Beste tweakers,
Een vriend van mij is opzoek naar een laptop van maximaal €500, als hij €300 kost kan hij vervangen worden over 2-3 jaar. Anders over 5-6 jaar.
Waar moet de laptop aan voldoen en waarom?
12" tot 15" scherm
Gewicht tot max 2 kilo, aangezien hij dagelijks meegenomen moet worden naar school
Snelle HDD. Dit hoeft niet perse een SSD te zijn, maar wel gewoon snel met een minimale opslag van 320GB
Goede bouwkwaliteit. Er wordt namelijk veel mee geschouwd
Beste specs voor maximaal €500, liefst goedkoper
Moet een tijdje meegaan
Een goede accuduur. In ieder geval 5 uur.
Waar wil je de laptop voor gebruiken?
Voor schoolzaken zoals;
Office, sketchup (op een licht pitje), browsen.
Het zal ook fijn zijn als je er een potje TF2 op kan doen en Minecraft. Dit hoeft niet op de hoogste intellingen, een framerate van 40 is acceptabel. Dit kan gewoon op integrated graphics.
Heb je nog (merk)voorkeuren?
Hij is erg vertrouwd met Lenovo en hij is ook erg blij met de bouwkwaliteit. Asus is ook nog goed en degelijk.
acer heeft hij liever niet, behalve als die veel betere specs heeft dan de rest.
Mijn(en mijn vriends) eigen research
Touchscreen is handig, maar de specs zijn er wel iets minder bij.
Hij is ook nog aan het denken aan de Lenovo x201i aan het denken, deze kan hij voor €300 krijgen. Deze heeft wel een 540m.
Alvast bedankt voor de hulp!!! Als er nog opmerkingen zijn op de begin post dan verander ik dat graag
Een vriend van mij is opzoek naar een laptop van maximaal €500, als hij €300 kost kan hij vervangen worden over 2-3 jaar. Anders over 5-6 jaar.
Waar moet de laptop aan voldoen en waarom?
12" tot 15" scherm
Gewicht tot max 2 kilo, aangezien hij dagelijks meegenomen moet worden naar school
Snelle HDD. Dit hoeft niet perse een SSD te zijn, maar wel gewoon snel met een minimale opslag van 320GB
Goede bouwkwaliteit. Er wordt namelijk veel mee geschouwd
Beste specs voor maximaal €500, liefst goedkoper
Moet een tijdje meegaan
Een goede accuduur. In ieder geval 5 uur.
Waar wil je de laptop voor gebruiken?
Voor schoolzaken zoals;
Office, sketchup (op een licht pitje), browsen.
Het zal ook fijn zijn als je er een potje TF2 op kan doen en Minecraft. Dit hoeft niet op de hoogste intellingen, een framerate van 40 is acceptabel. Dit kan gewoon op integrated graphics.
Heb je nog (merk)voorkeuren?
Hij is erg vertrouwd met Lenovo en hij is ook erg blij met de bouwkwaliteit. Asus is ook nog goed en degelijk.
acer heeft hij liever niet, behalve als die veel betere specs heeft dan de rest.
Mijn(en mijn vriends) eigen research
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asus VivoBook X202E-CT009H | € 496,50 | € 496,50 |
| 1 | Asus X551CA-SX024H | € 479,- | € 479,- |
| 1 | Lenovo Essential B5400 (MB82FMH) | € 496,50 | € 496,50 |
| 1 | Lenovo IdeaPad Flex 14 (59400849) | € 499,- | € 499,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.971,- | |
Touchscreen is handig, maar de specs zijn er wel iets minder bij.
Hij is ook nog aan het denken aan de Lenovo x201i aan het denken, deze kan hij voor €300 krijgen. Deze heeft wel een 540m.
Alvast bedankt voor de hulp!!! Als er nog opmerkingen zijn op de begin post dan verander ik dat graag
Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.