Een vriend van mij wil graag een game pc gaan bouwen.
Daarvoor heeft hij er een samengesteld op Alternate.nl.
En heeft mij gevraagd om te helpen met het uitkiezen van onderdelen en uiteindelijk met het bouwen.
Ik denk zelf dat het redelijk balanced is, ook al zou ik een NVIDIA videokaart hebben gekozen, maar dat komt meer doordat ik bekend ben met NVIDIA.
EDIT:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij zegt gamen, en eventueel nog videos bewerken voor op Youtube.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
We gaan 'm zelf in elkaar zetten, en de totaal-prijs ligt rond de 1100,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nope
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De build die we hier hebben, en een schroevendraaier
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nope
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Gewoon goede performance, en dat de pc nog ff door blijft lopen.
Niet te moeilijk dingen gebruiken zoals SLI of Crossfire, denk dat dat problemen gaat op leveren.
Ga je overklokken?
Nee
De build staat hier opgeslagen: http://www.alternate.nl/h...7a80e2d4562de5201c13d2374
Of een tabel:
Hebben jullie misschien nog dingen die veranderd zouden kunnen worden, of andere aanbevelingen?
Daarvoor heeft hij er een samengesteld op Alternate.nl.
En heeft mij gevraagd om te helpen met het uitkiezen van onderdelen en uiteindelijk met het bouwen.
Ik denk zelf dat het redelijk balanced is, ook al zou ik een NVIDIA videokaart hebben gekozen, maar dat komt meer doordat ik bekend ben met NVIDIA.
EDIT:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij zegt gamen, en eventueel nog videos bewerken voor op Youtube.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
We gaan 'm zelf in elkaar zetten, en de totaal-prijs ligt rond de 1100,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nope
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De build die we hier hebben, en een schroevendraaier
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nope
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Gewoon goede performance, en dat de pc nog ff door blijft lopen.
Niet te moeilijk dingen gebruiken zoals SLI of Crossfire, denk dat dat problemen gaat op leveren.
Ga je overklokken?
Nee
De build staat hier opgeslagen: http://www.alternate.nl/h...7a80e2d4562de5201c13d2374
Of een tabel:
| Videokaart: | |
| 280X 3GB van GIGABYTE, voor 294,- | pricewatch: Gigabyte GV-R928XOC-3GD Rev. 2.0 |
| Processor (CPU): | |
| Intel Core i7-3770k | pricewatch: Intel Core i7 3770K Boxed |
| Moederbord: | |
| ASRock Z77 Extreme 4 | pricewatch: ASRock Z77 Extreme4 |
| HDD's | |
| Één Seagate Desktop HDD van 2TB | pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB |
| Een SSD, ADATA Premier PRO sp900. | pricewatch: Adata Premier Pro SP900 128GB |
| RAM: | |
| 16 GB DDR3 1866 MHz Corsair Vengeance | pricewatch: Corsair Vengeance 16GB 1600MHz CL10 |
| Behuizing: | |
| Aerocool Strike-X One | pricewatch: Aerocool Strike-X One |
Hebben jullie misschien nog dingen die veranderd zouden kunnen worden, of andere aanbevelingen?
[ Voor 120% gewijzigd door teunw op 27-04-2014 19:14 . Reden: Vragen toevoegen ]