Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VPS] Mail subdomein wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:33
Beste lezer,

Ik wil een SSL certificaat aanschaffen, zodat ik gebruikers veilig kan laten inloggen. Ik wil dit doen door het SSL certificaat te koppelen aan een subdomein 'secure'. Het word dan dus https://secure.domein.nl.

Mail ontvang en verzend ik via mail.domein.nl, maar ik wil de mail server ook wijzigen naar secure.domein.nl zodat ik mails kan ontvangen en verzenden via SSL, maar zodat ik dus ook gebruikers veilig kan laten inloggen.

Ik heb een VPS met root rechten, en ik heb DirectAdmin geïnstalleerd. Ook heb ik Webmin geïnstalleerd.
In DirectAdmin zit een MX-record genaamd 'mail'.

Hoe verander ik de mail server van mail.domein.nl naar secure.domein.nl?

EDIT: Het is dus niet de bedoeling dat ik een wildcard SSL koop, maar gewoon één subdomein beveilig (met PostiveSSL van Comodo).

Met vriendelijke groet,
Michael W.

[ Voor 8% gewijzigd door michaelw1998 op 27-04-2014 15:04 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:16

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat wil je nu precies bereiken :?
Door een SSL certificaat voor secure.domein.nl te kopen (en te installeren) word niet spontaan al je mailverkeer via SSL verstuurd. Wat je, om te beginnen, kunt doen is de webmail gebruikers over SSL laten inloggen.

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

• michaelw1998
Mail is van mij zelf. Gebruikers bedoel ik mee, iedereen die in en uitlogt via WordPress.

Edit: Het gaat er dus om hoe ik mijn mailserver mail.domein.nl kan wijzigen in secure.domein.nl.
(En het subdomein secure.domein.nl moet dus ook te gebruiken zijn zodat WordPress bijvoorbeeld via SSL kan inloggen).

[ Voor 55% gewijzigd door michaelw1998 op 27-04-2014 17:24 ]

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je mail server via een ander record laten luisteren is simpel : edit je MX record zodat deze niet naar mail.domein.nl verwijst maar naar secure.domein.nl , klaar ben je. Je schiet er alleen niets mee op.

• michaelw1998
Als ik een SSL van Comodo koop en die dus installeer voor secure.domein.nl, en de MX dus ook wijzig en de SSL poort gebruik voor mail (geen webmail, maar via Outlook rechstreeks inlaad), waar schiet ik dan niet mee op?

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 01:55

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Het certificaat moet ook nog op de server geïnstalleerd worden

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• michaelw1998
F.West98 schreef op zondag 27 april 2014 @ 17:35:
Het certificaat moet ook nog op de server geïnstalleerd worden
In DirectAdmin installeer ik deze.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

michaelw1998 schreef op zondag 27 april 2014 @ 17:34:
Als ik een SSL van Comodo koop en die dus installeer voor secure.domein.nl, en de MX dus ook wijzig en de SSL poort gebruik voor mail (geen webmail, maar via Outlook rechstreeks inlaad), waar schiet ik dan niet mee op?
Dat kan dan wel, maar dan moet je daar duidelijker in zijn.
Als jij over een VPS begint met DirectAdmin en mail ga ik er niet vanuit dat je dit via een outlook client benaderd.
Iets duidelijker zijn dus :)

• michaelw1998
Koffie schreef op zondag 27 april 2014 @ 17:40:
[...]

Dat kan dan wel, maar dan moet je daar duidelijker in zijn.
Als jij over een VPS begint met DirectAdmin en mail ga ik er niet vanuit dat je dit via een outlook client benaderd.
Iets duidelijker zijn dus :)
Mijn excuses hiervoor.

Echter, ik heb dus 3 domeinen. Alle 3 verbinden ze met mail.eigendomein.nl (dus 3 domeinen; mail.domein1.nl, mail.domein2.nl, mail.domein3.nl).

Als ik dan dus MX van het hoofd domein wijzig naar secure, en dan SSL etc installeer. Kan ik die andere 2 domeinen dan ook naar het hoofd domein met secure subdomein sturen?

Om het te verduidelijken:

NU:

domein1.nl -> mail.domein1.nl
domein2.nl -> mail.domein2.nl
domein3.nl -> mail.domein3.nl

Met SSL op hoofd domein met het secure subdomeintje:

domein1.nl -> secure.hoofddomein.nl
domein2.nl -> secure.hoofddomein.nl
domein3.nl -> secure.hoofddomein.nl

Hier bedoel ik dus of ik de mail van de overige domeinen dus de mail kan laten checken via de SSL beveiligde hoofddomein?

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:44
AFAIK kan dat niet. Met HTTPS heb je de mogelijkheid om meerdere domeinnamen via SSL uit te laten komen op 1 IP. SMTPs kent geen Virtual Hosting.

Google heeft wel 1 certificaat met meerdere certificaten erin. Hoe dat in elkaar zit, en of dat haalbaar is voor normale zielen: geen idee....

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• michaelw1998
Weet je dan toevallig een andere oplossing?

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:44
Nee. Tenzij je je eindgebruikers een algemeen subdomein kan geven, en die gebruikt in Outlook. Je zal dan geen SSL-foutmeldingen meer krijgen, maar je eindgebruiker verbinden dan niet met hun eigen spiffy domein. Qua HTTPs is het geen probleem.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• michaelw1998
@DiedX De mail etc is van mij zelf. Zie het als het gebruik van shared hosting voor jezelf, maar dan op een VPS.. Ik verhuur geen ruimte op mijn server.

Het enige dat anderen kunnen doen is inloggen op een WordPress website van mij.
Pagina: 1