Beste,
Hopen dat mn post hier goed staat;
na uren klooien ga ik proberen om hier een oplossing te vinden.
Eerst even mijn specs(oud beestje, videokaart en voeding zijn sinds 8+ jaar tussendoor een keer wat opgevoerd);
4 gb werkgeheugen( 1-1-2) 4e balkje had t begeven(ddr2)
msi K9A2GM / K9A2VM moederbord
Club3d radeon hd 4890videokaart (1gb gddr-5)
fsp epsilon 600W voeding
iets meer als 2ghz processor van intel(dual core geloofik)
Van de week onweer gehad, ff netjes de stroom eraf. De volgende dag stroom er weer op en ja hoor, helemaal dood. Geen piepje of wat helemaal niets.
Ondernomen stappen;
1. stroomtoevoer gecontroleerd
2. voeding getest( paperclip tussen paars en zwart, fan ging netjes draaien)
3. werkgeheugen 1 voor 1 getest
4. harde schijf, videokaart, cd brander 1 voor 1 losgekoppeld, weer geen resultaat.
5. bekeken of er zekeringen op de voeding zitten, kon er vanaf buiten geen een opsporen.
6. bios gereset d.m.v. jumper en batterij eruit.
niet in deze volgorde
Nu twijfel ik nogsteeds waar t aan kan liggen, iemand nog een idee/tip die ik kan uitvoeren om t probleem toch op te sporen? Alvast bedankt!
Hopen dat mn post hier goed staat;
na uren klooien ga ik proberen om hier een oplossing te vinden.
Eerst even mijn specs(oud beestje, videokaart en voeding zijn sinds 8+ jaar tussendoor een keer wat opgevoerd);
4 gb werkgeheugen( 1-1-2) 4e balkje had t begeven(ddr2)
msi K9A2GM / K9A2VM moederbord
Club3d radeon hd 4890videokaart (1gb gddr-5)
fsp epsilon 600W voeding
iets meer als 2ghz processor van intel(dual core geloofik)
Van de week onweer gehad, ff netjes de stroom eraf. De volgende dag stroom er weer op en ja hoor, helemaal dood. Geen piepje of wat helemaal niets.
Ondernomen stappen;
1. stroomtoevoer gecontroleerd
2. voeding getest( paperclip tussen paars en zwart, fan ging netjes draaien)
3. werkgeheugen 1 voor 1 getest
4. harde schijf, videokaart, cd brander 1 voor 1 losgekoppeld, weer geen resultaat.
5. bekeken of er zekeringen op de voeding zitten, kon er vanaf buiten geen een opsporen.
6. bios gereset d.m.v. jumper en batterij eruit.
niet in deze volgorde
Nu twijfel ik nogsteeds waar t aan kan liggen, iemand nog een idee/tip die ik kan uitvoeren om t probleem toch op te sporen? Alvast bedankt!