XBMC 50-60Hz TV en 23,973 FPS bug. Bestaat er een oplossing?

Pagina: 1
Acties:

• Dan0r
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2022
Een goedemorgen allemaal. Ben al weken aan het trutten met mijn pricewatch: Gigabyte BRIX GB-XM14-1037. Deze is voorzien van Intel HD Graphics met de welbekende 23,973 bug er gratis bij. Ik draai overigens OpenElec.

Nu zijn er tal van mwah mwah oplossingen, waarbij ene oplossing tussentijdse videostutter veroorzaakt (Audio/Video drop)en een andere een volledige A/V out-of-sync. (Adjust RefreshRate) Een andere en laatste -voor mij- bekende oplossing lost het op, maar door de beperkingen van mijn TV loopt het beeld dan niet soepel meer.

Mijn vragen:
  • Is er een andere oplossing welke ik nog niet weet?
  • Kan ik beter een andere TV aanschaffen welke wel Video-In 24p ondersteunt?
  • Kan ik beter afstappen van de Intel HD graphics?
Alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door Dan0r op 27-04-2014 10:53 . Reden: gevonden oplossingen erbij ]

• Rawit
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2024
De Intel HD Graphics bug houdt volgens mij in dat de GPU alleen 24p ondersteunt en niet 23,973. Maar volgens mij is dit met OpenElec niet zo'n probleem omdat de optie bestaat om het afspelen van de video te matchen met de refresh rate, met andere woorden 23,973 wordt versneld afgespeeld -> 24p. Dit werkt prima in mijn setup, OpenElec + GT 630 Kepler. Je dient natuurlijk wel een scherm te hebben dat 24p input accepteert.

Uit je vraag begrijp ik dat je niet over een scherm beschikt dat 24p accepteert. De 23,973 bug is eigenlijk niet van toepassing. Wat ik zou kiezen in jouw geval is: 50hz refresh rate en "Adjust display refresh rate to match video ". Kies bij A/V Sync "Video Clock". In theorie zouden films versnelt moeten worden naar 25p waarbij alle frames verdubbeld kunnen worden zodat je uitkomt op 50p.