Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wireless switch HP laptop werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-11 14:45
Ik heb een HP EliteBook 8530w waarop ik laatst een Linux distro naast een Windows installatie had staan. Na het installeren van Linux kreeg ik echter mijn wireless niet meer aan de praat (Intel WiFi Link 5300). Na een volledige format en een verse Windows installatie (geen Linux meer) wil de wifi nog steeds niet werken. Normaal werkte de wifi direct na een verse installatie van Windows. Ik heb voor de zekerheid de laatste Intel drivers geinstalleerd en zelfs de HP Quick Launch drivers geinstalleerd, helaas zonder resultaat. Ik kan mijn wifi niet meer aanzetten met de button/switch op de laptop (http://www.justechn.com/g...IMG_3429.JPG?m=1303191065). Betekent dit dat de wireless hardware kapot is of kan ik nog wat anders proberen? Alvast bedankt!

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 08:48
De aansturing van de knop loopt via de bios dus probeer je bios eens bij te werken, en loop vervolgens de instellingen na in de BIOS hier kan je namelijk ook de knop in uitzetten.

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:49
Bij HPs heel simpel, stroom eraf en accu eruit. Ben dit vaker tegengekomen.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• JoepD
@Padje: Bedankt voor je antwoord. Ik heb de BIOS eens een update gegeven, hij lag flink wat versies achter (oudere laptop). Echter stonden de WLAN instellingen in de BIOS goed voor zover ik kon zien.

Ik heb tevens het klepje van de laptop eens opengeschroefd, waar de wifi module achter zit. Maar er zit helemaal geen losse wifi module in dat slot van de laptop, zoals deze. Ik had daar eigenlijk een Intel Link 5300 module verwacht, maar deze zit blijkbaar on-board in de laptop? Of heb ik nu heel andere drivers nodig? (Normaal hoefde ik dus na een Windows installatie helemaal geen drivers te downloaden, de wireless werkte vanzelf.)

@r_bleumer: Bedankt voor je antwoord, maar het trucje wilde helaas niet werken.

Verwijderd

Normaliter moet je de Intel drivers van de HP site halen. Deze zijn specifiek door Intel voor HP gemaakt.

Idem dito met Dell.

Daarentegen, werkt het in 99% van de gevallen wel, als je zel van de Intel site zelf haalt. (in ieder geval op mijn Dell).

• JoepD
Ik heb het inmiddels weten op te lossen. Via de HP Wireless Assistent kon ik de switch softwarematig omzetten. Daarna heb ik deze software er weer afgegooid (is verder nutteloos), en de switch bleef gelukkig naar behoren werken.
Pagina: 1