Beeldscherm flikkert in games maar ook in windows 8

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 424705

Topicstarter
Geachte Tweakers,

Na een goed jaar na aanschaf van mijn nieuwe computer, lijkt het erop dat mijn videokaart het er al mee op houdt. Vorig jaar rond Juni, kocht ik een compleet nieuw systeem. Hier had de computer shop zelf de onderdelen in elkaar gezet, die ik had besteld.

Nooit had ik problemen tot een goede maand geleden, wat naar eigen zeggen leek plaats te vinden na Windows 8.1 update. Nu lijkt me dit uiteraard sterk, maar voor mijn gevoel begonnen hier de eerste problemen zich voor te doen. Tijdens het spelen van Guild Wars 2, ging vaak mijn beeldscherm flikkeren als het ware. Het beeldscherm toonde een kleur (vaak olijfgroen, lichtblauw of oranje met zwarte strepen er doorheen.

Het eerste wat door me heen ging was, allicht moet ik de drivers updaten. Zo gezegd, zo gedaan en het probleem leekr verholpen te zijn. Tot een paar dagen later, waar het probleem terug keerde. Ik bekeek alle updates en zorgde er voor dat alles up to date was, dat het ververs snelheid juist stond (75mhz) en dat er geen rotzooi op de computer was. Toch bleef het probleem zich voor doen. Vandaaruit besloot ik om mijn computer schoon te maken (hardware) en bracht de pc naar de shop, waar de mannen mijn computer grondig gereinigd hadden. Dit hielp weer voor een aantal dagen maar het probleem is er nogsteeds.

Nu ben ik niet de handigste met computers en bedacht me dat jullie misschien een idee, oplossing of analyse hebben waarom dit probleem zich voort blijft doen.

Mijn grafische kaart is een AMD Radeon 7800 Series trouwens.

Hopelijk weten jullie iets, momenteel word ik er ram gek van.

Met vriendelijke groet,
Grotesque

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:21
ik veronderstel dat je 75Hz (niet MHz) bedoelt, maar wat voor scherm heb je?
75Hz is namelijk niet echt standaard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:41

Thomg

Aww yiss

catfish schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 23:05:
ik veronderstel dat je 75Hz (niet MHz) bedoelt, maar wat voor scherm heb je?
75Hz is namelijk niet echt standaard...
Hmm
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EiqX3yT.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel124
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-06 13:20
Ik heb ooit een probleem gehad met een scherm dat flikkerde. Dit bleek uiteindelijk te liggen aan het stopcontact waar ik de monitor inplugde (vreemd, ik weet het). Sindsdien gebruik ik altijd een afgeschremde contactdoos voor al mijn apparatuur.

Wellicht dat je eens kunt testen met een andere wandcontactdoos en/of een afgeschermde stekkerdoos? (indien je dit al hebt, dan negeer mijn suggestie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hi Catfish, ik gebruik een 23' Samsung Led Beeldscherm Series 3 | 350

is het beter als ik het op 60Hz zet in plaats van 75Hz?

@maikel - thanks, dat ga ik even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-06 17:08

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

75hz geldt in de meeste gevallen alleen als je het scherm op een lage (niet native) resolutie zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Yeah, 75hz stond ingesteld in het Catalyst Control Center. Heb dit nu naar 60hz gezet.

Heb bovenstaande oplossingen geprobeerd maar dus ver geen resultaat :'( Zou mijn grafische kaart dan toch gebroken zijn? Het is verder wel vreemd. Soms doet hij het uitstekend en soms gaat hij helemaal trippen. Nu doet hij het in Windows goed, al ben ik bang zodra ik het spel opstart, ik weer drama krijg.

edit: ik heb de laatste amd driver geinstalleerd

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 424705 op 27-04-2014 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-06 17:08

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Anoniem: 424705 schreef op zondag 27 april 2014 @ 13:46:
Yeah, 75hz stond ingesteld in het Catalyst Control Center. Heb dit nu naar 60hz gezet.

Heb bovenstaande oplossingen geprobeerd maar dus ver geen resultaat :'( Zou mijn grafische kaart dan toch gebroken zijn? Het is verder wel vreemd. Soms doet hij het uitstekend en soms gaat hij helemaal trippen. Nu doet hij het in Windows goed, al ben ik bang zodra ik het spel opstart, ik weer drama krijg.

edit: ik heb de laatste amd driver geinstalleerd
Gebruik je toevallig tools om je gpu te downclocken? Als ik te veel aan mijn geheugen snelheden zit dan krijg heb ik ook last van flikkerend beeld. Alleen geen gare kleuren :P.
Het kan zijn dat de 8.1 update met je 2d profiel van je videokaart klooit.

Uninstall je videokaart drivers eens en draai dan DDU in veilige modus.
Installeer dan de nieuwste drivers of beta drivers van de AMD site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:41

Thomg

Aww yiss

Even iets anders, maar heb je toevallig een igpu?
Probeer die anders eerst eens, kunnen we meteen wat uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zover ik weet gebruik ik geen tools om mijn gpu te downclocken, tenzij de windows 8.1 versie daar inderdaad meet klooit.

@thomg - sorry maar wat is een igpu? ><

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-06 19:35

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Anoniem: 424705 schreef op zondag 27 april 2014 @ 14:09:
Zover ik weet gebruik ik geen tools om mijn gpu te downclocken, tenzij de windows 8.1 versie daar inderdaad meet klooit.

@thomg - sorry maar wat is een igpu? ><
dit is de interne gpu op je processor. Die loopt meestal via de i/o aansluitingen van het moederbord.

welke processor is het? Meestal hebben intels de hd graphics aanboord en de amds radeons aan boord als ik mij niet vergis
Pagina: 1