"Wijziging User Review - SpX Roel1966"

Pagina: 1
Acties:
  • 762 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-10 21:59
Het betreft hier een negatieve ervaring met de verkoper Roel1966.

Via marktplaats zag ik de advertentie van Roel, een iPad air met extra's. Zijn vraagprijs was 400 euro. Ik toonde mijn interesse via mail en bood 360 waarmee hij niet akkoord ging met als rede dat een andere persoon al 400 euro had geboden. Begrijpelijk! Ik bood vervolgens 380 euro, en na het lezen van de advertentie op Tweakers en Roel's goede beoordelingen heb ik besloten 400 euro te bieden.

2 minuten na het mailtje met het bod van 400 euro ontvang ik de reactie: "Ik geloof dat je wel goed vertrouwen in me hebt haha maar eerlijk is eerlijk, ik heb gezegd 400 euro ga ik niet onder en je bied nu 400 euro dus prima wat mij betreft. Wel had ik trouwens al een andere eventuele koper zoals ik je schreef maar die heeft verder nog niet gereageerd en tja wie het eerst…"

Er word dus letterlijk geschreven dat ik de eerste bieder ben die de deal bezegeld en waardoor hij daardoor in feite een deal met mij heeft. Hierop stuur ik dus een mailtje met de vraag wanneer ik de iPad kan komen ophalen. Enkele minuten laten ontvang ik als reactie dat de andere persoon toevalligerwijs zijn interesse in de iPad had bevestigd en direct wilde betalen, en Roel besluit de iPad te verkopen aan die persoon middels verzending.

Hierna besloot ik hier een review over te schrijven bij Roel1966. Het is iets waar mensen rekening mee kunnen houden en het is blijkbaar niet de eerste keer dat deze situatie zich voordoet bij deze user. Als tegenactie schrijft Roel een 1-ster review op mijn profiel wat ik een beetje sneu vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
Je sluit een deal via marktplaats en geeft dan op tweakers een feedback?

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
mveijden schreef op maandag 28 april 2014 @ 09:55:
Je sluit een deal via marktplaats en geeft dan op tweakers een feedback?
In eerste instantie kwam ik in aanraking met de advertentie via marktplaats. Het gesprek verliep vervolgens ook via Tweakers DM en e-mail.

Ik verhoogde mijn bod van 360 naar 400 aan de hand van zijn reputatie op Tweakers.

Tevens uit de FAQ: "Genoemde topics zijn alleen bedoeld om koper en verkoper bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban."

[ Voor 26% gewijzigd door SpX op 28-04-2014 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
SpX schreef op maandag 28 april 2014 @ 11:24:
[...]

Tevens uit de FAQ: "Genoemde topics zijn alleen bedoeld om koper en verkoper bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban."
Hier heb je 100% gelijk maar aangezien je in je startpost duidelijk aangeeft dat het om een deal via marktplaats gaat zou dit dus niet als feedback tussen koper en verkoper (op tweakers) vallen.

In je aanvulling geef je aan dat dit anders is dus ga ik hier verder niet reageren. ;)

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:34
Er word dus letterlijk geschreven dat ik de eerste bieder ben die de deal bezegeld en waardoor hij daardoor in feite een deal met mij heeft.
Zo zie ik het niet. Een deal komt pas tot stand met wederzijdse instemming. Daar was in dit geval geen sprake van volgens mij. En ik zou het volkomen begrijpen dat je (als verkoper) eerst met de eerste gegadigde onderhandelt en pas als die een bepaalde termijn niet reageert (zeg een week) naar de volgende gegadigde gaan. Daarom vind ik eigenlijk dat jouw review ongepast is en dat een reactie van Roel1966 dan ook te verwachten was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
R____D schreef op maandag 28 april 2014 @ 16:19:
[...]

Zo zie ik het niet. Een deal komt pas tot stand met wederzijdse instemming. Daar was in dit geval geen sprake van volgens mij. En ik zou het volkomen begrijpen dat je (als verkoper) eerst met de eerste gegadigde onderhandelt en pas als die een bepaalde termijn niet reageert (zeg een week) naar de volgende gegadigde gaan. Daarom vind ik eigenlijk dat jouw review ongepast is en dat een reactie van Roel1966 dan ook te verwachten was.
Hier was wel sprake van, ik mag niet alles 1 op 1 quote zonder problemen te krijgen, helaas. Hier houd ik me dan ook aan, net zoals andere (zoals jij) hier zouden moeten doen.

Ik eis nu enkel dat de negatieve review over mij word verwijderd, want op deze manier hoort V&A feedback niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
SpX schreef op maandag 28 april 2014 @ 16:47:
[...]

Hier was wel sprake van, ik mag niet alles 1 op 1 quote zonder problemen te krijgen, helaas. Hier houd ik me dan ook aan, net zoals andere (zoals jij) hier zouden moeten doen.

Ik eis nu enkel dat de negatieve review over mij word verwijderd, want op deze manier hoort V&A feedback niet te werken.
Wat ik eerst zei was wat ik opmaakte uit jouw verhaal. Ik vond het zo lijken dat jij dacht dat er een deal was omdat je z'n minimum had geboden en hij die prijs goed vond. Er staat niks in over of de verkoper ook akkoord was met aan jou verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
R____D schreef op maandag 28 april 2014 @ 16:54:
[...]

