Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senza221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-04 21:11
Dag,

Ik ben binnenkort (eind Juni) klaar met mijn opleiding MBO niveau 4 ICT-Systeembeheerder. Nu heb ik mijn CV geupload op monsterboard en ben ik inmiddels benaderd door 3 detacheerders (Neomax, Centric en Dosign Engineering). Heeft iemand ervaring met deze detacheerders? En wat is het voordeel tussen werken voor een detacheerder of blijven hangen bij mijn afstudeerstage (Dit is misschien ook een optie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:06
in het kort (beetje gegeneraliseerd):
Voordelen detacheerder:
- meer afwisseling qua projecten (= ook bredere ervaring opbouw dan langdurig bij 1 specifiek bedrijf blijven hangen)
- vaak lease auto als onderdeel van arbeidsvoorwaarden
- verdere opleidingsmogelijkheden
Nadelen detacheerder:
- billable zijn is voor het bedrijf soms belangrijker dan een project doen wat je leuk vind en aansluit bij je niveau.
- lonen zijn vaak iets lager (mede door leaseauto)
- reistijden kunnen lang uitvallen als je op een project verder weg zit
- Veel grotere detacheerders zijn aan het snijden in de kosten, zodat de arbeidsvoorwaarden bij niet-detacheerders vaak iets beter zijn.

Het hangt natuurlijk erg af van het aanbod wat je krijgt bij je afstudeerstage, wat je persoonlijk belangrijk vind, etc.

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:32
Check eens de 'werken bij...' topics.

Van Centric weet ik zeker dat die hier in het archief doolt, hier heb ik zelf een poos gewerkt.
Ik zeg tegen mensen die bij Centric willen solliciteren :'betreden op eigen risico'. Zelfs afspraken die ze ondertekenen komen ze niet na en probeer bij hun maar eens je gelijk te halen ;w .
Ze betalen verder niet bepaald veel en de lease auto krijg je pas vanaf een bepaald functie niveau (niet bij MBO niveau 4 ICT-Systeembeheerder net afgerond)

Over Neomax heb ik best goede verhalen gehoord, die partij zou ik zelf nog wel aandurven om voor te werken.

Dosign Engineering ken ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ik ken ze alleen van naam, maar ben zelf ook via een detacheerder begonnen bij een ingenieursbureau.
Het grote voordeel wat zij mij te bieden hadden, was dat ik op een WO-functie kon instromen (heb 2 HBO studies afgerond), een leaseauto kreeg en -in mijn ogen- een redelijk start salaris.

Na een jaar overgenomen door het ingenieursbureau en de leaseauto kunnen behouden (een betere zelfs) terwijl ik daar oorspronkelijk geen recht op zou hebben. Maar aangezien ik er al eentje had, wilden ze me dat niet onthouden (ze mochten het ook van mij qua salaris proberen goed te maken, maar dat wilde ze niet >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Neomax is een partij waar ik zelf ver van weg zou blijven. 3 keer contact mee gehad en alle 3 de keren vond ik het vrij hilarische gesprekken. Ze hadden wel een opdracht voor me (2x) tot de dame aan de telefoon m'n CV eens echt bekeek en zag dat ik of geen ervaring had of te ver weg woonde. En de 3e keer zochten ze iemand om 20 uur per week op een Servicedesk iemand te vervangen en dan raar kijken dat iemand die net van school komt geen interesse heeft.

Centric zit een oud klasgenoot van mij en dat bevalt hem opzich wel aardig. En dosign ken ik niet.

Er zijn overigens wel meer detacheerders in Nederland die via LinkedIn of een eigen website je CV ook graag eens willen zien. Misschien als je een regio noemt dat een Tweaker ook nog goede suggesties heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senza221
Bedankt voor alle info.
Er zijn in totaal ook iets meer detacheerders die contact met mij hebben opgenomen via een e-mail, brief of via de telefoon. Nu leken de bovengenoemde 3 mij de bekendste dus vandaar dat ik deze op heb genoemd.

Ik woon in Overijssel, detacheerders zijn heel druk om mensen uit het oosten binnen te loodsen voor werk.
Natuurlijk zit ik er zelf niet op te wachten om als ik zometeen klaar ben met school om 40u per week op een servicedesk te gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Wil niet vervelend zijn maar detacheerders die je niet weg gaan zetten als Servicedesk medewerker/ Werkplekbeheerder zijn er niet , tenzij jij bijzondere certificaten hebt. Als je nog werk als Servicedesk medewerker zoekt in Zwolle dan mag je een DM sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:14

St@m

@ Your Service

Grote kans dat mijn collega je ook gebeld heeft ;)

Maar even eerlijk.. wat verwacht je zelf? Dat je direct systeembeheerder bent bij een grote organisatie? Ik kan je nu al vertellen, dat gaat hem niet worden, bij geen enkele detacheerder (of je moet erg veel mazzel hebben). Ik ken namelijk geen enkel bedrijf dat een schoolverlater zonder enige werkervaring gaat inzetten als systeembeheerder (en er ook nog eens het bijbehorende tarief voor gaat betalen).

Je moet groeien in je vak, en juist bij een detacheerder kun je dit goed. Certificaten halen, snel groeien in salaris, auto-tje enz. Na een jaar of 3 heb je de juiste bagage op zak en ga je ergens vast in dienst (zo gaat het meestal). Ik denk echt dat detachering een goede stap is in je carrière.

