Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe PC op bestaande Cat5e UTP kabel werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• DavidStone
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-04-2014
Beste Tweakers,

ik zit met een probleem en heb tot op heden nog niet het antwoord gevonden.

Situatie:
Een bestaande Cat 5e UTP kabel waarop mijn vorige 2 pc's prima werken maar mijn nieuwe pc niet.
Met oude PC geen package lost, ik heb geen kabel breuk kunnen meten, weerstanden normaal enz.
En zoals jullie zien werkt alles prima met mijn oude PC want anders had ik dit niet kunnen posten.
Op het moment dat ik de Cat5e kabel in mijn nieuwe pc prik gaat direct het groene controle lampje op de NIC branden. Vervolgens zie ik ook het oranje lampje actief worden wat normaliter betekend dat de handshake plaats vind.
Echter mijn nieuwe pc kan vervolgens geen connectie maken met me router.
Hij vind wel een netwerk maar herkend het niet en geeft aan dat er geen geldige IP config geladen kan worden.
Router gereset, geen verbetering.
IPv4 adres handmatig ingesteld, geen connectie.
ipconfig /release /renew geven ook geen verbetering.
Als ik mijn nieuwe pc via een (paar) andere Cat 5 kabels test, in de gang nabij me router werkt alles direct.

Oude PC Win7 Home Prem (32)
Nieuwe PC Win7 Home Prem (64)

Mijn laatste oplossing is een nieuwe kabel trekken door kruipruimte waar ik niet heel veel zin in hebt.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-11 14:45
Alle netwerkdrivers ook goed geïnstalleerd?

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11 23:36
Nieuwe moederborden moeten meer "groen" zijn, ik heb dit probleem al vaker gezien en vooral met onboard Intel netwerkkaarten.

Als het een Intel kaart is even bij power management de green/eco opties uitzetten, het lijkt er op dat de weerstand van de gebruikte netwerkkabel iets te hoog is.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• DavidStone
@Joep

Ja alle netwerk drivers zijn goed geïnstalleerd.

Als ik de nieuwe pc met een andere Cat 5 kabel aan de router prik. Zei het in de gang naast de meterkast waar de router geplaatst is. Dus niet zijn permanente plek, werkt alles direct. Groene controle led gaat branden vervolgens de oranje led die vrolijk gaat knipperen, router geeft IP adres uit en alles werkt.
Dit lijkt dus ook zo te gaan op de andere locatie, groen dan oranje, maar geen IP adres geen verbinding.
Zal het zo nog eens aansluiten en dan letterlijk de foutmelding kopiëren, maar die is in de trend van "dat er geen geldige IP config geladen kan worden"

• DavidStone
@ fast-server

geen Intel kaart.
MSI H87-G43 1150 moederboord met RealTek NIC

Ik zie me morgen echt weer de kruipruimte in gaan om nieuwe kabel te trekken. :|
Dat wordt dan wel direct een Cat 7 denk ik.

[ Voor 45% gewijzigd door DavidStone op 27-04-2014 19:07 ]

• Dikke Foaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-11 18:51
Probeer de NIC even op 100Mbit te forceren en test even of het dan wel werkt.

Wat is de kwaliteit van die kabel (merk/type)? Ik hoop dat het geen CCA is.

[ Voor 4% gewijzigd door Dikke Foaf op 27-04-2014 19:08 ]

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:59
Terugzetten naar 100mbps ipv 1000mbps will nog wel een helpen als je kabel niet helemaal meer lekker is. (apparaatbeheer-> netwerk devices -> properties -> advanced -> en dan meestal iets als speed & duplex

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• DavidStone
FTP Cat 5E 4 pairs 24AWG
Dit is wat ik op de kabel zie staan.
Ga zo direct even het terug zetten/ forceren van 100mpbs proberen kijken of dat verbetering opleverd.

[ Voor 3% gewijzigd door DavidStone op 27-04-2014 19:12 ]

• DavidStone
Goed heb bovenstaande instelleningen uitgevoerd

Snelheid-Duplex: 100mbps full
Energie efficient Ethernet: Uit
Groen Ethernet: Uit

Verder alle instellingen bekeken kan hier geen afwijkingen vinden.
DHCP aan enz

Vervolgens weer laten zoeken.
- indentificeren.....
(duurt lang)
- onbekend netwerk gevonden (Openbaar)

Het netwerkcentrum probleem laten vaststellen, gevonden probleem:"LAN-verbinding heeft geen geldig IP configuratie.

