Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

WIFI valt steeds uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorig jaar een ENGENIUS ECB300 router gekocht en aangesloten op de modem. Tot voor kort werkte deze prima en was de WIFI internetverbinding prima. Sinds kort valt de verbinding vaak uit, door het aan en uitzetten van de router komt de verbinding weer tot stand.

Sinds vandaag valt deze helaas om de 5 minuten uit. Ik heb de router al gereset en alles opnieuw ingesteld. Dit helpt helaas niet. Ik weet niet meer wat ik moet om de verbinding stabiel te krijgen. Via het WIFI netwerk van de buren kan ik gelukkig jullie hulp vragen :)

Piet

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Lastig om op basis van deze jnformatie iets zinnigs te zeggen...

Los van eens goed op GoT te zoeken (via Inet van de buren) zou je een overzicht van alle draadloze netwerken in de buurt kunnen maken en dat hier posten.

Daarnaast:

Valt alleen draadloos uit, of ook bedraad?
Hebben alle devices hier last van?
Heeft de Engenius iets van relevante logging?
Laatste firmware op de Engenius?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Dank, dat overzicht heb ik al via inSSIDer office opgevraagd net, daar zie ik niks geks.

Alle devices hebben er last van, bedraag lukt niet via de router, er kan alleen een kabel in vanuit de modem

als ik op de site van Engenius kijk zie ik het volgende:

http://www.engenius-europ...=kb&prodid=145&kbartid=53

de router staat OP onze TV (een oude beeldbuis tv) een beetje achterop, wellicht dat inderdaad de hitte van de TV de onderdelen in de router stuk gemaakt hebben? Deze router is slechts 5 maanden oud.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2014 15:08 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op zondag 27 april 2014 @ 15:03:
de router staat OP onze TV (een oude beeldbuis tv) een beetje achterop, wellicht dat inderdaad de hitte van de TV de onderdelen in de router stuk gemaakt hebben? Deze router is slechts 5 maanden oud.
Ja, dit zou precies het geval kunnen zijn. Warmte verkort de levensduur, zoals precies in het gelinkte artikel wordt aangeduid. Nieuwe kopen (of gokken op garantie, het zou immers ook gewoon een maandagmorgen produkt kunnen zijn). , niet meer zo warm plaatsen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak wel even een foto van de opstelling en mail de internetwinkel wel even om te kijken of het onder garantie valt. Niet geschoten is altijd mis :) heb nu mijn oude router (deze had niet zo'n groot bereik) aangesloten, dus nu kan ik wel wel gewoon weer internetten.

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:27
Zet lopende downloads eens een tijdje stop en kijk of het dan beter gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik download nooit iets. Heb de webstore al gemaild en gevraagd of ze ernaar willen kijken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 27 april 2014 @ 15:03:
[...]

Nog los van het feit dat de hitte schadelijk kan zijn voor apparatuur (incl je TV als je de ventilatie zo blokkeert...), als je even stilstaat bij wat WiFi is en wat er in een beeldbuisTV zit, dan zou je snel genoeg moeten bedenken dat dit qua RF-eigenschappen zo ongeveer slechtst denkbare plek is (nouja, muv een brandkast ofzo) in je huis :o

Een AP hoort hoog in een kamer met line-of-sight te hangen (reden waarom zoveel met muur/plafondmontagemateriaal verkocht worden). Is dat niet wenselijk, dan in ieder geval vrij van interferentie plaatsen, niet bovenop grootste bron van zooi in huis 8)7

Maar goed, als dit ooit gewerkt heeft is dat nu niet je primaire probleem, dat zal wel hittegerelateerd zijn. Overigens zou ik open zijn tov webshop over waar je het geplaatst hebt, zo niet ben je bezig met garantiefraude, los van dat het moreel verwerpelijk is, wordt het hier op GoT ook niet op prijs gesteld...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gemeld dat ik het bovenop de TV gezet heb, met foto's erbij :)

Wie hangt een router nu hoog in de kamer? Dat ziet er toch niet uit :P
Pagina: 1