Ik ga hier niet spammen bij welk bedrijf ik werk, maar ook voor mij geld. Ben je geïnteresseerd stuur maar een DM.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
lol, een hoop mensen die een uitnodiging sturen om te reageren via een DM.... bonus anyone? ;)
Bij Centric nog steeds 1000euro bonus als je een nieuwe medewerker werft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Gadgeteer schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:03:
lol, een hoop mensen die een uitnodiging sturen om te reageren via een DM.... bonus anyone? ;)
Bij Centric nog steeds 1000euro bonus als je een nieuwe medewerker werft?
Nee, tis gewoon mijn werk. Dus daar krijg ik geen bonus voor :P

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senza221
St@m schreef op woensdag 30 april 2014 @ 08:54:
Grote kans dat mijn collega je ook gebeld heeft ;)

Maar even eerlijk.. wat verwacht je zelf? Dat je direct systeembeheerder bent bij een grote organisatie? Ik kan je nu al vertellen, dat gaat hem niet worden, bij geen enkele detacheerder (of je moet erg veel mazzel hebben). Ik ken namelijk geen enkel bedrijf dat een schoolverlater zonder enige werkervaring gaat inzetten als systeembeheerder (en er ook nog eens het bijbehorende tarief voor gaat betalen).
Natuurlijk ga ik er ook niet vanuit dat ik meteen als systeembeheerder aan de bak kan.
Helaas zien sommige bedrijven een stage ook als geen werkervaring, terwijl ik wel 2 jaar stage heb gelopen tijdens mijn 4 jarige opleiding.
Tevens weet ik ook nog niet eens of ik via een detacheerder wil werken, de een zegt dat het een heel goed begin is in je carriere en de ander zegt juist dat het niet goed is omdat je overal voor een bepaalde tijd werkt en op deze manier dus vaak niet genoeg tijd bij hetzelfde bedrijf binnen hetzelfde netwerk werkt waardoor je niet alles zult weten.

Centric heeft nog wel een bonus van €1000,- inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senza221
Megajr schreef op woensdag 30 april 2014 @ 08:46:
Wil niet vervelend zijn maar detacheerders die je niet weg gaan zetten als Servicedesk medewerker/ Werkplekbeheerder zijn er niet , tenzij jij bijzondere certificaten hebt. Als je nog werk als Servicedesk medewerker zoekt in Zwolle dan mag je een DM sturen :)
Ergens beginnen als werkplekbeheerder vindt ik totaal niet erg. Een Servicedesk plek lijkt mij daarintegen minder leuk.
Tijdens mijn stage's heb ik altijd werkplekbeheer gedaan en ik vond dit mooi / leuk om te doen omdat je op deze manier wel in contact bent en blijft met klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-04 12:48
als je tijd ,zin en geld hebt zou ik lekker een HBO studie gaan doen (desnoods duaal) heb je veel meer profijt van. Zodra je HBO IT in de pocket hebt liggen er mooiere consultancy bureau's op je te wachten met mooie leaseauto's, goede opleidingsmogelijkheden, leuke functies, niet zo mierenneukerig zijn als je een maandje op de ''bank'' zit en een goed salaris :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Ik ben wel fan van detacheerders , certificering op kosten van de baas en heel veel collega's die je passie voor ICT delen. Salaris zal wat minder zijn dan vast in dienst bij een bedrijf maar als ik over X jaar terugkijk naar hoe ik uit de schoolbankjes kwam en hoe m'n kennis er nu bijstaat is dat wel een groot verschil.

Werkplekbeheerder is iets wat veel detacheerders ook aanbieden. Het is mij nooit aangeboden door St@m maar ik denk dat er vrij veel mogelijk is waar hij werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senza221
ls789 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:26:
als je tijd ,zin en geld hebt zou ik lekker een HBO studie gaan doen (desnoods duaal) heb je veel meer profijt van. Zodra je HBO IT in de pocket hebt liggen er mooiere consultancy bureau's op je te wachten met mooie leaseauto's, goede opleidingsmogelijkheden, leuke functies, niet zo mierenneukerig zijn als je een maandje op de ''bank'' zit en een goed salaris :)
Nadat ik 8 jaar lang niets voor school heb hoeven doen en niets voor school heb gedaan ben ik bang dat de stap naar HBO voor mij te groot is. Ik moet dan juist wel weer de boeken opengooien om te gaan leren etc. daarom maak ik de keuze om na mijn MBO te gaan werken en certificaten te gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Senza221 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:36:
[...]

Nadat ik 8 jaar lang niets voor school heb hoeven doen en niets voor school heb gedaan ben ik bang dat de stap naar HBO voor mij te groot is. Ik moet dan juist wel weer de boeken opengooien om te gaan leren etc. daarom maak ik de keuze om na mijn MBO te gaan werken en certificaten te gaan halen.
Jammere is dat bedrijven altijd naar je achtergrond zullen blijven kijken helaas. Dit is best een kwalijke zaak aangezien die certificaten vaak nuttiger zijn dan een HBO studie. Een switch maken naar een ander bedrijf is dan vaak lastig omdat ze bijvoorbeeld al ''HBO denk niveau'' vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398509

Ik ben totaal geen fan van detacheerders. Naar mijn ervaring zijn het over het algemeen een stel uitzuigers die iedere E-mailadres & telefoonnummer kunnen vinden blijven spammen in de hoop dat ze je zo gauw mogelijk ergens willekeurig kunnen wegzetten en 20% van het loon kunnen eisen. Ik heb mijn LinkedIn account opgeheven omdat ik spuugzat werd van de wekelijkse telefoontjes dat "Ja, zelfs na 3 jaar hier gewerkt te hebben ben ik nog steeds niet geïnteresseerd in jullie dubieuze eenmalige aanbieding van deze week".

De keren dat ik vroeger ermee gewerkt had keken ze totaal niet naar mijn CV of werkervaring, doen allemaal gladde verkooppraatjes richting de client en pushen ze je om te liegen zodat je maar aangenomen wordt.

