HTPC met Kabini?

Pagina: 1
Acties:

• Chindi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-10-2023
Voorlopig gebruik ik mijn oude pc als HTPC maar nu wil ik een 'echte' HTPC bouwen. HD's en zo heb ik al.
De grootste vraag die ik heb, is of die nieuwe Kabini CPU's (SoC's) goed genoeg zullen zijn hiervoor.

Case heb ik vooral gekozen omdat die een full 5.25" slot heeft voor de blu-ray en een goeie voeding zou hebben
Voor zover ik weet zijn er ook nog geen aftermarket koelers voor AM1-slots. Volgens Silent PC Review is de stock koeler extreem stil. Dus aftermarket koeler is misschien niet nodig.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 5150 Boxed€ 38,20€ 38,20
1ASRock AM1B-ITX€ 28,28€ 28,28
1Chieftec UNI BT-02B-U3€ 55,73€ 55,73
1Corsair Vengeance LP CML4GX3M2A1600C9€ 42,-€ 42,-
1LG CH12NS30.AUAR10B Zwart€ 53,-€ 53,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 217,21

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 12:23
Afhankelijk van wat je ermee wilt gaan doen. Full HD zal er wel op lopen, maar BD3D wordt denk ik een no-go

iRacing Profiel

• Chindi
Eventjes moeten opzoeken wat BD3D juist is, maar ik ben geen fan van 3D films. Leuke gimmick in de cinema maar daar blijft het bij imo.

Volgens Legitreviews:
How does the AMD Athlon 5350 APU do when it comes to Youtube video playback? The first 1080p clip we tried was Marvel’s Captain America: The Winter Soldier – Trailer 2 and we had around 22-35% CPU usage during the playback of that movie trailer.

The next clip we ran at 1080P was called WILDLIFE IN 4K (ULTRA HD) 60FPS and we found that the CPU was at 50% load.

Read more at http://www.legitreviews.c...224/4#G8uWFF1do6yFZhjz.99
Ok, wel met 5350 APU maar de GPU is hetzelfde als met de 5150. Dus die zou + dezelfde resultaten moeten geven.

• kroegtijger
Zolang je jezelf er maar bewust van bent dat het niet zal gaan en je ziet het niet als probleem, dan dondert het niet natuurlijk. Het zou jammer zijn als je erop had gerekend dat het wel ging, en je komt van de welbekende koude kermis thuis

iRacing Profiel

• Chindi
Ik heb nog een HD-ready tv, misschien dat ik ooit wel een 4K scherm (of 2K als dat bestaat) koop maar 3D is echt het minste van mijn zorgen.
Moest ik het ooit willen, kan ik er natuurlijk een andere APU in steken. :)

Als er nog iemand opmerkingen heeft over de build, hoor ik ze graag.

• kroegtijger
Chindi schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:49:
Ik heb nog een HD-ready tv, misschien dat ik ooit wel een 4K scherm (of 2K als dat bestaat) koop maar 3D is echt het minste van mijn zorgen.
Moest ik het ooit willen, kan ik er natuurlijk een andere APU in steken. :)

Als er nog iemand opmerkingen heeft over de build, hoor ik ze graag.
Volgens mij is er voor het AM1-platform überhaupt geen APU beschikbaar die dit aan zou kunnen; dan zou je naar een FM2(+) platform moeten stappen. De snelste AM1 is de Athlon 5350, maar die schiet volgens mij al te kort hiervoor.

iRacing Profiel

• Chindi
True, maar van de opvolger is nu al bekend dat deze backward-compatible zal zijn met deze socket. Normaal zou de 3de generatie ook nog op deze socket moeten komen. De mogelijkheid om te kunnen upgraden is 1 van de grote sellingpoints van deze chips volgens AMD.

• kroegtijger
Chindi schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 21:33:
True, maar van de opvolger is nu al bekend dat deze backward-compatible zal zijn met deze socket. Normaal zou de 3de generatie ook nog op deze socket moeten komen. De mogelijkheid om te kunnen upgraden is 1 van de grote sellingpoints van deze chips volgens AMD.
Klopt, maar dat blijft altijd afwachten natuurlijk. Voor hetzelfde geld laat AMD deze policy over een half jaar plots varen, en dan zit je dus weer met een platform waarvan je er vanuit ging dat dit nog wel effe mee kon door upgrades, en dat blijkt dan niet het geval te zijn... .Ik zou dan eerder kiezen voor een build die nu volstaat, en tzt dan weer een nieuwe build te doen voor wat je dan wilt, in plaats van bouwen voor een toekomst die toch altijd wel redelijk onzeker is.

iRacing Profiel

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-04 14:36
wil je persee een bluray brander?

lijkt me in de afspeler een beetje onnodig.

scheelt weer een 10tje pricewatch: Lite-On IHOS104 Zwart

volgens mij mis je nog opslag of neem je dat mee uit het vorige systeem?

• Chindi
Ik neem die combo omdat ik bij alternate.be geen gewone BR-ROM kan kopen, enkel een BR-writer of combo.
Pagina: 1