Whining videokaart / voeding

Pagina: 1
Acties:

• TheDutchChef
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-01 21:12
Goedemiddag Tweakers,

Jullie zijn vast bekend met het coil whine fenomeen.

Ik heb al een tijd last van enorme coil whine wat alleen tijdens het gamen te horen is bij hoge FPS (zo klinkt het in ieder geval wel ;) )
Het komt van mijn videokaart en voeding af, nu heb ik mijn videokaart getest in een systeem van een vriend van me en daar was de kaart gewoon stil.

Omgekeerd hadden we zijn kaart in mijn PC gestopt, en tot onze verbazing; ook stil.

Ik heb sinds een week een nieuw moederbord en bij de vorige mobo had ik dit fenomeen ook al, dus daar ligt het in ieder geval niet aan.

Misschien dat iemand hier op dit forum er meer vanaf weet, de combinatie van mijn voeding en videokaart lijkt dus niet helemaal oke...

Mijn pc:

Intel i5 4670K
8 GB RAM
7870 XT videokaart
MSI Z87-G41 PC Mate moederbord
750 Watt Zalman voeding

[ Voor 3% gewijzigd door TheDutchChef op 27-04-2014 17:05 ]

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-02 11:44

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Een keertje vsync aanzetten meestal is het dan verholpen.

• TheDutchChef
@ splitinfinitive
Al een keer geprobeerd, krijg dan inderdaad minder whine maar wel enorme inputlag.
Ook een framelimiter helpt om het geluid weg te krijgen, maar dat komt ook de prestaties niet ten goede ingame..

Er moet toch iets meer aan de hand zijn, als we de videokaarten omwisselen is er geen enkele whine te horen in beide PC's..

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-02 11:44

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Zoals ik begrepen heb kan het erg verschillen per videokaart eb dan niet alleen per merk/type maar ook in zelfde types.

alleen snap ik dat van,de inputlag niet helemaal ik speel zelf ook met vsync en,heb nergens last van.

en een frametime limmeter is toch geen probleem als je bijv j monitor 60hz is dan ga je mogelijk bij hogere fps screen tearing krijgen.

ik zou zelf geen andere manier weten mijn excusses hiervoor

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:16
Als het kan je voeding proberen te ruilen met iemand? Aangezien daar het probleem waarschijnlijk ligt. Zo is een 7950 stil in mijn computer maar maakt een pokke herrie in die van mijn vriendin.

• TheDutchChef
@ splitinfinitive

Ja ik heb het geprobeerd vsync, helaas speel ik nogal snelle shooters als CS:GO en ik merk toch echt de input lag met Vsync :( de framelimiter krijg ik last van rare beelden die lijken op screen tearing.. het is gewoon niet de oplossing die je zou willen, hopelijk geeft een nieuwe voeding een beter resultaat!

Bedankt iig voor jullie reacties!!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:38
Probeer de kaart eens een klein beetje te overklokken, een andere frequentie wil wel eens helpen :P

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-01 13:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

!mark schreef op zondag 27 april 2014 @ 23:30:
Probeer de kaart eens een klein beetje te overklokken, een andere frequentie wil wel eens helpen :P
Dit of je kaart gewoon eens even lekker warm laten worden in furmark. Dat wil soms ook wel eens helpen.
Zorg er wel voor dat je temps niet boven de 85 komen. Check ook je vrm temps. Die mogen niet boven de 90 komen. Gebeurt dat wel, progje uitzetten.
Zet voordat je begint je fanspeed even op 100%

Al die gekke progjes etc. vind je allemaal hieronder in ''GPU overclockhulp''

[ Voor 15% gewijzigd door Frozen op 28-04-2014 00:50 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Pagina: 1