Dus in mijn negatieve visie werkelijk een sector waarvan het beter zou zijn als die compleet weg zou gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:42
Ik heb een aantal jaren gewerkt bij een detacheerder.
Je doet veel ervaring op bij diverse bedrijven.
Bij de meeste detacheerders word er op gehamerd dat je microsoft certificaten gaat halen.
Bedenk voor jezelf of je ook die richting op wil, want als je bv de linux kant op wil of cisco is dat zonde.
Bedenk ook voor jezelf hoever je wilt reizen voor een opdracht.
Want de mensen op kantoor kijken op de routeplanner en die reistijd komt vaak niet overeen met de werkelijke reistijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Anoniem: 398509 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:29:
Ik ben totaal geen fan van detacheerders. Naar mijn ervaring zijn het over het algemeen een stel uitzuigers die iedere E-mailadres & telefoonnummer kunnen vinden blijven spammen in de hoop dat ze je zo gauw mogelijk ergens willekeurig kunnen wegzetten en 20% van het loon kunnen eisen. Ik heb mijn LinkedIn account opgeheven omdat ik spuugzat werd van de wekelijkse telefoontjes dat "Ja, zelfs na 3 jaar hier gewerkt te hebben ben ik nog steeds niet geïnteresseerd in jullie dubieuze eenmalige aanbieding van deze week".

De keren dat ik vroeger ermee gewerkt had keken ze totaal niet naar mijn CV of werkervaring, doen allemaal gladde verkooppraatjes richting de client en pushen ze je om te liegen zodat je maar aangenomen wordt.

Dus in mijn negatieve visie werkelijk een sector waarvan het beter zou zijn als die compleet weg zou gaan..
Ik word slechts sporadisch benaderd via LinkedIn door detacheringsbureau's. En die laat ik dan ook meteen weten dat ik niet geïnteresseerd ben in detacheringswerk. Dat schrikt de meesten wel af, heel soms beweert er één dat ze ook vast werk voor me kunnen vinden waarna ik al vrij snel niks meer van ze hoor.

Mijn ervaringen met detachering zijn nogal wisselend. Er werden gouden bergen beloofd toen ik binnen gehaald werd, die slechts ten dele waar bleken te zijn (snoepreisje naar een beurs in Zuid-Frankrijk ging bijvoorbeeld wel door, inspraak op klussen had ik niet/nauwelijks).
Maar per saldo kwam ik tot de conclusie dat het *voor mij* beter is om een vaste werkplek te hebben. Maar dat is een persoonlijke afweging, ik ken er genoeg die volop bloeien en groeien in de detachering :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 381820

St@m schreef op woensdag 30 april 2014 @ 08:54:
Je moet groeien in je vak, en juist bij een detacheerder kun je dit goed.
Mijn ervaring met detacheerders is dat je helaas niet snel door kan groeien naar andere afdelingen.
Wanneer een bedrijf iemand inhuurt, willen zij iemand met ervaring op dit gebied.
Je kan al je diploma's halen, maar zonder de nodige ervaring is doorgroeien vaak lastig.

Wanneer je niet via een detacheringsbureau ergens gaat werken, zijn bedrijven nog wel bereid om te investeren in jou, waardoor je beter kan doorgroeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutjes
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-04 08:45
Ik heb in 't verleden zelf voor Centric gewerkt. op zich geen slechte werkgever en alle certificeringen die je wenst te behalen worden betaalt. alleen als je net van school afkomt zal 't loon dat ze je aanbieden niet erg hoog zijn. ik heb toen een aanbod gehad toen ik net van school kwam van €1150 bruto. ook ik had toen net mijn MBO 4 IT opleiding afgemaakt.

dit lage aanbod werd wel gecompenseerd door een tankpas wat inhoud dat ik dus geen benzinekosten had. wat alweer 'n €300 per maand bespaarde.

na 9 maanden ben ik van de Centric overgestapt naar 't bedrijf waar ik gedetacheerd zat en ben er kwa loon leuk op voortuit gegaan naar €1900 bruto excl. vergoedingen

[ Voor 19% gewijzigd door lutjes op 30-04-2014 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:51
Eerste jaren is het leuk om voor een detacheerder te werken maar zodra je wat ervaring hebt, adviseer ik je om een echt bedrijf te kiezen, Ik werk nu ongeveeer 25 jaar in de IT en de laatste 10 jaren wordt het steeds minder aantrekkelijk om bij een detacheerder te werken. Alle leuke dingen worden minder en minder.

Hou er ook rekening mee dat je voor zo'n bedrijf alleen maar een middel bent en geen echte medewerker. Je moet immers geld binnenbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Anoniem: 398509 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:29:
Ik ben totaal geen fan van detacheerders. Naar mijn ervaring zijn het over het algemeen een stel uitzuigers die iedere E-mailadres & telefoonnummer kunnen vinden blijven spammen in de hoop dat ze je zo gauw mogelijk ergens willekeurig kunnen wegzetten en 20% van het loon kunnen eisen.
20% van het loon eisen? Dat snap ik niet helemaal..

Een detacheerder verdient geld aan jou.. ja, dat klopt. Dat is detachering. Het is geen filantropische instelling.
Maar stel, je hebt een salaris van € 1750 met auto, dan kost jij een detacheerder zo'n € 3500 in de maand.

Je wordt geplaatst bij de klant voor een uurtarief van € 30 (geen gek tarief tegenwoordig, zo'n feest is het allemaal niet meer)
Er zitten gemiddeld ~150 declarabele uren in de maand (vakantiedagen, feestdagen, e.d. meegerekend)
Ziekte niet.
Dus je levert de detacheerder (150 x €30) € 4500 op in de maand.. Vetpot? Ik dacht het niet.

Maar daar moet je als werknemer helemaal niet naar kijken, je moet naar je eigen salaris kijken. Stel je werkt voor een groot bouwbedrijf dat net een miljoenenorder heeft binnengehaald, dan ga je toch ook niet naar je leidinggevende voor loonsverhoging (zeker niet als je op de servicedesk werkt).
Ik heb mijn LinkedIn account opgeheven omdat ik spuugzat werd van de wekelijkse telefoontjes dat "Ja, zelfs na 3 jaar hier gewerkt te hebben ben ik nog steeds niet geïnteresseerd in jullie dubieuze eenmalige aanbieding van deze week".
Dat is niet netjes.. maar als jij aangeeft in je profiel dat men je mag benaderen, dan kun je er rekening mee houden dat het gebeurd. Doen wij ook. En ik heb ook wel eens zo'n gesprek:
"Ja, hoe kom je aan mijn nummer!"
"Nou, dat staat op je LinkedIn profiel"
"Maar ik wil helemaal niet benaderd worden"
"Je profiel zegt van wel hoor ;) "

En dan vertel ik even waar ze het kunnen vinden en hoe het uitgezet kan worden.
Ik was er niet bij, kan de situatie ook niet beoordelen of je daadwerkelijk gevraagd is om te liegen, maar als ik weet dat een klus niet helemaal aansluit bij de kennis van mijn medewerker dan ga ik van te voren wel een zogenaamde pre-intake houden met de medewerker waar ik stuur naar antwoorden. Of zich in ieder geval goed kan verkopen bij het intake gesprek. Het is voor de medewerker toch ook belangrijk dat die de klus net boven zijn niveau kan krijgen. En soms moet je jezelf net iets anders verkopen.. Tis net een echt sollicitatiegesprek ;)
Ach, er zijn duizenden mensen en bedrijven die hartstikke blij zijn in en met de detacheringsector. Misschien heb je het verkeerde bedrijf getroffen. Want ik zal niet ontkennen dat er ook slechte concullegae zijn.
rikoos schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:06:
Eerste jaren is het leuk om voor een detacheerder te werken maar zodra je wat ervaring hebt, adviseer ik je om een echt bedrijf te kiezen, Ik werk nu ongeveeer 25 jaar in de IT en de laatste 10 jaren wordt het steeds minder aantrekkelijk om bij een detacheerder te werken. Alle leuke dingen worden minder en minder.
Eens, de meeste mensen vertrekken ook bij ons binnen 5 jaar omdat ze dan iets vast hebben gevonden. Dat zeg ik, het is mooi als starter.. maar uiteindelijk ben je het reizen (is toch inherent aan detachering) wel zat en vind je iets in de buurt (of niet :P )
Hou er ook rekening mee dat je voor zo'n bedrijf alleen maar een middel bent en geen echte medewerker. Je moet immers geld binnenbrengen.
Oneens. Dit is lang niet altijd het geval.

Tuurlijk detachering heeft z'n voordelen en z'n nadelen.. ik heb ook wel eens gebaald als ik 's avonds niet door kon halen omdat ik de volgende ochtend weer vroeg op moest om om 07:00 uur in Utrecht te zijn (ik sprak natuurlijk wel af met mijn opdrachtgever dat ik buiten de spits kon rijden, ik ben Gekke Henkie niet). Maar het is echt niet zo dat iedere detacheerder er op uit is om je dagen van >10 uur te laten maken en je helemaal uit te melken. Als je het idee hebt dat je uitgemolken wordt voor een hongerloontje dan heb je zelf iets verkeerd gedaan bij de onderhandelingen. Maar dat heeft niets te maken met detachering.

[ Voor 22% gewijzigd door St@m op 03-04-2015 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:03

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Werk al jaren in detachering. Dit omdat niet graag stil zit en om de zoveel tijd nieuwe ervaringen wil opdoen. Het is een beetje een haat liefde relatie met detachering.
De haat: Ze verzieken echt de IT markt, de tarieven die ze aanbieden werden steeds lager omdat ze met een overschot van mensen op de bank zaten. Liever iemand voor kostprijs weg dan verlies op hem leiden.
Liefde: Als je weg wil bij project " kan" dat geregeld worden. Tussen proejcten meestal 2 weekies " vrij " je moet wel bij leuk bedrijf zitten

De namen hierboven zou ik ver van weg blijven ze staan er om bekend over je rug heen te gaan ipv van erachter te gaan staan. Het gaat bij hun om het bedrijfsresultaat ipv jouw carriere. De 3e heb ik nog nooit van gehoord.
Bij deta zal je snel binnen komen bij grote bedrijven en sneller kunnen groeien maar dat moet dan wel volledig uit jezelf komen. Breng je geld binnen ( heb je een project ) dan zijn ze blij en kan alles. Heb je geen projectkijken ze je met een scheef oog aan. Bij deze bedrijven kan je veel bereiken maar je meote het wel allemaal zelf gaan doen. Klein deta bedrijf zal jouw persoonlijk meer kunnen helpen en zorgen dat je de goede ervaring opdoet ipv maar geld binnenbrengt

[ Voor 6% gewijzigd door NLKornolio op 30-04-2014 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398509

Ik moet misschien benadrukken dat ik het specifiek heb over mijn negatieve ervaringen met pure detacheringsbureaus, waarbij het enkel hun doel leek om iemand in hun naam bij een bedrijf weg te zetten en daarbij enkel geld weg te snoepen zonder daadwerkelijk iets terug te geven.
20% van je loon was verkeerd verwoord, ik bedoel dus dat ze €80 uurloon vragen bij het bedrijf waar je werkt, terwijl jij bruto €50 verdient. En nee, een bedrijfsauto e.d. zit er niet bij.
Deze situatie is niet zeldzaam, ik had bijvoorbeeld een collega die 3 jaar via Randstad bij een bedrijf zat, en het enige verschil was dat het bedrijf een stuk hoger uurloon moest betalen.. Zijn enige contact wat hij met Randstad had was dat zij hem de sollicitatie hadden opgestuurd, en hun naam stond op het salarisstrookje.

Met detachering an sich hoeft niet slecht te zijn (zit momenteel ook gedetacheerd), hoewel ik het vaak wel wat inefficient vindt. Ik zie meerdere (grote) bedrijven, waarbij 90% van hun ICT gedetacheerden zijn. Leuk voor ons, maar het kost hun een boel extra geld, en uiteindelijk hebben ze weinig kennis van hun systeem binnen het eigen bedrijf..
Als detacheerder moet je voor jezelf gewoon goed kijken of je er genoeg van terugkrijgt. Als je een goed contact hebt met de bedrijven waarvoor je werkt, is het vaak efficiënter om de middelman ertussenuit te knippen.

