Nadat ik begin te merken dat mijn eigen gaming pc toch trager aan het worden is in de nieuwste games heb ik besloten om voor mij en mijn vrouw een nieuwe PC te gaan kopen. Wij gamen allebei en willen wederom een high-end gaming pc
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik speel zelf graag de nieuwste games en wil graag een PC die games die nog in de pijplijn zitten zonder moeite kan weergeven. Denk hierbij aan Watch Dogs, Dragon Age 3 etc
Wat mag het systeem gaan kosten?
Een echt budget heb ik niet voor het systeem. Ik vind dat er geen geld moet worden "verspilt" om het maar zo te zeggen. Even een voorbeeld; waarom zou 2 videokaarten nemen als ik maar op 1080p game.
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Absolute maximum prijs zal rond de 1000 euro zijn Assembleren doe ik zelf verzendkosten zijn niet belangrijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik kan wat kleine dingen meenemen uit mijn oude PC ik heb namelijk nog
2x 500GB schijven van Western Digital Blue
Coolermaster SilentPro-m2 850Watt
Creative Geluidskaart PCI-E.
Ik heb een Zalman Z7 Plus kast nog staan. Prima ding vind ik zelf.
Ik heb van mijn oude machine ook nog een OCZ Vertex 2 van 60GB maar ik denk niet dat hier nog eer aan te behalen is.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik dacht zelf aan het volgende
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
ik wil geen SLI/Crossfire meer. Ik betaal liever iets meer voor een videokaart die goed presteert dan voor 2 kaarten van een minder kaliber en meer potentiële problemen.
Ook gebruik ik graag raid 0 om een snellere doorvoersnelheid te krijgen op mijn harde schijven. Dus het moederbord dient dat te ondersteunen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik heb geen voorkeur voor grootte, geluidsniveau of energieverbruik. Hij mag stiller zijn dan degene die ik nu heb maar met 2x Gigabyte 460 in SLI zal dat wel lukken denk ik
Ga je overklokken?
Ik kan/wil niet overklokken met het systeem, de reden hiervoor is dat ik ten eerste niet weet hoe het moet en ten tweede door de hogere hitte begeven de componenten het sneller (natuurlijk met de juiste koeling kan alles maar ik heb er zelf te weinig ervaring in).
Ik hoor graag jullie mening hier over!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik speel zelf graag de nieuwste games en wil graag een PC die games die nog in de pijplijn zitten zonder moeite kan weergeven. Denk hierbij aan Watch Dogs, Dragon Age 3 etc
Wat mag het systeem gaan kosten?
Een echt budget heb ik niet voor het systeem. Ik vind dat er geen geld moet worden "verspilt" om het maar zo te zeggen. Even een voorbeeld; waarom zou 2 videokaarten nemen als ik maar op 1080p game.
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Absolute maximum prijs zal rond de 1000 euro zijn Assembleren doe ik zelf verzendkosten zijn niet belangrijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik kan wat kleine dingen meenemen uit mijn oude PC ik heb namelijk nog
2x 500GB schijven van Western Digital Blue
Coolermaster SilentPro-m2 850Watt
Creative Geluidskaart PCI-E.
Ik heb een Zalman Z7 Plus kast nog staan. Prima ding vind ik zelf.
Ik heb van mijn oude machine ook nog een OCZ Vertex 2 van 60GB maar ik denk niet dat hier nog eer aan te behalen is.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik dacht zelf aan het volgende
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 184,90 | € 184,90 |
| 1 | Asus H87-PRO | € 88,- | € 88,- |
| 1 | Asus R9280X-DC2T-3GD5 | € 271,94 | € 271,94 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,95 | € 22,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 58,95 | € 58,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 626,74 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
ik wil geen SLI/Crossfire meer. Ik betaal liever iets meer voor een videokaart die goed presteert dan voor 2 kaarten van een minder kaliber en meer potentiële problemen.
Ook gebruik ik graag raid 0 om een snellere doorvoersnelheid te krijgen op mijn harde schijven. Dus het moederbord dient dat te ondersteunen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik heb geen voorkeur voor grootte, geluidsniveau of energieverbruik. Hij mag stiller zijn dan degene die ik nu heb maar met 2x Gigabyte 460 in SLI zal dat wel lukken denk ik
Ga je overklokken?
Ik kan/wil niet overklokken met het systeem, de reden hiervoor is dat ik ten eerste niet weet hoe het moet en ten tweede door de hogere hitte begeven de componenten het sneller (natuurlijk met de juiste koeling kan alles maar ik heb er zelf te weinig ervaring in).
Ik hoor graag jullie mening hier over!
[ Voor 29% gewijzigd door Daldiel op 28-04-2014 12:29 . Reden: Lijst geupdate 4 ]