Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Bekabelde verbinding valt elke paar seconde uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit dus met het probleem dat mijn bekabelde verbinding elke paar seconde uit valt, er staat dan dat een netwerk kabel niet is aan gesloten maar die is dat uiteraard wel. Mijn os is windows 7. Dit gebeurt ook bij elke andere pc/laptop die op het netwerk zit. Ik dacht zelf meteen aan een virus maar kaspersky kon niets vinden. Toen heb ik mijn pc maar geformatteerd en windows er opnieuw opgezet want daar was het wel weer een keer tijd voor, maar het probleem is daardoor nog niet verholpen. Ik heb de dhcp al gereset maar dat werkte ook niet. Verder heb ik nog de driver van mijn netwerk adapter verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar dat mocht ook niet baten. Hopelijk kan iemand me hiermee helpen, als er nog meer informatie nodig is hoor ik dat graag.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,

Niels

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

als er nog meer informatie nodig is hoor ik dat graag
Wat dacht je van overzicht van je netwerk en wat je daar zoal uitgezocht hebt. Je geeft hier haarfijn aan waarom het niet aan je PC ligt (andere PCs net zo'n last van), vervolgens doe je niets anders dan prutsen op de PC zelf 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie. Ik denk zelf dat het toch wel aan mijn pc ligt want als ik de netwerk kabel uit mijn pc haal dan werkt het overal weer prima, dat had ik er misschien nog niet goed bij vertelt. Het modem dat we hebben is een Thomson TG789vn. Verder staat er een nas, een Synology DSM 4.3 die de dhcp regelt. Ik heb het lokale ip adres vast gelegd voor mijn pc maar dat lost ook niet op. We hebben in huis een patchkast staan en bij mij zijn er twee uitgangen die ik ook al heb omgewisseld. Verder weet ik niet zo goed wat ik kan proberen want als ik op internet zoek kom ik eigenlijk alleen maar andere problemen tegen en normaal als ik een probleem heb zet ik windows er opnieuw op en is het meestal weer geregeld.

• Gizmor
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-11 20:51
Ik reageer normaal nooit op het forum, maar wilde hier toch even reageren.

Waarom laat je de synology de DHCP regelen en niet je router/modem.

Mijn eerste stap zou wezen alles van het netwerk los, zeker die patchkast en nas en dan de pc direkt op de router/modem.
Als dat goed werkt gewoon 1 voor 1 erbij zetten.

Verwijderd

Topicstarter
De nas regelt het want het modem is niet erg fijn om mee te werken. En ik zie net dat als mijn media player aan staat een WD HD TV Live dan gebeurt er hetzelfde alleen wat minder frequent, elke paar seconde staat er dat een van de netwerk kabels niet is aangesloten in plaats van elke seconde als mijn pc aan staat.

• Gizmor
Tja, misschien toch maar ff de DHCP aanzetten in je modem en en dan verder testen zoals ik zei.

Of anders alleen de modem + Nas + jouw pc en dan kijken of de verbinding blijft.

[ Voor 30% gewijzigd door Gizmor op 28-04-2014 11:18 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je in die Thomson dan wel het DHCP spul uitgezet?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik zelf niet gedaan, maar het heeft meer dan een jaar prima gewerkt dus ik neem aan dat dat wel gebeurt is. Omdat ik het zelf niet uit heb gezet heb ik ook geen idee hoe het weer aan moet, dus dat ga ik even uitzoeken.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 11:00:
... We hebben in huis een patchkast staan en bij mij zijn er twee uitgangen die ik ook al heb omgewisseld...
Kun je foto's posten van die patchkast? Binnen- en buitenkant, bij voorkeur

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• The Eagle

The Eagle

Verwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 11:49:
Dat heb ik zelf niet gedaan, maar het heeft meer dan een jaar prima gewerkt dus ik neem aan dat dat wel gebeurt is. Omdat ik het zelf niet uit heb gezet heb ik ook geen idee hoe het weer aan moet, dus dat ga ik even uitzoeken.
Assumption is the mother of all fuckups. Als het in de Thompson niet uitgezet is (en dikke kans dat dat niet het geval is) heb je nu twee DHCP servers die elkaar het leven zuur proberen te maken. Als je bij de Synology kunt, kijk maar eens in de ligs. Dikke kans dat ze elkaar dwars liggen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Gizmor
The Eagle schreef op maandag 28 april 2014 @ 12:06:
[...]

