Anoniem: 398509 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:29:
Ik ben totaal geen fan van detacheerders. Naar mijn ervaring zijn het over het algemeen een stel uitzuigers die iedere E-mailadres & telefoonnummer kunnen vinden blijven spammen in de hoop dat ze je zo gauw mogelijk ergens willekeurig kunnen wegzetten en 20% van het loon kunnen eisen.
20% van het loon eisen? Dat snap ik niet helemaal..
Een detacheerder verdient geld aan jou.. ja, dat klopt. Dat is detachering. Het is geen filantropische instelling.
Maar stel, je hebt een salaris van € 1750 met auto, dan kost jij een detacheerder zo'n € 3500 in de maand.
Je wordt geplaatst bij de klant voor een uurtarief van € 30 (geen gek tarief tegenwoordig, zo'n feest is het allemaal niet meer)
Er zitten gemiddeld ~150 declarabele uren in de maand (vakantiedagen, feestdagen, e.d. meegerekend)
Ziekte niet.
Dus je levert de detacheerder (150 x €30) € 4500 op in de maand.. Vetpot? Ik dacht het niet.
Maar daar moet je als werknemer helemaal niet naar kijken, je moet naar je eigen salaris kijken. Stel je werkt voor een groot bouwbedrijf dat net een miljoenenorder heeft binnengehaald, dan ga je toch ook niet naar je leidinggevende voor loonsverhoging (zeker niet als je op de servicedesk werkt).
Ik heb mijn LinkedIn account opgeheven omdat ik spuugzat werd van de wekelijkse telefoontjes dat "Ja, zelfs na 3 jaar hier gewerkt te hebben ben ik nog steeds niet geïnteresseerd in jullie dubieuze eenmalige aanbieding van deze week".
Dat is niet netjes.. maar als jij aangeeft in je profiel dat men je mag benaderen, dan kun je er rekening mee houden dat het gebeurd. Doen wij ook. En ik heb ook wel eens zo'n gesprek:
"Ja, hoe kom je aan mijn nummer!"
"Nou, dat staat op je LinkedIn profiel"
"Maar ik wil helemaal niet benaderd worden"
"Je profiel zegt van wel hoor

"
En dan vertel ik even waar ze het kunnen vinden en hoe het uitgezet kan worden.
De keren dat ik vroeger ermee gewerkt had keken ze totaal niet naar mijn CV of werkervaring, doen allemaal gladde verkooppraatjes richting de client en pushen ze je om te liegen zodat je maar aangenomen wordt.
Ik was er niet bij, kan de situatie ook niet beoordelen of je daadwerkelijk gevraagd is om te liegen, maar als ik weet dat een klus niet helemaal aansluit bij de kennis van mijn medewerker dan ga ik van te voren wel een zogenaamde pre-intake houden met de medewerker waar ik stuur naar antwoorden. Of zich in ieder geval goed kan verkopen bij het intake gesprek. Het is voor de medewerker toch ook belangrijk dat die de klus net boven zijn niveau kan krijgen. En soms moet je jezelf net iets anders verkopen.. Tis net een echt sollicitatiegesprek

Dus in mijn negatieve visie werkelijk een sector waarvan het beter zou zijn als die compleet weg zou gaan..
Ach, er zijn duizenden mensen en bedrijven die hartstikke blij zijn in en met de detacheringsector. Misschien heb je het verkeerde bedrijf getroffen. Want ik zal niet ontkennen dat er ook slechte concullegae zijn.
rikoos schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:06:
Eerste jaren is het leuk om voor een detacheerder te werken maar zodra je wat ervaring hebt, adviseer ik je om een echt bedrijf te kiezen, Ik werk nu ongeveeer 25 jaar in de IT en de laatste 10 jaren wordt het steeds minder aantrekkelijk om bij een detacheerder te werken. Alle leuke dingen worden minder en minder.
Eens, de meeste mensen vertrekken ook bij ons binnen 5 jaar omdat ze dan iets vast hebben gevonden. Dat zeg ik, het is mooi als starter.. maar uiteindelijk ben je het reizen (is toch inherent aan detachering) wel zat en vind je iets in de buurt (of niet

)
Hou er ook rekening mee dat je voor zo'n bedrijf alleen maar een middel bent en geen echte medewerker. Je moet immers geld binnenbrengen.
Oneens. Dit is lang niet altijd het geval.
Tuurlijk detachering heeft z'n voordelen en z'n nadelen.. ik heb ook wel eens gebaald als ik 's avonds niet door kon halen omdat ik de volgende ochtend weer vroeg op moest om om 07:00 uur in Utrecht te zijn (ik sprak natuurlijk wel af met mijn opdrachtgever dat ik buiten de spits kon rijden, ik ben Gekke Henkie niet). Maar het is echt niet zo dat iedere detacheerder er op uit is om je dagen van >10 uur te laten maken en je helemaal uit te melken. Als je het idee hebt dat je uitgemolken wordt voor een hongerloontje dan heb je zelf iets verkeerd gedaan bij de onderhandelingen. Maar dat heeft niets te maken met detachering.
[
Voor 22% gewijzigd door
St@m op 03-04-2015 23:47
]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels