Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• xavier!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01 13:11
Beste Tweakers,

Ik ben opzoek naar een soundbar die het 4k/60p signaal doorgeeft, eigenlijk een bar met hdmi 2.0 poorten. Bestaat zoiets al of is er iets aangekondigd?

Dank.

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-11 13:08
Jazeker. Veel soundbars hebben al 4K passthrough.

Ik kan het in ieder geval bij de meeste van Pioneer, Yamaha en Sony vinden.

Bij Samsung en LG staat het niet aangegeven.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37

FeaR

In GoT we trust

Kashika schreef op zondag 27 april 2014 @ 12:03:
Jazeker. Veel soundbars hebben al 4K passthrough.
4K Passthrough kan al met HDMI 1.4 en geeft dus geen zekerheid dat er HDMI 2.0 aanwezig is. Ik ken sowieso nog maar weinig apparaten met HDMI 2.0, alleen de XMC-1 van Emotiva en de nieuwe reeks van Onkyo hebben dit aangekondigd.

Verder een verhuizing naar CEA aangezien het een aankoopadvies is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• xavier!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01 13:11
FeaR schreef op zondag 27 april 2014 @ 14:01:
[...]

4K Passthrough kan al met HDMI 1.4 en geeft dus geen zekerheid dat er HDMI 2.0 aanwezig is. Ik ken sowieso nog maar weinig apparaten met HDMI 2.0, alleen de XMC-1 van Emotiva en de nieuwe reeks van Onkyo hebben dit aangekondigd.

Verder een verhuizing naar CEA aangezien het een aankoopadvies is.
Passthough kan inderdaad al, maar ook al op 60p? Beetje zonde voor mij om nu een nieuwe soundbar te kopen bij m'n 4k tv met hdmi 2.0 als de soundbar niet de 4k 60p doorzet naar m'n tv.

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-11 22:22
Ik verbaasde me over het feit dat je het 60p noemde terwijl je 60Hz bedoelt maar na een kleine google search kom ik die term ook overal tegen.Deze (http://akihabaranews.com/...oundbar-and-31ch-soundbar) bijvoorbeeld.

Wat vreemd dat Hz nu opeens met p wordt aangeduid terwijl dat toch stond voor beeldmodus (1080 p...rogressive)?

Prima.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
tikkietrugjaap schreef op maandag 28 april 2014 @ 12:35:
Ik verbaasde me over het feit dat je het 60p noemde terwijl je 60Hz bedoelt maar na een kleine google search kom ik die term ook overal tegen.Deze (http://akihabaranews.com/...oundbar-and-31ch-soundbar) bijvoorbeeld.

Wat vreemd dat Hz nu opeens met p wordt aangeduid terwijl dat toch stond voor beeldmodus (1080 p...rogressive)?
60p kan ook verwijzen naar de framesnelheid met een progressieve scan, net zoals 24p dit is en je ook 60i tegenkomt wat, logischerwijs, 60Hz interlaced scan is.

4k/60p is trouwens enkel compatibel met apparatuur wat een HDMI 2.0 aansluiting heeft. De meeste 4K passtrough HDMI ingangen zijn dat niet. Daar zul je maximaal 1080p/60p of 4k/24p door kunnen spelen.

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-11 13:08
Het enige wat ik me kan bedenken wat momenteel te krijgen is wat 60P ondersteund is een high end gaming computer.
Als je wilt gamen op een 4K paneel, kan je die beter rechtstreeks op je TV aansluiten en het geluid via de soundbar (opical kabel) laten lopen.
Pagina: 1