Toon posts:

levensduur ssd schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 675 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo
ik wil een ssd harde schijf kopen voor het eerst.
ik ben niet op zoek naar de allersnelste
maar vind de levensduur/kwaliteit t belangrijkst .

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maak je geen zorgen, dat zit tegenwoordig wel goed. Desalniettemin is een backup echt een minimale vereiste. :)

Zie verder: Het grote SSD topic ~ Deel 9

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:45

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat heb je zelf al gevonden? Waar ga je hem voor gebruiken? Weet je al wat van SSD technieken zoals hoe flashgeheugen/blocks werken, wat wear-leveling is, trim, wat een SSD doet als iemand de stekker er uit trekt?

Kort antwoord: alles is wel goed. Langer antwoord: hangt er vanaf wat je al weet. Ik zou zeggen, begin hier:

Wikipedia: Solid-state drive

Verwijderd

Ondanks de minuscule OP: haal een Crucial M500, daar kan je eigenlijk niet de fout mee in gaan.

http://tweakers.net/produ...cial-m500-2-komma-5-inch/

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2014 19:11 ]

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:07
Room42 schreef op zondag 27 april 2014 @ 19:08:
Maak je geen zorgen, dat zit tegenwoordig wel goed.
Zolang je deze troep nog kan kopen zit dat niet altijd goed: http://tweakers.net/categ...wNo3VUSooykxO9c3MU7IyqAUA

Kortom, volg het advies van dbhuis en koop een M500.

[ Voor 7% gewijzigd door wappiewappie op 27-04-2014 22:52 ]

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:47
Lalalla, wat zijn we beleefd met zijn allen _/-\o_

Leesvoer voor nadat de TS de al eerder gegeven Wikipedia: Solid-state drive heeft doorgelezen: Techreport.com: The SSD Endurance Experiment: Data retention after 600TB en voor de liefhebbers nog wel een leuke link: Techreport.com: Behind the scenes with Intel's SSD division, A look at reliability, validation, and frickin' particle accelerators :*)

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-01 21:47

Erw

http://nl.hardware.info/r...ssd-eind-update-20-6-2013

test van Hardware.info

[ Voor 10% gewijzigd door Erw op 27-04-2014 23:13 ]

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Room42 schreef op zondag 27 april 2014 @ 19:08:
Maak je geen zorgen, dat zit tegenwoordig wel goed. Desalniettemin is een backup echt een minimale vereiste. :)

Zie verder: Het grote SSD topic ~ Deel 9
Ik lees vaker dat het "tegenwoordig" wel goed zit.
Maar hoe zit dit met iets oudere SSD's zoals de Crucial m4 128GB pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:48

Quad

Doof

Dat ligt ook zeer goed, solide en stevige SSD, net als de Samsung 830 en de Intel 320.

Maar goed, mijn zwager heeft in zijn netbook een OCZ Vertex 1 in zitten van 30GB, ding draait nog altijd maar ik kan natuurlijk niet zeggen dat hij een goede SSD heeft, die dingen vallen bij bosjes neer en heeft hij wat dat betreft in mijn ogen nog geluk dat die nog leeft. :Y)

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
kaasaanfiets schreef op zondag 27 april 2014 @ 23:52:
[...]

Ik lees vaker dat het "tegenwoordig" wel goed zit.
Maar hoe zit dit met iets oudere SSD's zoals de Crucial m4 128GB pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
?
Op zich ook een prima SSD, heb er meerdere van draaien, ook zonder problemen in servers, maar als ik nu zou moeten investeren in een nieuwe SSD verkies ik de M500 en M550 boven de m4, simpelweg omdat de m4 geen enkele vorm van bescherming tegen datacorruptie heeft

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:24
Qua levensduur en betrouwbaarheid zou ik ook gaan voor de M500 van Crucial.

Ik heb zelf de Crucial M4 - 128GB, draait al sinds december 2011 zonder problemen.

[ Voor 36% gewijzigd door Snowwie op 28-04-2014 09:08 ]

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Hoi quazar9999,

Welkom op GoT! :)

Echter, het is wel de bedoeling dat je eerst 'eigen onderzoek' pleegt voordat je een topic opent. Zo stel je een vraag die je met wat zoekwerk prima zelf had kunnen vinden. Daar is het forum niet voor bedoeld; het is bedoeld voor die vragen waar je na het verrichten van adequaat zoekwerk nog steeds geen goed antwoord hebt. Ook dien je in je startpost informatie op te nemen over de stappen/dingen die je al hebt geprobeerd om het probleem op te lossen.

Om bovengenoemde reden moet ik je topic nu sluiten. Kijk eens in het grote SSD topic daar valt veel informatie te vinden.

Vriendelijke groet,
CiPHER
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.