[Late 2013 13" rMBP] Scrollen probleem + wit scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 00:08
Goede dag,

Ik heb een late 2013 13" rMBP met 256GB SSD en 8 GB RAM. Sinds een aantal weken/maanden ondervind ik een aantal problemen die mij soms erg irriteren. Bij het googlen kan ik geen oplossing vinden voor mijn problemen dus vraag ik het hier even.

1. Bij Safari(7.0.3) heb ik soms dat het scrollen helemaal niet meer werkt. De scrollbalk is dan helemaal verdwenen en scrollen via de touchpad werkt niet terwijl het gewoon een scrollbare website is. Daardoor ben ik gedwongen om Chrome te gebruiken want die werkt wel goed.

2. Sinds misschien 10.9.2 of zelfs eerder heb ik elke keer wanneer ik mijn laptop uitzet dat het beeldscherm nog een tijdje op een wit scherm eindigt. In het verleden was hij gewoon snel uit maar nu duurt het gewoon een tijdje.

Het lijkt me gezien de MBP met mavericks gelevert is en vervolgens een upgrade heeft gekregen naar 10.9.1 en naar 10.9.2 dat een clean install niet gelijk de oplossing hoeft te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torchwood
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-09 14:38
Dit heeft waarschijnlijk te maken met swipen tussen vorige pagina en volgende pagina als je die functie uit zet in system settings en dan trackpad more gestures swipe between pages... die functie uitvinken.

Dan kan je weer in alle browsers scrollen zonder problemen om terug te gaan naar de vorige pagina kan je dan backspace toets gebruiken.

Dit probleem heb ik zelf ook gehad en dat was voor mij de oplossing.

Mocht dit niet werken dan zou ik even voor je verder kijken. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 16:58
Probleem 2 heb ik ook hoor, hij sluit echter wel goed af.
Als ik goed kijk zie ik bij het witte scherm mijn achtergrond zelfs nog ietsjes.
Ik heb het vanaf het begin af aan al (heb um 3 maand ook een 13,3" rMBP)

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:32

RnB

Probleem 1 is niet normaal hoor, heeft ook weinig te maken met de ''swipe between pages'' functie. Op welke websites ondervinden jullie dit probleem?

Probleem 2 heb ik ook last van. Booten gaat als een speer, maar afsluiten/rebooten duurt erg lang. Dit heb ik overigens zowel bij Mavericks als bij Mountain Lion ondervonden met een 13'' en een 15'' rMBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torchwood
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-09 14:38
RnB schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:29:
Probleem 1 is niet normaal hoor, heeft ook weinig te maken met de ''swipe between pages'' functie. Op welke websites ondervinden jullie dit probleem?
Bij mij was dit het probleem als je kijkt op de fora van firefox en apple en andre browsers zie je dit probleem naar voor komen.

Sinds ik die functie heb uitgeschakeld heb ik nergens meer last van.
Probleem 2 heb ik ook last van. Booten gaat als een speer, maar afsluiten/rebooten duurt erg lang. Dit heb ik overigens zowel bij Mavericks als bij Mountain Lion ondervonden met een 13'' en een 15'' rMBP.
Dit probleem heb ik helaas ook last van maar hier iriteer ik me niet zo aan.
Mocht ik me zelf ergens snel moet verslapen klep dicht tas in DONE. O-)

Maar ik kan me het wel enigzins wel voorstellen.

Ik heb even zitten googlen mischien hebje hier wat aan.
http://www.mactip.net/fix-slow-shutdown-and-startup-times/

Het pram opschonen doet voor mij altijd wonderen. (vraag me niet waarom )

[ Voor 43% gewijzigd door torchwood op 12-05-2014 23:00 . Reden: Iets vergeten en een idee van google ;) ]