Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Wegens doodgaan van de oude op zoek naar een nieuwe printer. De oude was een Canon MP560, vond het zelf een ongemakkelijk tot zelfs slecht ding wegens allerhande kleine probleempjes, vastlopers, soms traag/foutief printen etc.

Concreet zoek ik het volgende:
  • Budget rond €200, liefst minder
  • Wordt 90% van tijd gebruikt voor documenten (dus moet vooral daarvoor geschikt zijn, > 8 ppm), echter is geen kleur enkel een optie als zwart-wit veel beter is.
  • dubbelzijdig, scanner (of is het beter dit los te kopen?), printen over netwerk (router) vereist.
Wegens de verschrikkelijke afzetterij die inktjet-cardridges zijn, ben ik op zoek naar alternatieven.
Over laserprinters lees ik echter berichten ivm gezondheidsrisico's (de een al wat genuanceerder dan de andere). Aangezien de printer in een ruimte waar vaak mensen zijn staat, is dit belangrijk. Iemand die weet of het echt verschil uitmaakt met andere printers?

De pricewatch geeft heel veel opties, maar ik heb geen idee hoe ik moet bepalen of het nu goede zijn of niet, iemand die mij op weg kan helpen?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vroeger stootten lasers een hoop ozon uit. Dat is echter, mede dankzij arbo- en milieuwetgevingen al minimaal 10 jaar achterhaald. Dus daar hoef je je echt geen zorgen om te maken :)
Verder: laserprinters zijn tegenwoordig geen van allen slecht meer. Kies gewoon iets wat aan je eisen voldoet. Dat is zo te horen de goedkoopste zwartwit of kleurenlaser uit de PW.

Wat wel handig is, is een netwerkaansluiting, al dan niet wireless. Als je meer pc in huis hebt is het eigenlijk al een must. Maar dat gaf je zelf ook al aan :)

Een multifunctional laser is duurder dan twee losse apparaten, en meestal qua specs slechter. Niet doen dus ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)