Welke 55cm flat TV?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Hi,

ben een student en heb een nieuwe TV nodig. Mijn budget FL700,- <-> FL850,-

Heb al een beetje rondgeken in de stad en op internet en mijn oog is gevallen op de volgende TV's:

Sony KV-21L T1 ,Sony KV-21FT1, LG CB-21Q60ET en Philips 21PT5505

In de stad viel mij op de Sony's niet zo'n scherp beeld gaven, kan natuurlijk ook aan de aansluiting liggen. Vind het beeld van onze Grundig 55cm Tv mooier. Iemand andere ervaringen?

De LG TV vind ik het meest aantrekkelijke van de vier aangezien hij stereo is (2x12w) en hij een flatron beeldbuis heeft. Ik vraag me alleen af wat de beeldkwaliteit is van de TV aangezien ze hem nergens in de stad verkopen. Ik heb een LG 795FT Monitor en daar ben ik zeer over te spreken.

De Philips ligt FL200,- boven mijn budget, maar neem hem toch mee in de overweging omdat hij een goed design heeft en een super strak beeld geeft. Is hij de FL200,- t.o.v. de LG waard?

Ik zou graag willen weten wat de ervaringen met de TV's zijn en of iemand mij een TV kan aanraden / afraden.

Alvast bedankt,

Gr waslijn.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:19

Exirion

Gadgetfetisjist

Samsung heeft voor 400 a 450 gulden een model van 51cm waar een opvallend mooi beeld in zit. Zelf heb ik al 6 jaar een Sony hiblack trinitron van 55cm, en die bevalt heel erg goed. Sony heeft naar mijn smaak nogsteeds meestal het mooiste beeld, maar dat is natuurlijk persoonlijk :) Minpuntje: Sony heeft slecht geluid, en ik heb er dan ook boxjes van een midisetje aan gehangen ter vervanging van de standaard speakertjes...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• waslijn
Thnx,

heeft niemand ervaring met LG tv's?

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op zondag 10 juni 2001 13:33 schreef Waslijn het volgende:
Thnx,

heeft niemand ervaring met LG tv's?
je kan ook eens kijken op http://www.kieskeurig.nl daar staan een bende ervaringen en kan je zo je zoekcriteria invullen, succes

Verwijderd

Neem geen LG!!!
Als je deze naast een oud model sony zet is de sony nog tien keer beter!! Ze hebben hem bij ons in een elektronica zaak staan!!
De LG heeft bovendien twee irritante puntjes aan de zijkant en is slecht afgewerkt!

Neem de sony FX21 stereo, heb ik zelf ook, erg tevreden over en kost 900-1000 gulden

Verwijderd

sorry moet zijn
type KV-21FX20 echt goed

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op zondag 10 juni 2001 14:05 schreef Macklion het volgende:
Neem geen LG!!!
Als je deze naast een oud model sony zet is de sony nog tien keer beter!! Ze hebben hem bij ons in een elektronica zaak staan!!
De LG heeft bovendien twee irritante puntjes aan de zijkant en is slecht afgewerkt!

Neem de sony FX21 stereo, heb ik zelf ook, erg tevreden over en kost 900-1000 gulden
????? meen je dat nou? ik hoor juist positieve verhalen over lg, goede prijs kwaliteit.

Verwijderd

LG's zijn over het algemeen geen toppers op de tv markt, te zien in verschillende testen. Ik zou zelf voor een sony gaan (heb er zelf ook 1, en m'n ouders ook) Het beeld van triniton's zijn gewoon heel erg scherp en persoonlijk vind ik dat erg aangenaam. Ik zal wel kijken naar een stereo model, omdat je later nog eens dolby surround eruit zou kunnen krijgen met een dpl receiver.

• waslijn
Hmm dat wordt dus geen LG denk ik, jammer want de flatron monitors van LG zijn best ok voor het geld.

Er wordt wel een stereo TV aanbevolen, maar zouden jullie dan voor De Sony KV-21FX20 of de Philips 21 PT 5505 kiezen, en is dat de FL250,- piek tov de goedkoopste Sony wel waard?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 10 juni 2001 15:34 schreef Waslijn het volgende:
Er wordt wel een stereo TV aanbevolen, maar zouden jullie dan voor De Sony KV-21FX20 of de Philips 21 PT 5505 kiezen, en is dat de FL250,- piek tov de goedkoopste Sony wel waard?
Die Sony die je noemt heeft volgens mij een volledig vlakke beeldbuis, dus dan lijkt ie me de meerprijs zeker waard :) En dan zou ik 'm ook verkiezen boven de Philips.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• waslijn
[je kan ook eens kijken op http://www.kieskeurig.nl daar staan een bende ervaringen en kan je zo je zoekcriteria invullen, succes
Hmm hier zijn ze positiever over de LG TV dan over de Sony en Philips TV's. Er staan eigenlijk te weinig beoordeelingen om een goed beeld te krijgen.

• waslijn
Op zondag 10 juni 2001 15:40 schreef Exirion het volgende:

[..]

Die Sony die je noemt heeft volgens mij een volledig vlakke beeldbuis, dus dan lijkt ie me de meerprijs zeker waard :) En dan zou ik 'm ook verkiezen boven de Philips.
Die Philips heeft ook een volledig vlakke beeldbuis.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 10 juni 2001 15:43 schreef Waslijn het volgende:
Die Philips heeft ook een volledig vlakke beeldbuis.
Dan nog zou ik Sony kiezen.. Prachtbeeld, maar het moet je smaak zijn.

• waslijn
Ok bedankt, ik denk dat het een iets duurdere TV wordt dan dat ik eerst in gedachten had. Ga maar eens opzoek naar een winkel in de stad die zowel de Sony KV-21FX20 en de Philips 21 PT 5505 heeft staan. Denk dat het dan een kwestie van smaak wordt voor welke ik zal kiezen.

• FreeRider
  • Laatst online: 06-07 22:45
Ik heb zelf een Sony KV-28WF3 en kan alleen maar zeggen : Sony ! Multinorm en strak beeld. De meeste Sony's pakken PAL/NTSC/NICAM, SVHS en RGB. Geluid is minder, maar dat is op te lossen door alle leuke plugjes die op het apparaat zitten. Zo heb ik een losse Yamaha Subwoofer aan m'n TV zitten, omdat er standaard geen bassen uit kwamen.

Concrete Loop Watercooling

Pagina: 1