Zoektoch naar witte opticals

Pagina: 1
Acties:

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Tijd om hulptroepen in te schakelen, want ik kom er zelf niet meer uit. Ik ben op zoek naar een mooie witte ITX build. Behuizing keuze staat nog niet helemaal vast, maar het moet een kleine, witte, pc gaan worden, en kwaliteit moet natuurlijk wel in orde zijn.

Een mooi voorbeeld van wat geschikt zou zijn is de : pricewatch: Lian Li PC-Q11W

Echter deze is niet meer leverbaar. Wat leuk is aan die case is dat de optical drive verborgen is achter een klepje, dus elke 15.-- optical voldoet. Een vergelijkbare optie, met dit bedrag even als maximum, zou ook kunnen.

pricewatch: Silverstone Sugo SG05-Lite Wit
Deze is natuurlijk veel goedkoper, echter een lelijke zwarte optical is geen optie, en in de pricewatch en bij enkele grote shops kom ik geen interne sata (slimline of niet) optical drives tegen. Iets duurder tot daar aan toe, maar of ze zijn zeldzaam, of ik kijk er gewoon over heen.

Alternatieve opties zijn eventueel nog:
pricewatch: LC-Power LC-1370Wmi
LC-power voeding is natuurlijk niet top, en vaak ook niet stil, en 75W lijkt mij net wat krap voor een G3220, een SSD, HDD, en een usb-wifi antenne.

pricewatch: Chieftec Flyer FI-01W-U3
Tja, zal fysiek geen heel mooi kastje zijn. maar het zwarte element maakt een zwarte optical nog wel te doen. Ideaal is het niet.

pricewatch: Aerocool DS Cube White/Black Closed
Zelfde verhaal eigenlijk. Zwarte elementen maken zwarte drives te doen, maar dit is natuurlijk een flinke case, eigenlijk te groot voor het doel.

Andere suggesties of eventueel links waar passende optical te vinden zouden zijn zijn zeer welkom. Zilver zou ook nog een mogelijkheid zijn, maar ook zilveren interne opticals zie ik nergens terug.

• zwittrooper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:40
Wat dacht je ervan om het gewoon wit te spuiten? Dat is waarschijnlijk gemakkelijk en goedkoper dan een witte optical vinden. Gewoon 2 of 3 lagen verf op het frontje spuiten.

[ Voor 5% gewijzigd door zwittrooper op 27-04-2014 17:20 ]

• Foritain
  • Niet online
zwittrooper schreef op zondag 27 april 2014 @ 17:20:
Wat dacht je ervan om het gewoon wit te spuiten? Dat is waarschijnlijk gemakkelijk en goedkoper dan een witte optical vinden. Gewoon 2 of 3 lagen verf op het frontje spuiten.
Dat is inderdaad een optie, al probeer ik dat te vermijden als het mogelijk is. Het is inderdaad wel plan C. (vind geschikte optical -> vind betere case -> naar de gamma)

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04
Corsair 250D met een bus witte gamma verf eroverheen.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Of je drive stealthen, voorkant dus coveren met de 5,2" cover die in je behuizing zit.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-02 20:25

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Vroeger (4-5 jaar geleden) leverde LG heel vaak 5.25" apparaten met een zwart frontje en een extra, los wit frontje in de doos. Wellicht dat er modellen zijn waarbij ze dat nog steeds doen. Je zou het in ieder geval eens na kunnen kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Rhannie op 27-04-2014 17:38 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

die LC Power heeft een extern voedingsblok, dus die zal wel gewoon stil zijn hoor :)

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:45

PeaceNlove

Deugleuter

Doe het anders gewoon zonder ingebouwd optisch station. Koop je er een USB-DVD bij die je alleen aansluit als je een CD of DVD wil lezen.
voor mij werkt het, ik heb 1 USB-DVD in huis voor meerdere systemen en het ding ligt altijd in de kast, het merendeel van de data komt toch wel van internet tegenwoordig

Overigens heb ik ook nog een gewone witte Sata-DVD brander over, mocht het echt niet lukken en er interesse voor zijn kan je me een DM sturen

[ Voor 20% gewijzigd door PeaceNlove op 27-04-2014 19:30 ]

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Witte optical kan ik je niet aan helpen, maar spuiten is idd een optie. Vrij makkelijk en 't resultaat is beter dan je zou verwachten:
temp00 in "Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 15"

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:21
Je kunt natuurlijk ook naar een kleine case zoeken met een deurtje en daarachter je driver (hoe vaak gebruik je ze nog?)