Wat ik eerst zei was wat ik opmaakte uit jouw verhaal. Ik vond het zo lijken dat jij dacht dat er een deal was omdat je z'n minimum had geboden en hij die prijs goed vond. Er staat niks in over of de verkoper ook akkoord was met aan jou verkopen.
Als iemand open staat voor boden en vervolgens na twee tussenboden van 360 en 380 euro de prijs van 400 euro prima vind mag ik verwachten dat de deal rond is, naar mijn idee.

Hij bood daarna wel netjes zijn excuses aan (wat iemand enkel doet wanneer hij fout zat), maar dan nog zou ik iemand mogen mogen beoordelen op een situatie die ten nadele voor mij was, zonder een nog negatievere review te hoeven incasseren als tegenreactie. Als zo`n gedrag hier op V&A de standaard is dan zal ik het niet snel meer gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door SpX op 28-04-2014 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
SpX schreef op maandag 28 april 2014 @ 17:02:
[...]

Als iemand open staat voor boden en vervolgens na twee tussenboden van 360 en 380 euro de prijs van 400 euro prima vind mag ik verwachten dat de deal rond is, naar mijn idee.

Hij bood daarna wel netjes zijn excuses aan (wat iemand enkel doet wanneer hij fout zat), maar dan nog zou ik iemand mogen mogen beoordelen op een situatie die ten nadele voor mij was, zonder een nog negatievere review te hoeven incasseren als tegenreactie. Als zo`n gedrag hier op V&A de standaard is dan zal ik het niet snel meer gebruiken.
Toch blijf ik het anders zien. Hij had al een bod van 400 dus met minder dan dat neemt hij geen genoegen. En normaal gesproken bied je dan meer dan het bedrag wat al staat.

Jouw 400 euro werd geaccepteerd maar je was tweede in de rij. Als die ander niet had gereageerd dan was het voor jou. Daarom had ik 'prijs' onderstreept. Die was namelijk goed maar er was al iemand anders.

Toevoeging: als er reviews worden verwijderd, verwijder ze dan allebei.

[ Voor 3% gewijzigd door O88088 op 28-04-2014 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
R____D schreef op maandag 28 april 2014 @ 17:22:
[...]

Toch blijf ik het anders zien. Hij had al een bod van 400 dus met minder dan dat neemt hij geen genoegen. En normaal gesproken bied je dan meer dan het bedrag wat al staat.

Jouw 400 euro werd geaccepteerd maar je was tweede in de rij. Als die ander niet had gereageerd dan was het voor jou. Daarom had ik 'prijs' onderstreept. Die was namelijk goed maar er was al iemand anders.

Toevoeging: als er reviews worden verwijderd, verwijder ze dan allebei.
Prima dan interpreteer jij geschreven zinnen anders dan mij. Tevens was mijn netto bod hoger in eerste instantie, 400 euro en ophalen i.p.v. 400 euro incl. pakketpost. Wie weet had ik wel 410 euro willen bieden? (en de andere persoon misschien ook wel) Ik was namelijk al 40 euro gestegen met mijn bod.

Ik zal mijn review overigens niet verwijderen.

[ Voor 8% gewijzigd door SpX op 28-04-2014 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-10 09:47
SpX schreef op maandag 28 april 2014 @ 17:29:
[...]
Ik zal mijn review overigens niet verwijderen.
Dan blijft het niet raar dat je van hem het zelfde kunt verwachten.
Jouw agressieve manier van zaken doen is ook iets waar ik namelijk graag door hem op gewezen word wanneer ik meerdere geïnteresseerde heb op mijn advertentie. Vooral wanneer ik in de afrondingsfase zit maar nog geen definitief akkoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
cctl01 schreef op maandag 28 april 2014 @ 17:32:
[...]

Dan blijft het niet raar dat je van hem het zelfde kunt verwachten.
Jouw agressieve manier van zaken doen is ook iets waar ik namelijk graag door hem op gewezen word wanneer ik meerdere geïnteresseerde heb op mijn advertentie. Vooral wanneer ik in de afrondingsfase zit maar nog geen definitief akkoord heb.
Agressief? Zakelijk zijn noemt men dat, een wezenlijk verschil. Als iemand een fout maakt mag ik daar een review over schrijven. Punt.

Laatste letterlijke quote "Nogmaals sorry trouwens dat ik wat te snel was met al toe te zeggen."
Toezeggen is een synoniem voor beloven volgens het woordenboek.

[ Voor 15% gewijzigd door SpX op 28-04-2014 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-10 09:47
SpX schreef op maandag 28 april 2014 @ 17:34:
[...]

Agressief? Zakelijk zijn noemt men dat, een wezenlijk verschil. Als iemand een fout maakt mag ik daar een review over schrijven. Punt.
Agressief zaken doen ja. Je kunt inmiddels het beste bij jezelf te raden gaan, nadat je er door verschillende personen in dit topic op word gewezen, of deze handelswijze goed voor je uitpakt.