Overigens krijg ik net weer een E-mail binnen van 1 van de detacheerders die ik geblokkeerd had op mijn telefoon en E-mail, blijkbaar hebben ze mijn twitter gevonden :F .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-04 19:57
Ik werk zelf bij een detacheringsbedrijf in de zorg. De enige reden dat ik hier ben gaan solliciteren is voor de auto van de zaak (ja, heel slecht van me, ik weet het), maar ik werk er ondertussen al 4 jaar en heb er erg goed naar m'n zin.

Ik ben zelf ook MBO'er ICT-systeembeheerder. Wat een flutopleiding was dat zeg, heb er letterlijk niks geleerd en ik heb niks aan de studie gehad. Behalve vele uurtjes gamen met klasnoten. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Anoniem: 398509 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:15:
[...]

Ik moet misschien benadrukken dat ik het specifiek heb over mijn negatieve ervaringen met pure detacheringsbureaus, waarbij het enkel hun doel leek om iemand in hun naam bij een bedrijf weg te zetten en daarbij enkel geld weg te snoepen zonder daadwerkelijk iets terug te geven.
20% van je loon was verkeerd verwoord, ik bedoel dus dat ze €80 uurloon vragen bij het bedrijf waar je werkt, terwijl jij bruto €50 verdient. En nee, een bedrijfsauto e.d. zit er niet bij.
Deze situatie is niet zeldzaam, ik had bijvoorbeeld een collega die 3 jaar via Randstad bij een bedrijf zat, en het enige verschil was dat het bedrijf een stuk hoger uurloon moest betalen.. Zijn enige contact wat hij met Randstad had was dat zij hem de sollicitatie hadden opgestuurd, en hun naam stond op het salarisstrookje.
Dit is volgens mij een uitzendbureau waar je het over hebt. De constructie die jij hier uiteen doet heeft niet zoveel met detachering te maken. Maar voor de rest geldt natuurlijk hetzelfde verhaal. Als jij of je collega vindt dat je genaaid wordt, dan ga je toch in onderhandeling of ga je ergens anders kijken? Ja, Randstad verdient zo geld. Ze hebben je collega ook aan werk geholpen (anders had ie het zelf wel gevonden toch?)

Maar zo werkt het in de detachering ook met tussenpartijen. Die willen geld zien.. en hun goed recht.
Met detachering an sich hoeft niet slecht te zijn (zit momenteel ook gedetacheerd), hoewel ik het vaak wel wat inefficient vindt. Ik zie meerdere (grote) bedrijven, waarbij 90% van hun ICT gedetacheerden zijn. Leuk voor ons, maar het kost hun een boel extra geld, en uiteindelijk hebben ze weinig kennis van hun systeem binnen het eigen bedrijf..
Tja.. dat kun je een detacheerder moeilijk aanrekenen.
En in navolging van je eigen tekst:
Blijkbaar ben je dermate ontevreden over detacheerders dat je liever hebt dat de sector niet bestaat, maar je werkt wel voor een detacheerder.. Ik snap het niet?
Als detacheerder moet je voor jezelf gewoon goed kijken of je er genoeg van terugkrijgt. Als je een goed contact hebt met de bedrijven waarvoor je werkt, is het vaak efficiënter om de middelman ertussenuit te knippen.
Efficiënter? Ja. Contractueel mogelijk? Waarschijnlijk niet.
Overigens krijg ik net weer een E-mail binnen van 1 van de detacheerders die ik geblokkeerd had op mijn telefoon en E-mail, blijkbaar hebben ze mijn twitter gevonden :F .
Mjah.. ik ben heel benieuwd wat jij ziet als detacheerder. Noem de naam van het bedrijf eens? Ik ken geen enkele detacheerder die zo agressief werft. Nee is nee.

[ Voor 6% gewijzigd door St@m op 30-04-2014 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubensch
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Ik denk dat voor schoolverlaters goede optie is, ze kunnen je veel bieden in qua opleidings trajecten.
Alleen is het salaris echt bedroevend, kreeg het gevoel alsof ze onderling prijsafspraken hadden gemaakt.
Uiteindelijk niet bij een detacheerder aan de slag gegaan, mijn voordeel:
verdien 800,- bruto per maand meer, dan de aanbiedingen van detacheerders. Dit is mij meer waard dan een lease autotje.
(nu 1,5 jaar bij mijn eerste werkgever)

Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Gokje.. als schoolverlater heb je een aanbod gehad van zo'n 1500/1600 euro (marktconform voor een MBO schoolverlater imo), dus nu zit je op 2300/2400.. belachelijk veel voor iemand met 1,5 jaar werkervaring ;) Maar goed onderhandeld zeg ik zo.

[ Voor 10% gewijzigd door St@m op 30-04-2014 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:52

Standeman

Prutser 1e klasse

Even over de lease-auto. Dat lijkt leuk, maar wordt ook vaak als "gouden kooi" gebruikt omdat je dan voor 4 jaar eigenlijk vast zit aan het bedrijf. Punt is dat van werkgever veranderen veel lastiger wordt als je ergens een leuk aanbod krijgt.

