Gaming monitor

Pagina: 1
Acties:

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Ik verander dit topic even. Leek me zonde om een nieuwe aan te maken.

Heb eerst een paar vraagjes, hopelijk kan iemand ze beantwoorden :+

1. Met 16:10 ipv 16:9 komen er pixels bij op de hoogte. Het scherm wordt dus hoger. Echter lijkt dit verschil zo klein... merk je hier echt iets van? Is het handiger bij paginas lezen en gamen (als 16:10 wordt ondersteunt bij die game)? Oa TERW_DAN vindt 16:10 beter.

2. Is response time nou echt belangrijk tenzij je hardcore gamer bent? Ik bedoel... 1ms vs 2ms vs 5ms vs 8ms. Is het voor een gamer echt belangrijk om minder dan 5ms te hebben?

3. Ik heb zelf een 60hertz monitor, maar merk je verschil tussen 60 en 75 fps? Want ik weet niet zo goed of ik 75 hertz nodig heb.

4. Is 27'' nodig? Werkt het prettiger? Want ik wil dus een dual monitor setup, dan heb ik sowieso genoeg ruimte, is 27'' dan nog steeds prettig? Of ziet het er pixelerig uit als het 1080p is?

Ik heb besloten om geen TN monitor te nemen, ik ben geen hardcore gamer en ik wil vooral dat 't er (nog) mooier uitziet. Heb op dit moment een 2ms TN monitor. Dus geen 120/144 hertz monitoren (kan mijn GPU ook niet aan).

#ProductPrijsSubtotaal
1Dell Ultrasharp U2412M Zwart€ 239,-€ 239,-
1Iiyama ProLite X2485WS-B1 Zwart€ 246,50€ 246,50
1LG 24EB23PY Zwart€ 231,70€ 231,70
1LG IPS237L Zwart€ 192,33€ 192,33
1LG IPS277L-BN Zilver, Zwart€ 229,-€ 229,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.138,53

Dell: vind ik een mooie monitor. Ziet er professioneel uit. Hij is echter alleen meer gericht op kantoorwerk, niet echt op gamen. Hij heeft 60hertz en 8ms. Maar oa SmokingCrop en mensen van Tomshardware denken dat je er prima op kan gamen. Maar ja, andere zeggen weer van niet. Ik kan hem eventueel bestellen en kijken of ik verschil merk met mijn oude 2ms.

liyama: vind ik persoonlijk niet zo mooi. Ik heb er wel een vraag bij: de Dell en de liyama hebben dezelfde specs, behalve dat de liyama 5ms heeft en 75 hertz. Echter ziet de Dell er professioneler uit. Is dit gewoon marketing (met oa dat mooie beeld op het plaatje van de Dell) of is het beeld van de Dell echt mooier dan de liyama? Want anders is de liyama ook een hele goede keus.

LG 16:10: deze lijkt eigenlijk precies hetzelfde als de liyama... ze lijken geen verschil te hebben behalve prijs en looks

LG 27'': is deze geschikt voor gamen? Want de meningen bij mijn research zijn een beetje verdeeld... de ene vindt FullHD 27'' er pixelerig uitzien, de andere niet. Heeft geen 16:10.

LG 24'': is eigenlijk de non 27'' variant, heeft dus ook geen 16:10. Maar voor 16:10 betaal je wel 50 euro extra. Hoewel de LG 24'' wel erg slecht beschikbaar is.

Het is een heel lang stukje, ik hoop dat iemand de tijd neemt om hem te lezen. En mijn vragen te beantwoorden :D

[ Voor 49% gewijzigd door Brogala op 01-05-2014 12:59 ]

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:21
Voor het 120 hz verhaal raad ik je aan om onderstaande test eens te bekijken / lezen:
http://nl.hardware.info/r...rde-definitief-aangetoond

Full HD is in mijn optiek toch wel een verijsde tegenwoordig, 27" zal hierbij duur worden.

Misschien is deze iets? 24" / Full HD / IPS en niet duur.
pricewatch: LG 24EA53VQ-P Zwart

Voor de TN variant zou de IIyama hierboven perfect zijn, echter zul je eerst zelf je scherm grote moeten bepalen en dan toch moeten kijken wat de kleine verschillen per scherm zijn, en of je dit het prijs verschil je het hierbij waard is.

• Brogala
  • Niet online
itsme9x schreef op maandag 28 april 2014 @ 09:45:
Voor het 120 hz verhaal raad ik je aan om onderstaande test eens te bekijken / lezen:
http://nl.hardware.info/r...rde-definitief-aangetoond

Full HD is in mijn optiek toch wel een verijsde tegenwoordig, 27" zal hierbij duur worden.

Misschien is deze iets? 24" / Full HD / IPS en niet duur.
pricewatch: LG 24EA53VQ-P Zwart

Voor de TN variant zou de IIyama hierboven perfect zijn, echter zul je eerst zelf je scherm grote moeten bepalen en dan toch moeten kijken wat de kleine verschillen per scherm zijn, en of je dit het prijs verschil je het hierbij waard is.
Bedankt.

En zie jij verschil tussen IPS en TN? Ik ga sowieso naar de MyCom en vergelijken, maar ik ben op dit moment op vakantie.

Edit: productreview: LG 24EA53VQ-P Zwart review door Verwijderd

[ Voor 6% gewijzigd door Brogala op 28-04-2014 11:22 ]

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:21
Heb dezelfde, en eigenlijk geen last van bleeding

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04
pricewatch: Philips Brilliance 242G5DJEB Zwart 144hz is echt Super fijn. Dan zet je gewoon een paar settings terug en dan heb je al snel 130FPS. zelf heb ik hem ook en ik speel veel counterstrike (laag niveau) en ik werd gelijk een stuk beter. Je moet wel met de instellingen van de monitor spelen want hij is niet perfect gekalibreerd.
als je niet zoveel Wilt uitgeven is de bovengenoemde LG gewoon goed

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• Brogala
  • Niet online
Pataar schreef op maandag 28 april 2014 @ 12:54:
pricewatch: Philips Brilliance 242G5DJEB Zwart 144hz is echt Super fijn. Dan zet je gewoon een paar settings terug en dan heb je al snel 130FPS. zelf heb ik hem ook en ik speel veel counterstrike (laag niveau) en ik werd gelijk een stuk beter. Je moet wel met de instellingen van de monitor spelen want hij is niet perfect gekalibreerd.
als je niet zoveel Wilt uitgeven is de bovengenoemde LG gewoon goed
Ja, maar ik haal geen 120/144FPS.

Daarom heb ik besloten dat ik daar geen geld aan ga uitgeven. Ik heb low even vergeleken met medium maar ik wil echt op medium spelen. En zelfs dan haal ik 'maar' 100FPS.

Wel bedankt! Eigenlijk vindt iedereen 120hertz dus fijner.

Helaas heb ik niet zoveel geld voor monitor+videokaart :+

[ Voor 7% gewijzigd door Brogala op 28-04-2014 15:00 ]

• Brogala
  • Niet online
*revive*
Pagina: 1