Ik heb geen zin om dit topic in een flamewar te laten eindigen dit is mijn laatste reactie. Ik geef je toch nogmaals het advies overweeg om Roel te vragen zijn review te wijzigen/verwijderen en beloof hem het zelfde te doen.

-EDIT-
En om na het gemaakte excuses toch nog je gal te spuwen is ook wel wat kinderachtig.

[ Voor 6% gewijzigd door cctl01 op 28-04-2014 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
cctl01 schreef op maandag 28 april 2014 @ 17:40:
[...]

Agressief zaken doen ja. Je kunt inmiddels het beste bij jezelf te raden gaan, nadat je er door verschillende personen in dit topic op word gewezen, of deze handelswijze goed voor je uitpakt.

Ik heb geen zin om dit topic in een flamewar te laten eindigen dit is mijn laatste reactie. Ik geef je toch nogmaals het advies overweeg om Roel te vragen zijn review te wijzigen/verwijderen en beloof hem het zelfde te doen.
Zoals in de FAQ te lezen valt mag ik hier niet alle communicatie letterlijk plaatsen, evenals jij en andere hier niet mogen reageren trouwens. Tevens is dat ook niet mijn intentie want ik wil helemaal geen flamewar.

Verder heb jij geen benul van wat agressief (zaken) doen inhoud, blijkbaar. Wellicht ben je geen handelaar/zakenman?

Als reactie op je edit: Kinderachtiger is het niet kunnen incasseren van een negatieve review en te vertellen dat ik onwaarheden verkondig. :o

[ Voor 10% gewijzigd door SpX op 28-04-2014 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Over dat woordje 'toezeggen'. Dal kun je ook zien als 'toezeggen dat jij hem mag kopen als de ander niet reageert'. Misschien is dat wat vergezocht maar ja, als je een boze klant hebt dan denk je niet goed na over je woordkeuze.

Als ik twee klanten zou hebben met hetzelfde bod dan zou ik tegen de ene expliciet zeggen dat diegene aan de beurt is als de deal met de andere niet doorgaat. Misschien had Roel dat hier ook moeten doen.

Ik zou bij een misverstand ook excuses aanbieden, gewoon uit beleefdheid. In dit geval ook beide reviews verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
R____D schreef op maandag 28 april 2014 @ 18:24:
Over dat woordje 'toezeggen'. Dal kun je ook zien als 'toezeggen dat jij hem mag kopen als de ander niet reageert'. Misschien is dat wat vergezocht maar ja, als je een boze klant hebt dan denk je niet goed na over je woordkeuze.

Als ik twee klanten zou hebben met hetzelfde bod dan zou ik tegen de ene expliciet zeggen dat diegene aan de beurt is als de deal met de andere niet doorgaat. Misschien had Roel dat hier ook moeten doen.

Ik zou bij een misverstand ook excuses aanbieden, gewoon uit beleefdheid. In dit geval ook beide reviews verwijderen.
Geen enkel boos/agressief/ongepast/onbeleefd/naar bericht ging vooraf aan het woordje "toezeggen", maar goed dat kunnen lezers hier niet weten aangezien ze de correspondentie tussen Roel en mij niet hebben kunnen lezen. Mede daarom blijf ik ook bij mijn standpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:33

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Het gaat hier om een advertentie die op marktplaats stond, niet op Tweakers. Dan is Tweakers niet de plek om een review achter te laten, ook al is Tweakers mail/DM als communicatiemedium gebruikt. Beide beoordelingen zijn verwijderd.

[ Voor 16% gewijzigd door Microkid op 29-04-2014 08:54 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
Microkid schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 08:01:
Het gaat hier om een advertentie die op marktplaats stond, niet op Tweakers. Dan is Tweakers niet de plek om een review achter te laten, ook al is Tweakers mail/DM als communicatiemedium gebruikt. Beide beoordelingen zijn verwijderd.
Heb je dit topic wel gelezen? De advertentie stond op marktplaats en op Tweakers, zie anders mijn DM's.

Tweakers houd zich niet aan zijn eigen FAQ want beide partijen moeten instemmen voordat beoordelingen worden verwijderd wat nu niet het geval is. Roel heeft niet eens gereageerd in dit topic, enkel buitenstaanders..

Maar goed, verwijder beide reviews maar.

Wel zou ik graag de herintroductie zien om je te kunnen verweren op een review. Zo kunnen lezers direct twee kanten van een verhaal zien en dan hun beslissing nemen. Een topic zoals dit werkt totaal niet zoals wel blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herintroductie? Die functionaliteit is er nooit geweest voor V&A transacties. Wel interessant dat iets blijkbaar niet werkt als de uitkomst niet is wat je zou willen horen.

Maar goed. Er is hier ook veel meer discussie door derden geweest dan de bedoeling is, en dat vertroebelt zaken misschien.

Overigens wil ik je er na het inderdaad bekijken van DMs op wijzen dat het verkopen van steam gifts niet is toegestaan. We hebben je daar eerder ook al op gewezen. Verder is er in DM niets te vinden over afspraken, dus daar kunnen we ook niets mee.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2014 15:01 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.