Hallo daar allemaal!
Ik probeer een computer voor mijn vader bij elkaar te sprokkelen voor een budget van 1000 euro max.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer wordt vooral gebruikt voor video's maken met windows movie maker. Verder dingen als email en surfen op het net.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
1000 euro max
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
kast, dvd speler en voeding. exacte merk en model is irrelevant.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, Processor, Geheugen, Harde schijf
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
nee.
Ga je overklokken?
nee.
Mijn idee tot nu toe:
Daarbij loop ik tegen twee vragen aan. Ik hoopte dat jullie me kunnen helpen.
Als ik twee opties voor het moederbord neerzet, de ASUS H87-PLUS of ASUS Maximus VI Hero C2. Natuurlijk is er verschil in aantal USB poorten enzo maar daar heb ik geen vraag over. Wat is het verschil in prestaties als de rest van de hardware gelijk blijft.
Ik wil gaan voor de Intel i7 4770K. Deze heeft een geintegreerde videokaart. Intel HD Graphics 4600. Is dit genoeg voor intensief windows moviemaker gebruik of is een dedicated grafische kaart zoals een MSI Geforce GTX 750 Ti 2GB een beter idee?
Alvast ontzettend bedankt voor het meedenken,
Ik probeer een computer voor mijn vader bij elkaar te sprokkelen voor een budget van 1000 euro max.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer wordt vooral gebruikt voor video's maken met windows movie maker. Verder dingen als email en surfen op het net.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
1000 euro max
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
kast, dvd speler en voeding. exacte merk en model is irrelevant.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, Processor, Geheugen, Harde schijf
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
nee.
Ga je overklokken?
nee.
Mijn idee tot nu toe:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4770K Boxed | € 279,50 | € 279,50 |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Maximus VI Hero | € 165,04 | € 165,04 |
| 1 | MSI GeForce GTX 750Ti 2GB GAMING | € 131,95 | € 131,95 |
| 1 | Kingston HyperX Genesis KHX16C9K4/32X | € 265,99 | € 265,99 |
| 1 | Samsung 840 series EVO Desktop kit 250GB | € 138,89 | € 138,89 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 981,37 | |
Daarbij loop ik tegen twee vragen aan. Ik hoopte dat jullie me kunnen helpen.
Als ik twee opties voor het moederbord neerzet, de ASUS H87-PLUS of ASUS Maximus VI Hero C2. Natuurlijk is er verschil in aantal USB poorten enzo maar daar heb ik geen vraag over. Wat is het verschil in prestaties als de rest van de hardware gelijk blijft.
Ik wil gaan voor de Intel i7 4770K. Deze heeft een geintegreerde videokaart. Intel HD Graphics 4600. Is dit genoeg voor intensief windows moviemaker gebruik of is een dedicated grafische kaart zoals een MSI Geforce GTX 750 Ti 2GB een beter idee?
Alvast ontzettend bedankt voor het meedenken,
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2014 16:46 ]