;)
En dat verklaard ook meteen waarom Tweakers niet standaard via IPv6 geopend wordt.

Wat voor redenen zijn er nog meer dan?
crisp schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:25:
[...]

Die IP-range zal voor zover ik kan zien US geven als landcode ;)
Ok.

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 29-04-2014 10:27 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:53

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Raven schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:27:
Wat voor redenen zijn er nog meer dan?
Het stukje dat er geen landcode herkenning is en dat men daarom een "IP is geblokkeerd" melding krijgen was niet genoeg? Lijkt me een valide reden ;)

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Afgezien van dat dan :P

(Waarom was dat er ook alweer? Hangt mij vaag iets van bij dat ik had gelezen dat er een land-blokkade in de maak was, maar weet niet meer hoe of wat.)

[ Voor 77% gewijzigd door Raven op 29-04-2014 11:09 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weumel
Mijn IPv6 adres volgens tweakers was 2a02:1812:1309:2f00:c0e7:e47:bee0:ad79
Dus afgaande op ravens' lijst, vermoed ik dat dit een SixXs prefix zal zijn? (die 2a02 is idd van hun, maar de 1812 erachter komt niet in de lijst voor... wiki outdated misschien)

@Kees: hostfile aanpassen op mn ipad lijkt me moeilijk? :)
Maar misschien bedoelde je raven die via ipv6 geen problemen heeft om te connecteren naar tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07
Raven schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:06:
[...] (Waarom was dat er ook alweer? Hangt mij vaag iets van bij dat ik had gelezen dat er een land-blokkade in de maak was, maar weet niet meer hoe of wat.)
Dit? plan: Tweakers beperkt toegang vanuit buitenland in strijd tegen spam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
inet6num: 2a02:1800::/24
netname: BE-TELENET-20100225

Dus nee, dat is gewoon je native ipv6. Maar dan snap ik niet waarom je voor tweakers.net een ipv6 hebt gekregen, want dat staat redelijk bewust uit..

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Caelorum: Dat was het, thanks :)

@Weumel: Kees bedoelde dat als je Tweakers via IPv6 wil bezoeken, je 't IPv6 adres in de hostfile moet zetten ivm het gebrek aan AAAA records. Dat heb ik dus niet en door het gebrek aan AAAA records opent Tweakers hier via IPv4 en krijg ik geen blokkade melding ookal heb ik een IPv6 adres.

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 29-04-2014 11:22 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Wanneer kreeg je die melding ongeveer? Met dat IP kan ik in de logs weinig vinden (ook niet op de /64)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weumel
Dit is de screenshot die ik genomen had van mn ipad.
gisteren om 8:08 dus.. :)

Afbeeldingslocatie: http://i1155.photobucket.com/albums/p550/weumel/ipad_screen_zpsf2fdb2ab.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ah, ik zie al hoe dit komt (lang leve fingerprinting op useragent).. Je iPad gaat via een google-proxy die vervolgens weer met ons verbinding maakt. Jij maakt via ipv6 verbinding met de google proxy, maar de google proxy kan geen ipv6 voor ons vinden (en terecht) en zal dus verbinding maken via ipv4.

Echter, omdat het een google proxy is (en dat houden wij bij) en wij toch graag willen weten waar jij vandaan komt bekijken wij de X-Forwarded-For header die google erbij zet. En daarin zien wij dan jouw ipv6 adres welke we nu nog niet kunnen checken (pas over een ~twee weken).

Dus deze bug zal dan pas opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weumel
en again, thanks for the info :-)
Pagina: 1