Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

PC doet niets meer na een paar Windows 7 updates

Pagina: 1
Acties:

• vikt0r94
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-11-2024
Hallo,

Ik heb afgelopen weekend een PC in elkaar gezet met de volgende specs:
  • FX-6300
  • ASRock 970 Extreme4
  • Crucial Ballistix Sport 8GB (2 x 4GB)
  • MSI GTX 760 2GB Gaming
  • Seagate ST1000DM003 1TB
  • Corsair CX500M
  • Fractal Design Define R4
  • iHas CD/DVD brainder
Hierop heb ik Windows 7 x64 Home Premium gezet en alles draaide als een zonnetje. Nu kwam Windows natuurlijk weer met die irritante updates toen ik hem wilde afsluiten. Deze geïnstalleerd, maar nu doet de computer dus helemaal niets meer. Heb hem ook al geprobeerd aan te zetten via de power button op het moederbord maar dat werkt ook niet.

Zou de PSU kapot kunnen zijn?

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Kom je wel je bios in?
Recovery proberen met dvd?
Voeding dood?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• vikt0r94
Dinictus208 schreef op zondag 27 april 2014 @ 19:40:
Kom je wel je bios in?
Recovery proberen met dvd?
Voeding dood?
De PC doet 100% helemaal niets, noppes, nada. Geen fans die blazen, geen beeld op monitor, geen lampje op moederbord, niets.

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Begin dan maar bij je voeding...

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-11 08:45
Zal inderdaad niets met Windows te maken hebben. Want als hij helemaal niets doet dan komt hij nog niet aan het OS.

• vikt0r94
Ik denk ook dat het aan mijn voeding ligt inderdaad. Ik heb Megekki al gemaild en gevraagd wat ik hieraan kon doen. Daar kreeg ik dit bericht van:
Dat lijkt inderdaad wel aan de voeding te liggen. Ik zou je echter wel even willen vragen even te checken of het niet aan de power knop van je behuizing ligt. Als je de resetknop even op de positie van de power knop aan sluit op je moederbord, kun je dit eenvoudig proberen.

Als hij dan nog niets doet, adviseer ik je de voeding te testen. Mocht dit niet lukken, of blijken dat de voeding de boosdoener is kun je een retouraanvraag doen voor de voeding via www.megekko.nl/info/retouren.
Dat dus maar doen! Moet alleen nog even kijken hoe ik dan precies die voeding ga testen, ik heb alleen een spaningzoeker en geen multimeter..

Verwijderd

vikt0r94 schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:43:
Ik denk ook dat het aan mijn voeding ligt inderdaad. Ik heb Megekki al gemaild en gevraagd wat ik hieraan kon doen. Daar kreeg ik dit bericht van:

[...]

Dat dus maar doen! Moet alleen nog even kijken hoe ik dan precies die voeding ga testen, ik heb alleen een spaningzoeker en geen multimeter..
Dat met die resetbutton hoef je niet te proberen want je hebt de powerbutton op het moederbord toch al geprobeerd.

Een voeding is overigens eenvoudig te testen op of hij überhaupt werkt door van de 24pins stekker de groene kabel (daar zit er maar 1 van aan de 24pins) met bv een paperclip of klein draadje te verbinden met een willekeurig zwart draadje van de 24pins stekker. Dan stroom erop: gebeurd er niets is hij zowiezo dood.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2014 13:46 ]

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

1 voordeel:dit probleem is wel heel makkelijk te fixen straks. always look on the bright side... haha

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:28
Heb je de stroom ook al even van de voeding gehaald? Dan even paar keer op de powerbutton rammen zodat alle rest stroom weg is. Dan na een halve minuut stroom er weer op en kijken of je kunt booten.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• vikt0r94
Bedankt voor de tips! Ik ga ze zo als ik thuis kom direct proberen :)

Verwijderd

Tip van Intelligo over het testen van je voeding is redelijk waterdicht als het aankomt op het test van je voeding i.m.o. omdat je andere variabelen zoals defecte sporen in je moederbord ook uitsluit.
Als je veel met computers rommelt is het te adviseren ook zo'n metertje te kopen. Soms heb je ook voedingen die wel lijken te werken maar ontzettend brakke output hebben waar je pc last van heeft. Dat kan je dan ook nameten of alles binnen de marges vallen van de standaard en fabrikant.

• vikt0r94
Ik heb er inderdaad over na zitten denken om een multimeter te kopen. Ik denk alleen dat dit een beetje too-much is. Ik rommel namelijk (nog niet) zo veel met computers en wil nu enkel weten of het aan de voeding ligt of aan iets anders. Bedankt voor de tip in ieder geval.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-11 12:23
Alles loskoppelen van het stroomnet, dan weer aansluiten en testen. Anders voeding uitwisselen als je er eentje hebt liggen. BIOS batterijtje ook even loshalen en weer terug doen.

Ging je computer gewoon uit na het installeren van de updates?

• vikt0r94
Jolke schreef op maandag 28 april 2014 @ 16:48:
Alles loskoppelen van het stroomnet, dan weer aansluiten en testen. Anders voeding uitwisselen als je er eentje hebt liggen. BIOS batterijtje ook even loshalen en weer terug doen.

Ging je computer gewoon uit na het installeren van de updates?
Ja. Ik drukte gewoon op afsluiten waarna hij eerst nog wat updates ging installeren en zichzelf daarna afsloot. Toen ik hem later weer aan wilde zetten deed hij dus niets meer.

• vikt0r94
Heb zojuist de voeding getest aan de hand van de tip van Intelligo. De voeding werkt gewoon..

• Jolke
Dan kan ik aanraden een voor een dingen los te koppelen van het bord en de PC proberen aan te krijgen. Wellicht ook even de voeding testen in een andere PC.

• vikt0r94
Ga ik doen, dank je. Ik zal jullie updaten als ik meer weet.

• ItaloMike
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-11 02:01

ItaloMike

il Liquidatore

Yo Viktor.. Vreemd genoeg heb ik dus exact hetzelfde met een FX6300 na een aantal updates van windows 7 afgelopen weekend. Ook ik dacht aan een voeding probleem, maar deze is echt hagelnieuw..

Uiteindelijk tot aan BSOD's aan toe. Heb gelijk maar geupgrade naar windows 8 met een schone installatie, maar ook hierbij hetzelfde euvel..

Krijg je de computer wel uiteindelijk weer aan als je de voeding helemaal spanningsloos hebt gemaakt? Bij mij werkt dit namelijk wel..

PV SolarEdge SE5000 - 4.16kWp LG Neon2 Z/W bj 2019 || MT Venus E 5.12 V153 - CT003 V117

• Jolke
Als jij (ItaloMike) een upgrade naar Windows 8 hebt gedaan, zonder dat het probleem verholpen is, dan ligt het iig niet aan de software.

• vikt0r94
Heb de computer toch uiteindelijk aan de praat weten te krijgen! Heb de voeding helemaal losgekoppeld en deze bleek wel gewoon te werken. Dacht dus dat het moederbord dan wel kapot zou kunnen zijn (ook al had ik mijn twijfels) maar besloot nog 1x de voeding aan te sluiten, en toen ging dat kreng gewoon aan, haha :)

Weet nog steeds niet wat er precies mis was, maarja. Eind goed al goed.

[ Voor 8% gewijzigd door vikt0r94 op 07-05-2014 14:06 ]

• Jolke
Prima, dat je computer het nu weer doet. Blijkbaar zat ergens een contact niet helemaal lekker.
Pagina: 1