Alle instelling weer terug gezet en ook 1 voor 1 veranderd en laten zoeken maar er is 1 ding constant en dat is de bovenstaande melding en probleem.

Sluit me oude pc aan aan pats boem internet.......

[ Voor 5% gewijzigd door DavidStone op 27-04-2014 20:00 ]

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11 23:36
Als het op een andere kabel wel goed werkt dan is de kwaliteit van de andere kabel gewoon slechter, nieuwe PC's hebben hier meer problemen mee.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:59
probeer een je netwerkinstellingen eens te resetten in een cmdpromt met adminrechten:
code:
1
netsh int ip reset

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• DavidStone
fast-server schreef op zondag 27 april 2014 @ 20:05:
Als het op een andere kabel wel goed werkt dan is de kwaliteit van de andere kabel gewoon slechter, nieuwe PC's hebben hier meer problemen mee.
Ik was er al bang voor :-(
Dat wordt dan nieuwe kabel trekken in me kruipruimte. Ik (fusie)las nog liever een hele lade glasvezelkabels
En dan maar gelijk een Cat 7 denk ik ben ik in ieder geval een beetje op de toekomst voorbereid.
Heb glasvezel tot in me meterkast zul je zien, ik trek Cat 7 en uiteraard heb ik dan weer over 2 jaar glasvezel router en NIC kan ik weer opnieuw beginnen. |:(

Ach zo blijf je bezig.....

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Iets zegt met dat het probleem niet zozeer in je netwerkbekabeling zit, maar in de (onboard) NIC. Kan natuurlijk zijn dat dat ding niet helemaal lekker is :)

Paar tests die ik nog zou willen doen:
- je zegt direct aangesloten op de router. had je toen de zelfde poort als waar de kabel op zit die kuren lijkt te vertonen? ZO niet, die poort even testen
- test je nieuwe pc ook even aan een andere kabel op een andere plek. heeft ie daar de zelfde problemen?

Wat als je de NIC van je oude PC overzet in de nieuwe (als dat kan)? Doet is het dan wel, of ook niet?
Als ie het dan ook niet doet heb je namelijk een issue in Windows :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DavidStone
The Eagle schreef op zondag 27 april 2014 @ 20:22:
Iets zegt met dat het probleem niet zozeer in je netwerkbekabeling zit, maar in de (onboard) NIC. Kan natuurlijk zijn dat dat ding niet helemaal lekker is :)

Paar tests die ik nog zou willen doen:
- je zegt direct aangesloten op de router. had je toen de zelfde poort als waar de kabel op zit die kuren lijkt te vertonen? ZO niet, die poort even testen
- test je nieuwe pc ook even aan een andere kabel op een andere plek. heeft ie daar de zelfde problemen?

Wat als je de NIC van je oude PC overzet in de nieuwe (als dat kan)? Doet is het dan wel, of ook niet?
Als ie het dan ook niet doet heb je namelijk een issue in Windows :)
- zelfde kabel ivm zelfde werkplek (werkkamer) en tevens zelfde poort op router. Oude PC, kan router pingen en configureren enz. Nieuwe PC zie bovenstaande foutmelding
- andere kabel andere werkplek (van NAS), geen enkel probleem. weliswaar wel een kortere kabel.

Zowel oude als nieuwe PC hebben een NIC op het moederboord dus kan helaas niet swappen om te testen. Weet niet of ik nog een NIC heb liggen. Heb niet al te lang geleden oude hardware opgeruimd.

• DavidStone
Biersteker schreef op zondag 27 april 2014 @ 20:09:
probeer een je netwerkinstellingen eens te resetten in een cmdpromt met adminrechten:
code:
1
netsh int ip reset
Deze had ik gemist ga het zeker nog even proberen voordat.. 8)7
Maar dat moet wachten tot morgenochtend heb bezoek.

In ieder geval iedereen bedankt zover d:)b

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mijn ervaringen met "op de andere doet hij het wel"

- Toch een (verkeerd) zelfgemaakte kabel.
De ene netwerkkaart is namellijk de andere niet dus ook de gevoeligheid voor storingen is anders

- mac adres staat op 00-00-00-00-00-00
Dhcp server vind dat niet lief en kotst em uit

Iperf

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Sluit op de kabel in kwestie eens een switch aan en op die switch zowel je oude als je nieuwe PC.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1