Het grootste voordeel van een detacheerder is dat je de kans krijg veel verschillende bedrijven van binnen te zien, maar dan moet je niet jaren op dezelfde klus zitten :)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Nadeel bij een detacheerder is ook: als je binnenkomet als werkplekbeheerder en die opdracht stopt, dan wordt je al snel op een servicedesk geplaatst als er niets anders voorhanden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubensch
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
St@m schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:43:
Gokje.. als schoolverlater heb je een aanbod gehad van zo'n 1500/1600 euro (marktconform voor een MBO schoolverlater imo), dus nu zit je op 2300/2400.. belachelijk veel voor iemand met 1,5 jaar werkervaring ;) Maar goed onderhandeld zeg ik zo.
Klopt, al moet ik wel vertellen dat ik geen servicedesk / systeembeheer taken verricht. maar ben wel werkzaam in de IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Standeman schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:44:
Even over de lease-auto. Dat lijkt leuk, maar wordt ook vaak als "gouden kooi" gebruikt omdat je dan voor 4 jaar eigenlijk vast zit aan het bedrijf. Punt is dat van werkgever veranderen veel lastiger wordt als je ergens een leuk aanbod krijgt.
Niet waar, bij ons lever je je zelf uitgekozen spiksplinternieuwe auto zonder problemen weer in. Ik vind dat er wel behoorlijk gegeneraliseerd wordt over detacheerders :P
Het grootste voordeel van een detacheerder is dat je de kans krijg veel verschillende bedrijven van binnen te zien, maar dan moet je niet jaren op dezelfde klus zitten :)
True
Gadgeteer schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:45:
Nadeel bij een detacheerder is ook: als je binnenkomet als werkplekbeheerder en die opdracht stopt, dan wordt je al snel op een servicedesk geplaatst als er niets anders voorhanden is.
True, als je op de bank zit kost je geld.. en volgens mij is het doel van ieder bedrijf om geld te verdienen.
En tja.. servicedesk/werkplekbeheer.. what's in a name imo. Ik ken klussen waar je als werkplekbeheerder minder leuk werk hebt dan als servicedeskmedewerker.
Ik heb altijd het idee dat mensen bij het horen van het woord "servicedesk" denken aan een bureau waar je de telefoon opneemt en de melding in het systeem zet en dan het volgende telefoontje pakt. Dat kom ik bijna nooit tegen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:52

Standeman

Prutser 1e klasse

St@m schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:52:
[...]

Niet waar, bij ons lever je je zelf uitgekozen spiksplinternieuwe auto zonder problemen weer in. Ik vind dat er wel behoorlijk gegeneraliseerd wordt over detacheerders :P
Dat is in iedergeval mijn ervaring geweest, 10 jaar geleden (en veel soortgelijke ervaringen van studiegenoten bij verschillende detacheerders). Misschien dat mijn ervaring inmiddels wat verouderd is :P

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-04 19:57
Als MBO'er een auto mogen uitkiezen wanneer je net bij een bedrijf komt werken lijkt me sterk. Ik had 4 jaar geleden toevallig de keus om uit 2 auto's te kiezen omdat ik de 3e werknemer was in het bedrijf (ondertussen zijn we met 19), maar nu krijgt iedereen gewoon een auto die door het bedrijf is uitgekozen.

Dit geldt natuurlijk niet voor hogere functies.

Dat gouden kooi verhaal slaat inderdaad nergens op.

[ Voor 4% gewijzigd door B00st3r op 30-04-2014 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Standeman schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:57:
[...]

Dat is in iedergeval mijn ervaring geweest, 10 jaar geleden (en veel soortgelijke ervaringen van studiegenoten bij verschillende detacheerders). Misschien dat mijn ervaring inmiddels wat verouderd is :P
Nee hoor, er zijn zat concullegae waar dit inderdaad aan de orde is, maar wederom, niet inherent aan detachering.
B00st3r schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:59:
[...]

Als MBO'er een auto mogen uitkiezen wanneer je net bij een bedrijf komt werken lijkt me sterk. Ik had 4 jaar geleden toevallig de keus om uit 2 auto's te kiezen omdat ik de 3e werknemer was in het bedrijf (ondertussen zijn we met 19), maar nu krijgt iedereen gewoon een auto die door het bedrijf is uitgekozen.

Dit geldt natuurlijk niet voor hogere functies.

Dat gouden kooi verhaal slaat inderdaad nergens op.
Tja.. je onderhandeld het er maar uit :P Als ik denk dat je het waard bent krijg je die auto gewoon hoor (wel na je proeftijd uiteraard ;) ) Maar bij ons zijn er genoeg die binnenkomen (niet als broekie net van school) en met de juiste papieren zelf een auto mogen kiezen.

Wat ook een groot verschil is tussen detacheerders: Je hebt detacheerders die primair vacatures invullen, en ook echt gaan hunten voor vacatures. Je hebt ook detacheerders die primair leuke/goede mensen in dienst willen hebben, ook al hebben ze nog geen passende baan. Is ook wel een verschil van benadering.
Ik heb vorige week bijvoorbeeld iemand aangenomen, die start per 1-7.. We zien wel of we tegen die tijd werk voor hem hebben.

[ Voor 62% gewijzigd door St@m op 30-04-2014 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
[...]

[...]

True

[...]

True, als je op de bank zit kost je geld.. en volgens mij is het doel van ieder bedrijf om geld te verdienen.
En tja.. servicedesk/werkplekbeheer.. what's in a name imo. Ik ken klussen waar je als werkplekbeheerder minder leuk werk hebt dan als servicedeskmedewerker.
Ik heb altijd het idee dat mensen bij het horen van het woord "servicedesk" denken aan een bureau waar je de telefoon opneemt en de melding in het systeem zet en dan het volgende telefoontje pakt. Dat kom ik bijna nooit tegen in ieder geval.
toon volledige bericht
Helaas bestaan deze nog wel, ik zie ze om me heen nog genoeg.

Ik zelf heb de nodige servicedesk ervaring opgedaan. Het is werk wat je rustig 1,5-2 jaar kunt doen (je leert er meer dan je denkt, naast alleen technische zaken). Een goeie skilled servicedesk omhelst aanzienlijk meer werkzaamheden dan alleen maar telefoontjes aannemen.
Ga een gesprek aan en laat je goed informeren naar de werkzaamheden en mogelijkheden.

Met ervaring ben je gewoon sneller op de plek waar je wilt zijn. Vergeet ook niet dat er concurrentie is op de markt. Iemand die al een poosje op een servicedesk werkt, krijgt waarschijnlijk makkelijker die leuke baan of klus als iemand die nog geen ervaring heeft.

