[Windows 8.1] pc wordt wakker uit slaap modus... but why?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterdutch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-06 22:52
Hallo tweakers, mijn nieuwe windows 8.1 pc wordt uit zichzelf wakker uit de Sleep Mode, na een minuutje of 20-30. Ik heb reeds geprobeerd het probleem te verhelpen maar het is me nog niet gelukt.

in het CMD venster zegt dit:

>powercfg -lastwake
Wake History Count - 1
Wake History [0]
Wake Source Count - 0

>powercfg -devicequery wake_armed
Logitech HID-compliant Unifying keyboard

ik heb reeds geprobeerd alle apparaten via Control Panel -> Power Options uit te zetten en ook bij Device Manager (in het NLse windows heet dit volgens mij Apparaatbeheer) het vinkje weg te halen bij "Allow this device to wake up from sleep" oid. Ik heb ook speciaal gelet op de netwerkkaart en mag dit ook niet meer doen. Ook heb ik de optie uit staan dat de automatische updates om 02:00 de computer opstarten dus dat zou het ook niet moeten zijn...

Toch gebeurt het iedere keer weer. Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-10 11:40

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Misschien niet het eerste waar je aan zou denken, maar: Heb je een virusscanner, zo ja: Welke?
Gebruik malwarebytes eens om je pc te scannen op virussen.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:49

Umbrah

The Incredible MapMan

Gebeurt dit ook als je helemaal geen randapparatuur hebt aangesloten? Dus ook géén netwerk (wifi UIT)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:51
Die tweede command zegt toch gewoon dat alleen je toetsenbord de pc mag ontwaken? Ik zou die eens uitzetten als je je pc ook uitzet. Te zien aan de naam is het een draadloze van Logitech, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterdutch
@Frozen, ik heb pandacloud als virusscanner. Vooralsnog geen virussen gevonden voor zover ik weet.

@Umbrah & @Caelorum, ja het is zo'n draadloze met een unifyer van logitech. PC ontwaakt ook indien randapparatuur helemaal is afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik neem aan dat je dit ook hebt gedaan? -> http://logitech-en-amr.cu...4/tabs/1,3,2,4,5/cl/us,en Zou het voor de zekerheid nog even nalopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr360
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-10 11:47
Ervaar dezelfde problemen.

Thanks voor de commands in de eerste post. Misschien krijg ik het zo gefixt.

[ Voor 18% gewijzigd door jspr360 op 28-04-2014 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterdutch
Caelorum schreef op maandag 28 april 2014 @ 12:50:
Ik neem aan dat je dit ook hebt gedaan? -> http://logitech-en-amr.cu...4/tabs/1,3,2,4,5/cl/us,en Zou het voor de zekerheid nog even nalopen..
Ja, dat bedoelde ik met mijn openingspost. Het enige apparaat dat aangevinkt staat als "allow this device to wake up pc from sleep" is de logitech keyboard, maar zelfs als ik deze handmatig uitzet (off switch op het keyboard) wordt de PC nog wakker.

Ik had ook nog een manier gevonden binnen windows om te zien waardoor de computer uit de slaap stand was gehaald. Ik ben even vergeten hoe dat precies was, maar de uitkomst was dat windows het ook niet wist! Terwijl als ik de computer uit de slaapstand haal door middel van bv. de aan/uit knop op de desktop case in te drukken, hij het dan wel herkent en ook rapporteerd als zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:11
misterdutch schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:35:
[...]

Ja, dat bedoelde ik met mijn openingspost. Het enige apparaat dat aangevinkt staat als "allow this device to wake up pc from sleep" is de logitech keyboard, maar zelfs als ik deze handmatig uitzet (off switch op het keyboard) wordt de PC nog wakker.

Ik had ook nog een manier gevonden binnen windows om te zien waardoor de computer uit de slaap stand was gehaald. Ik ben even vergeten hoe dat precies was, maar de uitkomst was dat windows het ook niet wist! Terwijl als ik de computer uit de slaapstand haal door middel van bv. de aan/uit knop op de desktop case in te drukken, hij het dan wel herkent en ook rapporteerd als zo.
Als dat gebeurt dan is je enige optie een schone installatie. Heb ik zelf gehad nadat ik mijn moederbord vernieuwde en de oude installatie wilde blijven gebruiken. Na een schone installatie was het probleem weg.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
misterdutch schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:35:
[...]
Ja, dat bedoelde ik met mijn openingspost. Het enige apparaat dat aangevinkt staat als "allow this device to wake up pc from sleep" is de logitech keyboard, maar zelfs als ik deze handmatig uitzet (off switch op het keyboard) wordt de PC nog wakker.[...]
Het maakt niet uit of het apparaat zelf aan staat of niet. Die unifying receiver gaat alsnog lopen zoeken en je PC ontwaken. Gewoon dat vinkje ook uittikken en je probleem is waarschijnlijk opgelost. Ik heb het hier namelijk ook als ik het vinkje bij 1 van de unifying apparaten aanvink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterdutch
Caelorum schreef op maandag 28 april 2014 @ 14:54:
[...]

Het maakt niet uit of het apparaat zelf aan staat of niet. Die unifying receiver gaat alsnog lopen zoeken en je PC ontwaken. Gewoon dat vinkje ook uittikken en je probleem is waarschijnlijk opgelost. Ik heb het hier namelijk ook als ik het vinkje bij 1 van de unifying apparaten aanvink.
Vanochtend de PC in slaap modus gezet en toen de unifyer USB receiver uit de USB hub gehaald. Kom ik net terug thuis, pc is wakker.

Het is dus niet de logitech keyboard of muis... het moet iets interns zijn, een update of een check of een scan, maar ik heb werkelijk alles nagelopen en het zou allemaal uit moeten staan... t is hopeloos :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:11
Nogmaals, doe eens een schone installatie, dan ben je er vanaf, enige manier! Moet je natuurlijk wel weer in je apparaatbeheer overal uitschakelen dat apparaten de computer wakker mogen maken.

[ Voor 42% gewijzigd door Koldur op 29-04-2014 15:36 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterdutch
Vooralsnog wil ik geen schone installatie doen. Ik heb teveel software en drivers geinstalleerd en teveel werk gestopt in het customizen van mijn windows 8 startscherm om hiervoor, dit allemaal weer opnieuw te moeten doen. Daarbij is het ook nog eens zo, dat deze computer nu amper een maand oud is, en dus al heel erg 'schoon' is (behalve dan de software). Het kan en mag niet zo zijn dat de enige oplossing een schone installatie is. Hoe weet ik dan dat ik over een maand niet opnieuw met hetzelfde probleem zit? Er moet een logische verklaring zijn, één of andere update of bios setting of verborgen optie in windows of wat dan ook. Dan heb ik liever dat ik dat allemaal eerst ga proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOBSCENE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-10 17:23
Kijk eens of er niet een scheduled task is die de computer mag wakker maken voor uitvoer. Je kunt deze optie eventueel globaal uitzetten bij Power Options -> Change Plan Settings -> Sleep -> Allow wake timers -> Disable
Pagina: 1