Gaming PC High-End

Pagina: 1
Acties:

• Daldiel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-03 13:44
Nadat ik begin te merken dat mijn eigen gaming pc toch trager aan het worden is in de nieuwste games heb ik besloten om voor mij en mijn vrouw een nieuwe PC te gaan kopen. Wij gamen allebei en willen wederom een high-end gaming pc

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik speel zelf graag de nieuwste games en wil graag een PC die games die nog in de pijplijn zitten zonder moeite kan weergeven. Denk hierbij aan Watch Dogs, Dragon Age 3 etc

Wat mag het systeem gaan kosten?
Een echt budget heb ik niet voor het systeem. Ik vind dat er geen geld moet worden "verspilt" om het maar zo te zeggen. Even een voorbeeld; waarom zou 2 videokaarten nemen als ik maar op 1080p game.

Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Absolute maximum prijs zal rond de 1000 euro zijn Assembleren doe ik zelf verzendkosten zijn niet belangrijk.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik kan wat kleine dingen meenemen uit mijn oude PC ik heb namelijk nog

2x 500GB schijven van Western Digital Blue
Coolermaster SilentPro-m2 850Watt
Creative Geluidskaart PCI-E.
Ik heb een Zalman Z7 Plus kast nog staan. Prima ding vind ik zelf.

Ik heb van mijn oude machine ook nog een OCZ Vertex 2 van 60GB maar ik denk niet dat hier nog eer aan te behalen is.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik dacht zelf aan het volgende

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 184,90€ 184,90
1Asus H87-PRO€ 88,-€ 88,-
1Asus R9280X-DC2T-3GD5€ 271,94€ 271,94
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 58,95€ 58,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 626,74

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
ik wil geen SLI/Crossfire meer. Ik betaal liever iets meer voor een videokaart die goed presteert dan voor 2 kaarten van een minder kaliber en meer potentiële problemen.

Ook gebruik ik graag raid 0 om een snellere doorvoersnelheid te krijgen op mijn harde schijven. Dus het moederbord dient dat te ondersteunen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik heb geen voorkeur voor grootte, geluidsniveau of energieverbruik. Hij mag stiller zijn dan degene die ik nu heb maar met 2x Gigabyte 460 in SLI zal dat wel lukken denk ik ;)

Ga je overklokken?
Ik kan/wil niet overklokken met het systeem, de reden hiervoor is dat ik ten eerste niet weet hoe het moet en ten tweede door de hogere hitte begeven de componenten het sneller (natuurlijk met de juiste koeling kan alles maar ik heb er zelf te weinig ervaring in).

Ik hoor graag jullie mening hier over! :)

[ Voor 29% gewijzigd door Daldiel op 28-04-2014 12:29 . Reden: Lijst geupdate 4 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:29

br00ky

Moderator Harde Waren
Sorteer even je tekst naar aanleiding van DAA beleid. Het is nu zoeken naar wat je hebt, wat je wil etc.

Alvast naar aanleiding van wat er staat in je lijstje:
Mobo: H87 ondersteund ook raid. Als je per se bij Asus wil blijven (waar ik persoonlijk geen reden voor zie, maar soit) pricewatch: Asus H87-PRO, is een stuk goedkoper.
RAM: 16GB is nog steeds overkill (tenzij je VM's draait of rendert). Houdt het bij 8GB pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU. Kitje met low profile, lage voltage en strakke timings.
Voeding: overkill, 550 is in dit systeem meer dan zat: pricewatch: Cooler Master VS V550S, pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W, pricewatch: XFX Pro 550W, pricewatch: Seasonic G-Serie 550Watt. Een 280x trekt immers tijdens gaming ~200W (bron).

[ Voor 86% gewijzigd door br00ky op 28-04-2014 11:38 ]

• Daldiel
Tekst gesorteerd naar aanleiding van verzoek :)

br00ky, ik sta open voor alles. Als je een beter voorstel hebt voor het mainboard dan hoor ik dat heel graag. Ik hou graag de opties open.