Het feit dat er behoorlijk gegeneraliseerd wordt over detacheerders, hebben ze zelf veroorzaakt. Waarom denk je anders dat dit zoveel gebeurt? Ze houden je een grote worst voor maar als je wilt happen trekken ze hem weg.

[ Voor 6% gewijzigd door Gadgeteer op 30-04-2014 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Wat betreft de servicedesk discussie, of die skilled of niet skilled is ligt echt aan waar je komt te werken. Meeste grote organisaties hebben geen echte skilled servicedesk. De servicedesk is niet meer dan een doorgeefluik voor tweede en derdelijns beheer. Verder doen ze simpele taken als wachtwoord resets maar doorgaans gebruiken ze hiervoor tooling. Het is dan redelijk idiotproof gemaakt.

Naar mate de organisatie kleiner is, heeft de servicedesk meer bevoegdheden.

Dan over detachering. Ik werk ook nu aardig wat jaartjes in detachering. Het voordeel is dat je als starter makkelijker bij een detacheerder kan beginnen. Vooral de grote detacheerders hebben weinig moeite om een starter op te leiden en een eerste klus te bezorgen. Kleine detacheerders betalen welliswaar meer, maar die zoeken toch vaker medior of senior mensen. Ze doen maar weinig iemand helemaal opleiden.

Je kan in de detachering snel ervaring op doen en vaak op kosten van je baas zaken als certificering regelen. Hoe uitgebreid de regeling daarvoor is verschilt per bedrijf. Vraag daar bij je sollicitatie goed naar.

Reistijd kan een nadeel zijn. Ik heb situaties gehad dat ik zo op mijn werk was, maar heb ik een keer een uitschieter gehad dat ik per rit meer dan twee uur bezig was. Dat is niet alleen vermoeiend, maar het hakt er ook flink in op je privé leven.

De leasebak kan me nooit zo boeien. Afhankelijk van je lease regeling is het een gouden kooi, of als je dicht bij huis een klus hebt dan is het ineens een nodeloze kostenpost. Zeker als je beter af bent met het OV door omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380171

St@m schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:29:

Mjah.. ik ben heel benieuwd wat jij ziet als detacheerder. Noem de naam van het bedrijf eens? Ik ken geen enkele detacheerder die zo agressief werft. Nee is nee.
Mwah ben een aantal jaren geleden letterlijk gestalkt door een of andere doos van Peak -It voor een functie die echt niet aansloot op mijn profiel.

Of mischien ging het niet om de vacature :P

Maar serieus aggresieve werving van werknemers gebeurt vaker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:41
- sorry verkeerd

[ Voor 96% gewijzigd door Dekaasboer op 30-04-2014 16:23 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefly112
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:41
Megajr schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:53:
Neomax is een partij waar ik zelf ver van weg zou blijven. 3 keer contact mee gehad en alle 3 de keren vond ik het vrij hilarische gesprekken. Ze hadden wel een opdracht voor me (2x) tot de dame aan de telefoon m'n CV eens echt bekeek en zag dat ik of geen ervaring had of te ver weg woonde. En de 3e keer zochten ze iemand om 20 uur per week op een Servicedesk iemand te vervangen en dan raar kijken dat iemand die net van school komt geen interesse heeft.

Centric zit een oud klasgenoot van mij en dat bevalt hem opzich wel aardig. En dosign ken ik niet.

Er zijn overigens wel meer detacheerders in Nederland die via LinkedIn of een eigen website je CV ook graag eens willen zien. Misschien als je een regio noemt dat een Tweaker ook nog goede suggesties heeft :)
ik heb juist hele goede ervaringen met Neomax. ik heb via hun bij meerdere werkgevers geweest en uiteindelijk bij mijn huidige werkgever terecht gekomen waar ik nog met veel plezier werk. het loon is wel erg laag maar je moet er van uit gaan als je beetje vlotte babbel hebt je wel snel ergens door word overgenomen. en daar wel snel in loon stijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 487341

ls789 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:48:
[...]

Jammere is dat bedrijven altijd naar je achtergrond zullen blijven kijken helaas. Dit is best een kwalijke zaak aangezien die certificaten vaak nuttiger zijn dan een HBO studie. Een switch maken naar een ander bedrijf is dan vaak lastig omdat ze bijvoorbeeld al ''HBO denk niveau'' vragen
Er is een reden waarom bedrijven hier altijd naar kijken en het is ook logisch dat ze dit doen. Certificaten geven aan welke product/methodiek je beheerst waar een opleiding meer gaat over je manier van denken, analytisch vermogen. Een bepaalde combinatie van deze is waar ze naar opzoek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Zelf zit ik nu bijna een half jaar bij Neomax en bevalt me super. Voor een leuk salaris moet je wel jezelf kunnen verkopen en bij voorkeur wat relevante werkervaring.

Neomax schijnt helemaal een goeie partij te zijn voor de meer ervaren IT'ers. Voor starters is het erg standaard en weinig persoonlijke arbeidsvoorwaarden mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMolT.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-04 05:48
Ik ben zelf net uit de detachering gestapt en wil je mijn ervaring wel delen.

Het heeft een aantal voordelen, zoals:
- In korte tijd veel ervaring en veel omgevingen zien; als ze je niet voor 4 jaar op een zelfde klus gooien...
- Auto + tankpas van de zaak, die ze vaak als wortel voor je neus houden om het loon laag te kunnen houden. Pas ook op met de contracten die je voor de auto moet tekenen, meestal ben je de sjaak als je voor het einde van het leasecontract ontslag neemt; bij ons was het zo dat je dan de helft van het contract alsnog zelf moest ophoesten.
- (gratis) opleiding / certificaten, al vond ik het altijd vrij lastig om mijn werk met leren te combineren + certificaten zeggen naar mijn mening niet zoveel...zodra je de antwoorden online kunt halen, gaat wat mij betreft de geloofwaardigheid keihard omlaag.