bv:
pricewatch: Fractal Design Node 304 Wit

• Foritain
  • Niet online
Pataar schreef op zondag 27 april 2014 @ 17:29:
Corsair 250D met een bus witte gamma verf eroverheen.
Leuk idee, maar te groot, en zeker te veel werk ;)
warhamstr schreef op zondag 27 april 2014 @ 17:30:
Of je drive stealthen, voorkant dus coveren met de 5,2" cover die in je behuizing zit.
Een optie, maar dan zal hij iets uit steken, denk dat het verven dan nog een makkelijkere optie is.
Rhannie schreef op zondag 27 april 2014 @ 17:36:
Vroeger (4-5 jaar geleden) leverde LG heel vaak 5.25" apparaten met een zwart frontje en een extra, los wit frontje in de doos. Wellicht dat er modellen zijn waarbij ze dat nog steeds doen. Je zou het in ieder geval eens na kunnen kijken.
Dat is voor mij ook al een heeele lange tijd terug dat ik dat voor het laatst heb gezien, die oude retail verpakkingen zie je inderdaad niet veel meer :(
NLBUURMAN schreef op zondag 27 april 2014 @ 17:50:
die LC Power heeft een extern voedingsblok, dus die zal wel gewoon stil zijn hoor :)
Dat is scherp! En maakt het wel een aardige optie. Al blijf ik twijfelen of 75W gaat voldoen. Reviews van die voeding kom ik zo 1-2-3 niet tegen, maar 75W voor mobo, ssd+hdd (als dat past, anders maar 1 grote hdd), g3220 (wel nodig) een optical en een usb wifi.. gaat dat werken? Je zou denken van wel, maar ik vind het een gokje. Hoe dan ook nog wel een optie.
PeaceNlove schreef op zondag 27 april 2014 @ 19:28:
Doe het anders gewoon zonder ingebouwd optisch station. Koop je er een USB-DVD bij die je alleen aansluit als je een CD of DVD wil lezen.
voor mij werkt het, ik heb 1 USB-DVD in huis voor meerdere systemen en het ding ligt altijd in de kast, het merendeel van de data komt toch wel van internet tegenwoordig

Overigens heb ik ook nog een gewone witte Sata-DVD brander over, mocht het echt niet lukken en er interesse voor zijn kan je me een DM sturen
Helaas geen optie voor deze om hem extern te gaan zetten, wil hem echt intern. De optie om hem 2e hands te kopen zie ik wel als mogelijkheid, mag ik vragen of hij er nog helemaal top uit ziet en of er verkleuring te zien is?
temp00 schreef op zondag 27 april 2014 @ 19:42:
Witte optical kan ik je niet aan helpen, maar spuiten is idd een optie. Vrij makkelijk en 't resultaat is beter dan je zou verwachten:
temp00 in "Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 15"
Even gekeken. Dank je wel. Denk dat die optie mij meer begint te liggen.
itsme9x schreef op zondag 27 april 2014 @ 19:53:
Je kunt natuurlijk ook naar een kleine case zoeken met een deurtje en daarachter je driver (hoe vaak gebruik je ze nog?)

bv:
pricewatch: Fractal Design Node 304 Wit
Dat overweeg ik inderdaad ook, maar de meeste cases met deurtjes zijn toch wat groter dan ik hoop. De Node heeft overigens geen ruimte voor een dvd station en gaat dan ook niet werken. Was inderdaad een leuke geweest.

Ik zit nu voornamelijk te twijfelen tussen de LC-power (als 75W gaat voldoen....), het spuitenj van de optical icm de Sugo SG05, en deze:
pricewatch: Inter-Tech WD-01 White
Kan altijd nog een betere SFX voeding in als hij niet stil is, en heeft ook een cardreader die goed van pas kan komen.

Dat of inderdaad 2e hands drive...

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:48
streacom f1c evo. Zilver, niet wit helaas. Maar wel mooi klein en plek voor een 18 euro kostende slimline dvd spelert.

knoop er
optie 1 = een xbox voeding (12V) achter + picopsu, of
optie 2 = een willekeurige (90-130watt?)19volts laptop adapter icm een thin mini-itx moederbord (laptop voeding prik je er dan zo in) en je bent ready to go.

http://tweakers.net/categ...lFliTlKVtFK5iYGZkqxtbW1AA

[ Voor 16% gewijzigd door HBSVDK op 28-04-2014 16:59 ]

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Foritain schreef op zondag 27 april 2014 @ 20:03:
[...]

Een optie, maar dan zal hij iets uit steken, denk dat het verven dan nog een makkelijkere optie is.
Je kunt de DVD-drive in je case naar achter schuiven, zodat je de cover in dit geval passend maakt. Dit is wel de mooiste optie.

• Foritain
  • Niet online
Rob Krauts schreef op maandag 28 april 2014 @ 17:58:
[...]

Je kunt de DVD-drive in je case naar achter schuiven, zodat je de cover in dit geval passend maakt. Dit is wel de mooiste optie.
Die mogelijkheid was ik vergeten. Inderdaad een mooi idee voor de toekomst.

Uiteindelijk de Inter-Tech besteld, zelfs met het plaatsen van een degelijke SFX voeding niet te duur, en levert de ruimte voor een standaard optical en mATX bordje een mooie besparing op. Zal een reviewtje maken als die kastjes nog een beetje leverbaar blijven, de leverancier voorraad is overal minimaal.
Pagina: 1