[ Voor 60% gewijzigd door Daldiel op 28-04-2014 11:41 ]

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Ik vind dat TS een prima OP heeft, itt Br00ky. TS had mooi ge-edit :)
Anyway; ik heb nog wel een paar opmerkingen op je systeem.

- je moederbord is nogal overkill, en vooral duur. Een z87 chipset is bedoeld om mee te OC'en, dus onnodig in dit geval. Ook H87 ondersteund RAID, en je kan zomaar 70-80 euro besparen zonder in te leveren op kwaliteit.

-16gb geheugen is eigenlijk te veel voor gamen,8gb is echt genoeg, daar komt bij dat je dit altijd makkelijk en snel kunt upgraden.

-als je wat stilte en lagere temperaturen wenst, kijk wel even naar een aftermarket koeler, deze zijn vaak stiller én koelen beter dan de boxed. Afhankelijk van de kast kun je een Tranquillo plaatsen, goedkoop en goed genoeg.

Misschien de kast wel even noemen? Wel zo handig.
Met de besparingen die ik je gegeven heb zou je nog voor een 290 kunnen gaan voor hetzelfde geld.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Daldiel
NLBUURMAN schreef op maandag 28 april 2014 @ 11:41:
Ik vind dat TS een prima OP heeft, itt Br00ky.
Anyway; ik heb nog wel een paar opmerkingen op je systeem.

- je moederbord is nogal overkill, en vooral duur. Een z87 chipset is bedoeld om mee te OC'en, dus onnodig in dit geval. Ook H87 ondersteund RAID, en je kan zomaar 70-80 euro besparen zonder in te leveren op kwaliteit.

-16gb geheugen is eigenlijk te veel voor gamen,8gb is echt genoeg, daar komt bij dat je dit altijd makkelijk en snel kunt upgraden.

-als je wat stilte en lagere temperaturen wenst, kijk wel even naar een aftermarket koeler, deze zijn vaak stiller én koelen beter dan de boxed. Afhankelijk van de kast kun je een Tranquillo plaatsen, goedkoop en goed genoeg.

Misschien de kast wel even noemen? Wel zo handig.
Met de besparingen die ik je gegeven heb zou je nog voor een 290 kunnen gaan voor hetzelfde geld.
Dank voor je reactie hier kan ik wat mee. Ik heb een Zalman Z7 Plus ik vind het zelf een prima ding en werkt nog goed.

(TS aangepast met nieuwe informatie.)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:29

br00ky

Moderator Harde Waren
Daldiel schreef op maandag 28 april 2014 @ 11:40:
Tekst gesorteerd naar aanleiding van verzoek :)

br00ky, ik sta open voor alles. Als je een beter voorstel hebt voor het mainboard dan hoor ik dat heel graag. Ik hou graag de opties open.
Was wat aan het editten in mijn post, dus het staat er inmiddels in ;). Komt sterk overeen met advies van NLBUURMAN.

Las later pas dat je die voeding al hebt. Hoe oud is die? Eens in de zoveel tijd veranderen is geen overbodige luxe.

[ Voor 12% gewijzigd door br00ky op 28-04-2014 11:48 ]

• Daldiel
Ik kan de voeding uit mijn oude systeem halen dus hier heb ik geen kosten aan. Ik zit dan liever met een voeding die zwaar overkill is dan 100 euro uitgeven aan een nieuwe van een minder wattage.

Ik ben benieuwd of het het waard is om de SSD over te zetten van mijn oude machine

Dit is een Vertex 2 van 60GB waar enkel het OS op komt te staan.

[ Voor 28% gewijzigd door Daldiel op 28-04-2014 11:57 ]

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

in die case moet volgens deze review wel een Tranquillo passen (16,2cm hoogte maximaal, tranquillo is dat echt niet) die kast zal idd wel voldoen.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Daldiel
Hartelijk dank voor de reacties! Ik heb nu een duidelijk beeld van wat "slim" is om te kopen in plaats van er gewoon grof geld tegen aan te gooien. :P
Pagina: 1