Een heel belangrijk punt zijn de kleine letters in het contract, als je bij een klant zit en het bevalt je zo goed dat je in dienst wilt; dan mag dit vaak niet vanwege concurrentiebeding. Meestal is er dan wel iets te regelen met beide partijen, maar het gaat altijd om geld.

De reden dat ik uit de detachering ben gestapt is omdat de klussen steeds verder weg waren, in het begin hadden ze een soort ongeschreven regel dat de reistijd binnen een uur bleef; maar door de rumoerige tijden in deta land moesten ze pakken wat ze pakken konden en dat was niet altijd even tof.

Kort gezegd: Top voor een jaartje of 3 om lekker wat ervaring op te doen, maar ga daarna lekker bij een bedrijf in dienst :)

Bij Centric werkt een bekende van me, die heeft het er erg naar zijn zin, maar wat ik begrijp zit hij alleen maar op de interne helpdesk van Centric...je moet er van houden denk ik...En de auto is enkel voor werkverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Deveon schreef op woensdag 30 april 2014 @ 22:03:
Zelf zit ik nu bijna een half jaar bij Neomax en bevalt me super. Voor een leuk salaris moet je wel jezelf kunnen verkopen en bij voorkeur wat relevante werkervaring.

Neomax schijnt helemaal een goeie partij te zijn voor de meer ervaren IT'ers. Voor starters is het erg standaard en weinig persoonlijke arbeidsvoorwaarden mogelijk.
Blij dat het jou goed bevalt! :)
firefly112 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 17:42:
ik heb juist hele goede ervaringen met Neomax. ik heb via hun bij meerdere werkgevers geweest en uiteindelijk bij mijn huidige werkgever terecht gekomen waar ik nog met veel plezier werk. het loon is wel erg laag maar je moet er van uit gaan als je beetje vlotte babbel hebt je wel snel ergens door word overgenomen. en daar wel snel in loon stijgt.
En ik ken ook andere mensen die er met veel plezier werken (of gewerkt hebben) maar ook mensen die dezelfde ervaring als mij hebben. Zeg niet dat het een slecht bedrijf is , benoem alleen mijn ervaring.

Voor de rest +1 op een heleboel advies wat hier gegeven is eigenlijk. Je kunt vrij ver komen in de detachering door certificering , veel klanten etc. maar dan moet je er wel zelf voor werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senza221
Megajr schreef op woensdag 30 april 2014 @ 23:20:

Voor de rest +1 op een heleboel advies wat hier gegeven is eigenlijk. Je kunt vrij ver komen in de detachering door certificering , veel klanten etc. maar dan moet je er wel zelf voor werken :)
Zeker weten een +1 voor alle adviezen gegeven door iedereen eigenlijk. Ik heb vanmiddag een gesprekje bij een detacheerder en ga het een en ander even vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Welke detacheerder ga je op gesprek ? Veel succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Senza221 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 08:27:
[...]

Zeker weten een +1 voor alle adviezen gegeven door iedereen eigenlijk. Ik heb vanmiddag een gesprekje bij een detacheerder en ga het een en ander even vragen.
Tip! onderhandel over je salaris, mijn eerste werkgever was ook een detacheerder (slechte ervaring dus ben ondertussen al weg;)) maar ik kreeg toen 1875 bruto.. terwijl een collega die een jaar jonger was 2100 bruto kreeg.. profiel was nagenoeg hetzelfde dus je kan er makkelijk 100-200 euro bruto bij lullen. Niet geschoten altijd mis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
DeMolT. schreef op woensdag 30 april 2014 @ 22:23:

Verhaal...

Bij Centric werkt een bekende van me, die heeft het er erg naar zijn zin, maar wat ik begrijp zit hij alleen maar op de interne helpdesk van Centric...je moet er van houden denk ik...En de auto is enkel voor werkverkeer.
Die bekende van je heeft niet de certificaten/ervaring om Support engineer 3 (zo was het in ieder geval altijd) te worden? Dan zit hij inderdaad op de Servicedesk klusjes en heeft hij geen lease auto (alleen een auto voor woon-werk evt. bij meer dan 75 km enkele reis was vroeger mogelijk).
Support engineers 3 kregen een stickerauto en alles boven dit nivo kreeg een lease auto (vereist bijvoorbeeld MCSE en x jaar ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senza221
Megajr schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 08:42:
Welke detacheerder ga je op gesprek ? Veel succes in ieder geval!
Ik ga bij Neomax op bezoek, het is niet zozeer dat ik iets ga tekenen ofzo. Ga alleen even vragen wat ze mij kunnen / willen gaan bieden, ze hadden mij opgebeld om eens een x langs te komen. Nadat ik inmiddels van 7 verschillende detacheringsbureau's een e-mail, brief of telefoontje heb gehad lijkt het mij verstandig toch maar een keer langs te gaan om te kijken wat ze bieden en hoe het precies is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Succes en maak zeker geen overhaast besluit! Zelf heb ik niet onderhandelt over mijn salaris, want ik kreeg direct mijn indicatie salaris geboden.

Edit: voor detachering is centraal wonen wel aan te raden.

[ Voor 46% gewijzigd door Deveon op 11-12-2014 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ls789 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:48:
[...]

Wat een dikke onzin, het is helemaal niet waar dat bedrijven altijd naar je achtergrond kijken. Ik heb zelf namelijk geen afgeronde opleiding op HBO of zelfs MBO. Na een paar jaar ervaring kijkt bijna niemand meer naar je papiertje, maar naar je kennis en werkervaring.

Er zijn inderdaad bedrijven die dat wel doen, het is bij mij nog nooit een probleem geweest.

On-topic:
Detachteerder zou ik zeker bij beginnen en wijs een servicedesk opdracht ook niet bij voorbaat af. Deze klussen kunnen namelijk ontzettend leerzaam zijn. Maar blijf niet te lang hangen bij een klus of je moet er mee kunnen groeien.

Succes!

[ Voor 14% gewijzigd door WasBak op 01-05-2014 22:24 ]

Pagina: 1