Assumption is the mother of all fuckups. Als het in de Thompson niet uitgezet is (en dikke kans dat dat niet het geval is) heb je nu twee DHCP servers die elkaar het leven zuur proberen te maken. Als je bij de Synology kunt, kijk maar eens in de ligs. Dikke kans dat ze elkaar dwars liggen.
Hij geeft al aan dat het een jaar goed gewerkt heeft, dat lijkt me stug als er 2 dhcp servers zijn, maar wellicht dat de modem geupdate is waar de functie weer is aangezet ???

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees net hier http://forum.kpn.com/t5/I...de-Thomson-789/td-p/18535 dat het niet mogelijk is om de dhcp uit te zetten in het modem, maar hoe kan het dan het afgelopen jaar gewoon gewerkt hebben? Ik heb net ook geprobeerd om met een langere kabel van de aansluiting die normaal naar mijn tv gaat aan te sluiten op mijn pc maar dat werkte ook niet.

• The Eagle

The Eagle

Dan heb je dus sowieso 2 DHCP servers op je netwerk. Afhankelijk van je instellingen op je PC kan dat goed of fout gaan. Denk dan met name aan subnetting en gateways. Het voert te ver om het hier uit te leggen hoe en waarom of waarom niet :)
Als die Thomson DHCP doet, doe je er verstandig om de DHCP op de Synology gewoon uit te zetten :)
En dan even een ipconfig /release, ipconfig /flushdns en ipconfig /renew er achteraan op je PC om de boel opnieuw in te stellen. Mocht je niet snappen wat ik daarmee bedoel, dan heeft voorgaande uitleggen overigens al helemaal geen zin ;)
Maar dikke kans dat het dan allemaal wel weer werkt :)

Verwijderd

Topicstarter
Als de dhcp op de nas uitzet krijg ik het bericht dat hij geen antwoord krijgt van een dhcp server, of dat het netwerk niet beschikbaar is, maar dat zou betekenen dat het in het modem toch wel uit staat. Volgens mij heb ik wel gevonden welke apparaten in conflict zijn met elkaar, namelijk mijn pc en mijn mediaplayer. Maar als ik die beide een eigen adres reservering geef veranderd er niets. Mijn pc geeft nu geen problemen meer als mijn mediaplayer uit staat. Ik had de mijn netwerk kabel in een laptop gedaan om te kijken of het aan de bekabeling of aan mijn pc lag. De laptop deed het prima en toen ik de kabel terug in mijn pc deed waren er ook geen problemen meer, tot ik mijn mediaplayer aanzette.

Nog een edit: Nu mijn pa thuis is en die zijn pc aanzet gaat internet over het hele netwerk er elke seconde weer vanaf.

Edit:
Alle draadloze apparaten werken prima. Als er 1 apparaat dat bekabeld is werkt ook alles nog prima maar gaat er dan nog een pc/mediaplayer aan dan valt elke keer internet overal uit ook op alle draadloze apparaten.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2014 21:33 ]

Verwijderd

Begin dan stap¨voor stap.

ALLES uit.
Thompson aan, en ALLEEN !!! ja, ALLEEN de PC aan. NIETS anders.

Kijk hoe dat werkt. Werkt het perfect, ga naar stap 2.

2. Zet de NAS in het netwerk en zet de DHCP UIT van de NAS.

Werkt het nu ook stabiel? Dan stap 3.

3. Net zo lang doorgaan met aansluiten van iedere PC, TV, WiFi or whatever. Steeds één voor één.

Ja, dit kost wat tijd, en wat ongemak (we kunnen vandaag geen TV kijken... = lees een boek, of ga wandelen), maar het lost wel op.

Op een gegeven moment zal je merken dat het niet goed (meer) werkt. Dan weet je wie de "boosdoener" is.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal ik morgen gaan proberen maar de DHCP van de nas heb ik al geprobeerd uit te zetten maar dan krijg ik het bericht dat er geen dhcp server gevonden is of dat het netwerk niet beschikbaar is dus dat lukt niet. Maar ik zal morgen alles uitzetten ook alles wat draadloos is en dan alles 1 voor 1 weer aanzetten en kijken wat er gebeurt.
Pagina: 1