PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis
Edit: Ik zie dat je ook graag filemeldingen wilt. Werken dat soort dingen ook in Oost-Europa, of is dat typisch een feature voor West-Europa?
[ Voor 29% gewijzigd door SeatRider op 27-04-2014 10:52 ]
Nederlands is makkelijker als je denkt
Ik heb nog geen update naar een ander systeem overwogen nee. Wellicht dat ik dat nog kan doen. Ik had als idee om de Nuvi als reserve mee te nemenSeatRider schreef op zondag 27 april 2014 @ 10:50:
Als tweaker zijnde, al overwogen je Nüvi te updaten? Kan ook met OpenStreetMap. Kun je zelfs vooraf gewoon checken in hoeverre het gebied waar je heengaat in kaart is gebracht.
Edit: Ik zie dat je ook graag filemeldingen wilt. Werken dat soort dingen ook in Oost-Europa, of is dat typisch een feature voor West-Europa?
Filemeldingen werken niet in alle landen, maar dat is ook meer voor de andere landen in de EU waar het wel werkt.
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis
No drama
In zijn algemeenheid heeft Tomtom goede kaarten, ook voor Oost Europa. In plaats van een apart Navi kastje zou je de app ook op je telefoon kunnen aanschaffen en daar gebruik van maken, telefoon kan gewoon aan de stroom tijdens het rijden.
Ik heb als backup altijd een 2de app die ik voor vakantie laad met open streetmap data, gewoon voor het geval dat. Een keer meegemaakt dat Nokia Maps er gewoon de brui aan gaf in een ver verleden, en als je de taal niet spreekt is dat erg onhandig.
Die fix voor het gps signaal is nog wel even een goed puntje, misschien sowieso een firmware update;)
Verwijderd
Ik weet niet precies van welk jaar de Nüvi is, ik meen van 2010 of 2011, en ik heb een apparaat met Lifetime Maps. Net voor de vakantie naar Kroatië heb ik alle mogelijke updates gedraaid en de maps voor Oost-Europa aangeschaft, en ik moet zeggen dat dit ontzettend goed bevallen is. We zijn maar één keer op een verkeerde plek terechtgekomen, en dit was ook nog omdat vriendlief een vreemde postcode had ingegeven.
Aangezien ik de maps van Oost-Europa daarna niet meer heb geprobeerd te updaten durf ik niet met zekerheid te zeggen dat deze ook onder de Lifetime Maps zullen vallen, of dat alleen de originele kaarten voor West-Europa hier onder vallen. Kwestie van proberen, lijkt me.